Even wat snelle foto's van vanavond.
Heb aan 1 kant de wieltjes er even onder gezet om te passen.
Beelden zeggen meer dan woorden :
Re: Cooper S PW (R53 FL) Sander (Rollin' Rollin' Rollin')
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Re: Cooper S PW (R53 FL) Sander (nieuwe sloffen)
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Re: Cooper S PW (R53 FL) Sander (nieuwe sloffen)
Dat staat wel echt heeeeeeel breed
die wielkasten worden vanzelf wel groter
die wielkasten worden vanzelf wel groter
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Batje
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Veghel
- -Kev-
- 4 op een rij!
- Locatie: België - West-Vlaanderen
- Casper
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Re: Cooper S PW (R53 FL) Sander (nieuwe sloffen)
ik hou er van
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- Shag
- Volledig MINI minded!
- Snieze
- Mod virus alert!
Bericht
Re: Cooper S PW (R53 FL) Sander (nieuwe sloffen)
Dat is wel heel erg bruut
Wat zijn de maten van je velgen en banden?
Wat zijn de maten van je velgen en banden?
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Re: Cooper S PW (R53 FL) Sander (nieuwe sloffen)
Dankjulliewel boys.
Ben er zelf ook absoluut happy mee.
Maten zijn heel beschaafd. 8jx17 et 35 en 215/40 bandjes
Ben er zelf ook absoluut happy mee.
Maten zijn heel beschaafd. 8jx17 et 35 en 215/40 bandjes
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Re: Cooper S PW (R53 FL) Sander (nieuwe sloffen)
Goed nog eentje bij daglicht.
Maar toen.. de laatste tijd vond ik dat het blokje wat tikte..
Nee niet weer... of toch... nee het lijkt niet... wat dan wel?
Uiteindelijk naar Melvin gereden. Hij hoorde weinig tot niks vreemds. Ik wel, ik werd er gek van en heb dan als ik iets hoor geen zin meer om 'm aan te raken. Panisch gewoon
Dus toch maar blijven zeuren dat het ding uit elkaar moest. En jawel.. ik had gelijk.
Uitlaatzijde nokkenas heeft flinke ruwe plekken. En waardoor het komt? Geen enkel idee...
Het derde hoedje van onder ziet er ook niet strak meer uit. En zelfs sommigen kon je zo met je vinger een eind indrukken. Met andere woorden, speling bij beweging en dus lichtjes ratelen. Ook beschadigingen / krassen op de klepstelen..
Dus ik op zoek naar een oplossing. Nieuwe hoedjes, nieuwe tuimelaars. Nokkenas gaar... lekker dan.
Dure shizzle bij nieuw bestellen.
Kreeg ik toch eens een fijne tip van Riemans en een leuk adresje.
En wat bleek.. een compleet nieuwe kop die slechts enkele kilometers heeft gedraaid en daarna is vervangen voor een JCW bij de dealer.
Hoedjes gloedje nieuw.. Nog geel!
Dus ik cruise straks rond met een nagelnieuw blokje!!!
Zo blij!!!!
Maar toen.. de laatste tijd vond ik dat het blokje wat tikte..
Nee niet weer... of toch... nee het lijkt niet... wat dan wel?
Uiteindelijk naar Melvin gereden. Hij hoorde weinig tot niks vreemds. Ik wel, ik werd er gek van en heb dan als ik iets hoor geen zin meer om 'm aan te raken. Panisch gewoon
Dus toch maar blijven zeuren dat het ding uit elkaar moest. En jawel.. ik had gelijk.
Uitlaatzijde nokkenas heeft flinke ruwe plekken. En waardoor het komt? Geen enkel idee...
Het derde hoedje van onder ziet er ook niet strak meer uit. En zelfs sommigen kon je zo met je vinger een eind indrukken. Met andere woorden, speling bij beweging en dus lichtjes ratelen. Ook beschadigingen / krassen op de klepstelen..
Dus ik op zoek naar een oplossing. Nieuwe hoedjes, nieuwe tuimelaars. Nokkenas gaar... lekker dan.
Dure shizzle bij nieuw bestellen.
Kreeg ik toch eens een fijne tip van Riemans en een leuk adresje.
En wat bleek.. een compleet nieuwe kop die slechts enkele kilometers heeft gedraaid en daarna is vervangen voor een JCW bij de dealer.
Hoedjes gloedje nieuw.. Nog geel!
Dus ik cruise straks rond met een nagelnieuw blokje!!!
Zo blij!!!!
