Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

03 aug 2017, 00:00

carbon en groen doen het idd erg mooi samen leuk dat je elke keer toch wel weer een mod doet en ik volg je topic altijd met veel plezier
En onderhoud daar houden we allemaal last van ja Gelukkig wat handige monteurs met een ander tarief als de BMW dealers



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
We
WenMini

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

04 aug 2017, 10:12

Heb je al meer duidelijkheid over het stotteren? Hoop dat het meevalt!

Groetjes,
Wendy
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

06 aug 2017, 18:31

Daiel, blijft leuk om elke keer weer een mod te vinden en toe te passen. Stap voor stap, nog zo veel ideeën/mods die ik wil toepassen :icon_top: Wendy, lijkt er toch op dat het probleem in de sensor zit maar 100% zekerheid hebben we niet. Willen we de katalysator controleren dan moet er meer gebeuren dus we gaan toch eerst de lambda sensor wisselen (ondanks dat ik in april 2016) deze al verwisseld heb. Mocht het probleem blijven dan is het waarschijnlijk toch de katalysator en dan gaat het meer in de papieren lopen. Martijn is nog op vakantie maar heb al een afspraak met hem staan, we gaan het meemaken :wink:
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

07 aug 2017, 11:31

Hoop voor je dat het mee valt Milco, dan kunnen die carbon spiegelkappen er ook komen :mrgreen:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

19 nov 2017, 20:35

Al een tijdje niets meer gepost omdat ik mezelf betrap toch het meest op Facebook te posten maar toch hier weer eens een update. Het probleem van het stotteren bleek toch de eerste Lambdasonde te zijn die er pas 18 maanden in zat? Raar maar waar, nieuwe er in en de motor loopt weer als een zonnetje. Doordat we geld overhielden, was uit gegaan van een kapotte katalysator, nog Carbon spiegelkappen kunnen overnemen van Albert Hildebrand, gewoon nieuw, hij had de verkeerde besteld. Tijdens de MINI's and Fries had Albert ze mee en heeft ze meteen voor me erop gezet, blij mee.

Afbeelding

Ondertussen hebben we ook deelgenomen aan de MINI's In The Bush 2017 editie VI, was weer een mooie rit en we hebben weer genoten. Mooie route en gezellige aankomst in Teuge, was weer tot in de puntjes geregeld.

Afbeelding

Afgelopen vrijdag zijn we ook met wat MINI leden afgereisd naar Eindhoven voor het evenement GLOW. We kwamen bij een bij de Burger King naast de IKEA Eindhoven om rond 19.30 af te reizen naar de parkeerplaats achter de Bijenkorf. Tot het station konden we goed doorrijden maar het laatste stuk, zo'n 800m ging echt stap voor stap, bijna 3 kwartier over gedaan om in de parkeergarage te komen.
Gestart in het Philips Stadion voor een licht show, die was mooi maar op een paar mooie locaties na viel het complete evenement wat tegen. Gelukkig waren we in goed gezelschap, Jos, Barbara, Jos, Marga, Bart, Wendy, Jolanda en Milco en hebben we er toch een gezellige avond van gemaakt en veel gelachen dus al met al geslaagde avond.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Binnenkort moet de MINI weer voor een grote beurt en APK dus komende week met Martijn Schols maar eens een afspraak plannen, my precious heeft weer wat TLC nodig. Een volgend modje, een telefoonhouder moet volgende week bij de leverancier binnen komen dus dat sinterklaas cadeautje komt op tijd binnen :D
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

20 nov 2017, 10:09

Was zeer zeker een hele geslaagde avond Milco, we hebben ons (as usual) weer kostelijk vermaakt :icon_top:

Wintertijd komt er aan, dus idd mooi om dan het nodige TLC aan de MINI te geven bij Martijn, doe je weer goed (shakeit)
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

08 dec 2017, 23:00

Donderdag de MINI weg gebracht voor groot onderhoud (262.300km) en APK en een NISSAN MICRA als leenauto mee gekregen. Het motortje liep prima maar wat een belabberde wegligging, wat zijn we toch verwend met zo'n MINI vwb wegligging :D . Vandaag de MINI opgehaald bij Martijn Schols die de nodige TLC heeft gehad, ze heeft zelfs een nachtje mogen blijven slapen :wink:
Naast APK, was ze toe aan een grote beurt en er waren wat aandachtspunten:
Olie verversen (MOTUL 5W40) + filter
Luchtfilter
Interieurfilter
Remvloeistof vervangen
Ruitensproeier afgesteld
Rubber ophanging uitlaat vervangen (was al geconstateerd na de zomer)
MINI embleem achterzijde vervangen (zwarte gedeelte op embleem was eraf gegaan)
13 polige jaeger plug vervangen (deksel was afgebroken)
Standaard onderhoudspunten zoals remmen, stuurinrichting, onderstel, etc etc etc.

