Speedy Coupe JCW

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Speedy Coupe JCW

30 sep 2017, 10:36

en daar zijn we weer bij Roy
Afbeelding
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

Re: Speedy Coupe JCW

30 sep 2017, 14:03

Waar staat er op het programma? Olie?
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Speedy Coupe JCW

30 sep 2017, 14:42

nee weer de jcw tussendemper eronder


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Speedy Coupe JCW

20 okt 2017, 06:12

De mini heeft nu 66000 km gereden en heb alweer kromme remschijven (2e set schijven)
Ik vraag mij af hoe dit toch elke keer kan en volgens mij zit het toch echt in de kwaliteit schijven ....
Hebben meer mensen hier last van?
Ik merk tot 160 niks maar trap je een keer lekker door en ga je goed in de ankers dan trilt die aardig met remmen en dan geeft geen prettig gevoel.
Iemand misschien een tip voor andere schijven die beter de hitte aankunnen ofzo? Ik vind de remkracht prima dus ik hoef echt geen remmen die je normaal op een racewagen zou schroeven maar ik ben het elke keer vervangen omdat ze krom zijn wel zat.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Speedy Coupe JCW

20 okt 2017, 06:35

Of kan dit ook een euvel zijn wat remblokken veroorzaken?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
NickT
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 109
Lid geworden op: 12 dec 2016, 11:39

Re: Speedy Coupe JCW

20 okt 2017, 06:52

Remmen loslaten als je voor het verkeerslicht staat helpt mocht je dat doen. Door de warme blokken kunnen er temperatuurverschillen ontstaan in de schijven waardoor ze krom gaan staan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: Speedy Coupe JCW

20 okt 2017, 07:42

Ik kan me niet voorstellen dat de OEM (Brembo) remschijven van zulke slechte kwaliteit zijn. Zo extreem belast jij je remmen toch niet? Zelf gebruik ik Zimmermann schijven. Deze krijg ik niet krom en mijn remmen krijgen het soms behoorlijk voor hun kiezen...

Ik zou je remklauwen eens laten beoordelen. Mogelijk zijn deze toe aan een revisie en is daarmee het probleem opgelost.
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Speedy Coupe JCW

20 okt 2017, 08:42

Brightness schreef:Ik kan me niet voorstellen dat de OEM (Brembo) remschijven van zulke slechte kwaliteit zijn. Zo extreem belast jij je remmen toch niet? Zelf gebruik ik Zimmermann schijven. Deze krijg ik niet krom en mijn remmen krijgen het soms behoorlijk voor hun kiezen...

Ik zou je remklauwen eens laten beoordelen. Mogelijk zijn deze toe aan een revisie en is daarmee het probleem opgelost.
Ik belast mijn remmen wel iets meer als een gemiddelde bestuurder op de weg maar dat moet gewoon kunnen lijkt mij.
Ik zal Roy is vragen of die de boel los wil halen en goed wil bekijken en schoonmaken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

Re: Speedy Coupe JCW

20 okt 2017, 08:48

NickT schreef:Remmen loslaten als je voor het verkeerslicht staat helpt mocht je dat doen. Door de warme blokken kunnen er temperatuurverschillen ontstaan in de schijven waardoor ze krom gaan staan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Beetje onzin imho... Dan zou iedere automaat kromme schijven hebben.....
-Kev-
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: België - West-Vlaanderen
Berichten: 195
Lid geworden op: 05 mar 2017, 09:02

Re: Speedy Coupe JCW

20 okt 2017, 09:10

Ik heb geperforeerde remschijven vooraan. Laten iets meer warmte los. Misschien iets om te overwegen?
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Speedy Coupe JCW

20 okt 2017, 09:27

NickT schreef:Remmen loslaten als je voor het verkeerslicht staat helpt mocht je dat doen. Door de warme blokken kunnen er temperatuurverschillen ontstaan in de schijven waardoor ze krom gaan staan
Dit inderdaad, nog versterkt als het buiten regent. Warmte in het systeem zit hem voornamelijk in gebruik (kort en krachtig remmen ipv slepend, al kan dat niet altijd in het verkeer :mrgreen: ) en koeling met bijv. brakeducts+slangen. Schijven met gaatjes zijn vooral leuk voor de optiek, die scheuren alleen maar sneller.
-Kev-
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: België - West-Vlaanderen
Berichten: 195
Lid geworden op: 05 mar 2017, 09:02

Re: Speedy Coupe JCW

20 okt 2017, 09:43

MartijnGizmo schreef:
NickT schreef:Remmen loslaten als je voor het verkeerslicht staat helpt mocht je dat doen. Door de warme blokken kunnen er temperatuurverschillen ontstaan in de schijven waardoor ze krom gaan staan
Dit inderdaad, nog versterkt als het buiten regent. Warmte in het systeem zit hem voornamelijk in gebruik (kort en krachtig remmen ipv slepend, al kan dat niet altijd in het verkeer :mrgreen: ) en koeling met bijv. brakeducts+slangen. Schijven met gaatjes zijn vooral leuk voor de optiek, die scheuren alleen maar sneller.
Ik heb dit eens snel opgezocht en je hebt gelijk, niets op in te brengen. :icon_top:
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Speedy Coupe JCW

20 okt 2017, 09:51

misschien kan het ook wel in de blokken zitten omdat ik wel denk hoe vaker ik hem belast hoe meer die begint te trillen op dat moment, dus de eerste keer hard remmen is het volgens mij ook minder als de tiende keer hard remmen, en is dus op hoge snelheid of als je lekker binnendoor wegen hebt met een aantal rotondes.
Ik sta met hete remmen nooit stil met de voet op de rem voor een stoplicht.
Misschien zit het wel in de blokken en zou ik die eerst kunnen vervangen door ferrodo 2500 ? prima voor straat gebruik en piepen niet toch?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Speedy Coupe JCW

20 okt 2017, 10:17

DS2500 piept niet uit ervaring. Remt iets beter dan OEM.
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Speedy Coupe JCW

20 okt 2017, 11:20

Mooi k*t dat dit euvel zich nu alweer voordoet.
Mocht je de schijven toch gaan vervangen, dan is misschien de optie die Brightly noemt het overwegen waard.
Ik ben bij normaal gebruik niet zo'n extreme remmer, dus aan mijn ervaringen het je geen drol.

Succes met het vinden van een oplossing en/of kiezen van de vervanging Daiel.


Btw, kom je nog ff aan 5-11 in Zwolle bij MITB?
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding

Terug naar “Show your ride”