Laatst gewijzigd door sander_r53 op 04 apr 2017, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: Cooper S PW (R53 FL) Sander (TIK TIK TIK motorschade)
Ik zag hem vanmorgen staan bij Melvin. Heb je dus een scherp gehoor.... moet je wat mee doen
Anyway mooi dat je er nog op tijd bij was en nu straks een nieuw blokje hebt dankzij Richard... ga je de montage zelf op de stoep doen of blijft ie bij Melvin?
Anyway mooi dat je er nog op tijd bij was en nu straks een nieuw blokje hebt dankzij Richard... ga je de montage zelf op de stoep doen of blijft ie bij Melvin?
- vogel08
- One wheel wonder
- Locatie: Zwijndrecht
Bericht
Re: Cooper S PW (R53 FL) Sander (TIK TIK TIK motorschade)
Leuk leuk mooie kar hoor!!
F56 Cooper S 2014 grey
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Re: Cooper S PW (R53 FL) Sander (TIK TIK TIK motorschade
Graag gedaan kerel!
Bij problemen altijd bellen en ik zorg (bijna) altijd voor de oplossing
Ben benieuwd wanneer je weer rond kan torren
Neem je gelijk ook een dunnere (jcw/GP) koppakking? Voor net ff die ene peekaa meer?
Bij problemen altijd bellen en ik zorg (bijna) altijd voor de oplossing
Ben benieuwd wanneer je weer rond kan torren
Neem je gelijk ook een dunnere (jcw/GP) koppakking? Voor net ff die ene peekaa meer?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
-
ha
Bericht
Re: Re: Cooper S PW (R53 FL) Sander (TIK TIK TIK motorschade
fijn zo een scherp gehoor! die kop ziet er nagelnieuw uit ! geluk bij een ongeluk , succes met deze toffe mini
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Re: Cooper S PW (R53 FL) Sander (TIK TIK TIK motorschade)
Ja ben er zo super blij mee!
Of moet het juist een dikkere koppakking zijn om meer volume te creëren en daarmee dus Power
Wat is wijsheid?
Of moet het juist een dikkere koppakking zijn om meer volume te creëren en daarmee dus Power
Wat is wijsheid?
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Re: Cooper S PW (R53 FL) Sander (TIK TIK TIK motorschade)
Nu even een technische aanvulling.
Mijn nieuwe kop is onlangs gevlakt door een specialist. Ik liet hem de oude foto's zien van de slijtage van de nokkenas. "Pitting' noemde hij het fenomeen. Hij gaf aan dat het leuk is dat ik nu een nieuwe kop heb, maar dat ik op zoek moet gaan naar de oorzaak alvorens vrolijk verder te sturen.
Dus ik 's avonds aan zoeken gegaan naar mogelijke oorzaken. Deze informatie wil ik graag met de geïnteresseerden onder ons delen.
Pitting is dus de opoffering van het zwakste metaal waarbij meerdere metalen bij elkaar komen. In dit geval is de nokkenas de zwakste schakel. Hier is extreme hitte voor nodige. Een beetje vergelijkbaar met lassen.
Waar krijg je die hitte van?
- Slechte olie
- Geen olie
Slechte olie:
Het is aannemelijk dat mijn MINI veel korte stukjes heeft gereden gezien de kilometerstand. De brandstof die moet verbranden geeft waterdamp. Een gedeelte vocht zie je terug bij koude motor en verlaat de uitlaat. Een ander deel komt in het carter en zal zich mengen met de olie. Doordat de motor niet lekker heet wordt kan het vocht moeilijk verdampen. Je olie krijgt dus een andere viscositeit (combi met water) en tast de draaiende delen aan.
Veel mensen roepen dan ook dat ze keurig netjes volgens het boekje onderhoud hebben gedaan. Dat ze dure olie hebben voor zoveel duizend kilometer, long life etc. etc. 'ik kan er makkelijk 15.000 /30.000 mee rijden'. Dit is dus na bovenstaande uitleg te hebben gelezen gewoon onzin. Uiteraard is het van belang goede olie te nemen die de smerende eigenschappen goed kan vasthouden. Maar onderhoud volgens boekje en lang met bepaalde olie te kunnen doen is dus uit den boze. Het zegt compleet niks over de toestand van de motor. Olie moet je gewoon veel vaker verversen. En ingevuld onderhoudsboekje zegt dus niks.
Je zult ook zien dat als je een auto voor korte stukjes gebruikt, het olieverbruik meevalt (het oliepeil blijft prima door het toenemende vocht). Ook zul je merken wanneer je een tijd gaat rijden op de snelweg en lange stukken gaat rijden, je ineens het oliepeil drastisch ziet zakken (het water verdwijnt).