Hiernaast had ik last van een olie lek en wat bleek was de linker keerring in de bak wederom lek, was in mei vervangen. Lijkt op een beschadiging in de bak zelf (daar waar de keerring in zit), blijft aandachtspuntje. Deze dus wederom vervangen en transmissie olie bijgevuld. Tevens was de kleppendeksel pakking lek en die dus ook meteen vervangen. Hiernaast had ik sinds een paar weken dat s'morgens na koude start de motor in toerental ging variëren tussen de 800 en 1500 toeren en dat ie dan in vermogen in hield. Timing is gecontroleerd en dat was allemaal goed (ketting en spanners vorig jaar vervangen). Na een stukje rijden was het probleem weg (als ik de straat/wijk uit was). Tevens had ik verschillende OBD II codes die verwezen naar het magneetventiel. Het gasklephuis is vervangen en het magneetventiel. Hij loopt weer als een zonnetje en hopen dat het zo blijft. De oude dame begint her en daar wat slijtage te vertonen maar ze moet het nog even een jaartje volhouden voordat ze met pensioen mag, dan kijken we wel of ze nog mag blijven of ingeruild wordt voor een ander :wink:. Voorlopig op naar de 300.000 km
Laatst gewijzigd door Schroefie op 09 dec 2017, 11:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

09 dec 2017, 08:47

262K! Goed bezig, Milco! Fijn dat hij weer als een zonnetje loopt.
Heb je al een idee over een mogelijke opvolger?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

09 dec 2017, 11:56

Nog niets definitief, ben de voor en tegens op een rijtje aan het zetten. Omdat wij kampeerders zijn en een campingaanhanger cq bromfietsaanhanger mee moeten kunnen nemen moet er een (afneembare) trekhaak onder kunnen. Bij de R-modellen kom je dan uit bij de R55/56 Cooper of de R60/61 Cooper(S). Aangezien ik ook wel een keer het vermogen van een S wil ervaren, neig ik naar een Countryman of Paceman S, bij een R55S/56S mag/kan geen trekhaak al weet ik het bij een R55S niet 100% zeker. Een andere optie die ik ook overweeg is om een R55/R56 Cooper uit 2013/2014 (Facelift model) met weinig kilometers aan te schaffen, mijn huidige in te ruilen/te verkopen en dan een R52S of R53 voor erbij aan te schaffen en daar mijn projectje van te maken. Eind komend jaar begin 2019 wil ik dus een andere en wie weet zijn er dan ook al betaalbare F54 Clubman Cooper's op de markt. Komend jaar blijf ik de auto sites afstruinen voor een mooie MINI en luisteren naar ervaringen van de clubleden om zo een juiste keuze te maken. Ik heb nog even de tijd :wink:
We
WenMini

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

09 dec 2017, 11:57

Geweldig! Al dik 262.000 km op de teller. :rijden Ik vind het nog meevallen wat Martijn heeft moeten vervangen. Je houdt 'm ook goed bij, dat scheelt denk ik een hele hoop.
Fijn dat het stotteren ook is opgelost.

Groetjes,
Wendy
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

09 dec 2017, 17:47

Mooi dat de oude dame er weer een jaartje tegen kan maatje, bij Martijn is ze in goede en vertrouwde handen.
Gewoon samen met Jolanda in de verschillende modele gaan proefrijden tegen die tijd dat het zover is, dan komt er vast wel een winnaar uit de bus.

Zie / spreek je snel vriend :icon_top:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

09 dec 2017, 18:15

Inderdaad wat Jos zegt: veel proefrijden in de verschillende modellen. De varianten die je noemt liggen qua rijervaring zover uit elkaar, dat het zeker de moeite is om ze eerst uitgebreid proef te rijden. Veel succes met je keuze straks!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

09 dec 2017, 19:19

Thanks Jos & Brightly, gaat zeker goed komen :icon_top:
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

29 mar 2018, 20:53

Zaterdag 18 maart was het weer de openingsrit bij onze zuiderburen MINIacs te Antwerpen. Het was weer zoals de vorige edities een goed georganiseerd event, ontvangst met een ontbijt en goodie bag. De route leiden ons door de Schelde en Maas omgeving, weer super genoten.

Voor een fotoimpressie check hun FB page:
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

29 mar 2018, 20:54

Afgelopen zaterdag werd er door Ida en Mariette de MINI DRIVERS Lenterit 2018 georganiseerd. Ondanks dat er toch wat mensen last minute hadden afgezegd waren we toch met een mooi groepje en ook deze rit was goed georganiseerd. Leuke start, tussenstop en eind locatie, dat hadden de dames goed uitgezocht. Het was heel gezellig en ook troffen we het met het weer, de jas kon bij de stops in de auto blijven.

Voor een fotoimpressie check mijn FB album: https://www.facebook.com/mschroevers/me ... 585&type=3

Terug naar “Show your ride”