Ook slechte zuigerveren kunnen ten grondslag liggen waardoor de olie slechter wordt. Dit is ook iets wat ik nu zou willen onderzoeken aangezien de kop er toch af is.
-Geen olie
Dit kan komen door defecte oliepomp. Stationair mag het niet onder 1 bar oliedruk komen. Verstopte kanaaltjes door minuscuul gruis van schade is ook een mogelijkheid. De oliepomp gaan we nu meteen reviseren voor de zekerheid. (nieuwe rotors)
Het is ook te kort door de bocht om te denken dat schade door metaaldeeltjes niet voor kan komen doordat het toch wel door het oliefilter opgevangen gaat worden. De oliepomp heeft een bypass waardoor een gedeelte van de olie ongefilterd door het blok gaat. Uiteindelijk zal alle olie wel worden gefilterd, maar er is een kans dat het dan al een keer door het blok is geweest.
Voordat alles gemonteerd wordt, wil ik toch e.e.a. uitzoeken. Niet dat dit nog eens kan gebeuren.
Mijn nieuwe kop is onlangs gevlakt door een specialist. Ik liet hem de oude foto's zien van de slijtage van de nokkenas. "Pitting' noemde hij het fenomeen. Hij gaf aan dat het leuk is dat ik nu een nieuwe kop heb, maar dat ik op zoek moet gaan naar de oorzaak alvorens vrolijk verder te sturen.
Dus ik 's avonds aan zoeken gegaan naar mogelijke oorzaken. Deze informatie wil ik graag met de geïnteresseerden onder ons delen.
Pitting is dus de opoffering van het zwakste metaal waarbij meerdere metalen bij elkaar komen. In dit geval is de nokkenas de zwakste schakel. Hier is extreme hitte voor nodige. Een beetje vergelijkbaar met lassen.
Waar krijg je die hitte van?
- Slechte olie
- Geen olie
Slechte olie:
Het is aannemelijk dat mijn MINI veel korte stukjes heeft gereden gezien de kilometerstand. De brandstof die moet verbranden geeft waterdamp. Een gedeelte vocht zie je terug bij koude motor en verlaat de uitlaat. Een ander deel komt in het carter en zal zich mengen met de olie. Doordat de motor niet lekker heet wordt kan het vocht moeilijk verdampen. Je olie krijgt dus een andere viscositeit (combi met water) en tast de draaiende delen aan.
Veel mensen roepen dan ook dat ze keurig netjes volgens het boekje onderhoud hebben gedaan. Dat ze dure olie hebben voor zoveel duizend kilometer, long life etc. etc. 'ik kan er makkelijk 15.000 /30.000 mee rijden'. Dit is dus na bovenstaande uitleg te hebben gelezen gewoon onzin. Uiteraard is het van belang goede olie te nemen die de smerende eigenschappen goed kan vasthouden. Maar onderhoud volgens boekje en lang met bepaalde olie te kunnen doen is dus uit den boze. Het zegt compleet niks over de toestand van de motor. Olie moet je gewoon veel vaker verversen. En ingevuld onderhoudsboekje zegt dus niks.
Je zult ook zien dat als je een auto voor korte stukjes gebruikt, het olieverbruik meevalt (het oliepeil blijft prima door het toenemende vocht). Ook zul je merken wanneer je een tijd gaat rijden op de snelweg en lange stukken gaat rijden, je ineens het oliepeil drastisch ziet zakken (het water verdwijnt).
Ook slechte zuigerveren kunnen ten grondslag liggen waardoor de olie slechter wordt. Dit is ook iets wat ik nu zou willen onderzoeken aangezien de kop er toch af is.
-Geen olie
Dit kan komen door defecte oliepomp. Stationair mag het niet onder 1 bar oliedruk komen. Verstopte kanaaltjes door minuscuul gruis van schade is ook een mogelijkheid. De oliepomp gaan we nu meteen reviseren voor de zekerheid. (nieuwe rotors)
Het is ook te kort door de bocht om te denken dat schade door metaaldeeltjes niet voor kan komen doordat het toch wel door het oliefilter opgevangen gaat worden. De oliepomp heeft een bypass waardoor een gedeelte van de olie ongefilterd door het blok gaat. Uiteindelijk zal alle olie wel worden gefilterd, maar er is een kans dat het dan al een keer door het blok is geweest.
Voordat alles gemonteerd wordt, wil ik toch e.e.a. uitzoeken. Niet dat dit nog eens kan gebeuren.
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
Onze sponsors