Ik kom er na 3 jaar eens achter dat ik steeds in het verkeerde topic loop te updaten ...
De boel maar even samengepakt en nu verder op de juiste plek
Hier is het in februari 2012 allemaal mee begonnen:
Deze super-leuke mini one ingeruild
voor ...
Eerst maar eens een oplapbeurt; nieuwe banden, remschijven en remblokken enz. enz.
Daarna is het allemaal begonnen
03-2012 De GROM USB-CD-wisselaar uit m'n oude BMW geplaatst en luxe kentekenplaten gehaald (die vind ik mooier )
07-2012 Op verzoek van de monteur na een flinke schok bij de APK-keuring: nieuwe bougiekabels
En nu lekker rijden! En natuurlijk veel kijken naar andere MINI's!
Dan merk je al snel dat je veel leuke dingen ziet (of dingen mist ) ....
08-2012 Shoppen bij Marco; nieuwe pookknop (die erin zat was ernstig geel), hoedenplank met gevarendriehoek, rvs pedalen en luchtinlaatroosters voor. Bij Maaral een nieuwe sleutel met op afstand bedienbare deurvergrendeling en een dashboardkastje besteld (dan gaat al je troep niet telkens over de vloer)
De GROM gelijk maar in het dashboardkastje gepropt .. (de zuurstok-roze zonnebril is NIET van mij)
09-2012 Tijd voor nieuwe automatten en .... aeroskirts!
Replica-skirts overgenomen van Davy en met advies op afstand van Roy eronder geknutseld.
10-2012 Tuning stage I bij Beek, kachelradiateur door Roy laten vervangen, flatblade ruitenwissers gehaald en een kofferbakmat bij Maaral aangeschaft
12-2012 Achterruitenwisser + armpje bij Maaral laten vervangen
02-2013 Achterlichten met een wit bolletje bij Marco vandaan gehaald
03-2013 Playmini uitlaat uit de groupbuy, fantastisch ding! Verlichting in het dashboardkastje geplaatst en toch maar een slotje erin (dat gat is ook maar niks) en een ruimtewinnertje middenvoor bij de dealer vandaan gehaald.
03-2013 Als alternatief voor de koelwatertemperatuurmeter: de scangauge II en gordelklemmetjes gehaald
07-2013 Aerogrill bij Marco gekocht
07-2013 Olieverbruik is inmiddels 1 liter op 700 km.... en m'n achterkant is om de haverklap zwart! Tijd voor wat nader onderzoek. Sam zag het gelijk (2 ton gelopen) en heeft mijn blok en kop gereviseerd (tevens de uitlaatpoorten wat "aangepast" ), de auto verlaagd met veren van Coen en de nodige onderdelen vervangen (dat waren mooie en lange dagen ):
facelift remklauwen achter
abs-sensoren
wiellagers
facelift fusee stukken
RVS 4-1 spruitstuk (top!)
stuurkogels
thermostaat
koppeling
oliepomp
gasklephuis
distributieketting + spanners
aandrijfassen
Wat een toestand he ...
rvs spruitstuk
En op verzoek een nieuw asbakje en een nieuwe voorruit (die zat onder de krassen en pitten)
Olieverbruik na deze ingreep: 0,0000 !
08-2013 Remmen JCW voor bij Sam vandaan
10-2013 Ik kan niet meer starten , volgens de meneer van de ANWB een op het eind lopende brandstofpomp. Vervangen door Spenki, leuk trouwens; 220 km snelweg met een niet betrouwbare pomp. Ik heb het op 5 km na gehaald
10-2013 Bij Beek een gereviseerd stuurhuis laten plaatsen + slangen oliereservoir stuurolie vervangen, dat lekte aan alle kanten
11-2013 Brandstoffilter laten vervangen bij Maaral (eerst: "dat is eigenlijk nooit nodig" en daarna "nou, die was goed smerig" ) en LED-kentekenverlichting geplaatst
Tussendoor met Roy nog wat dingetjes gefixed:
- lampjes in de ventilatie-regel-unit vervangen
- ruitenwisser motor achter vervangen
- nieuwe velgen + banden
- LED-logo instapverlichting ingebouwd, erg cool!
- roostertjes in m'n aeroskirts geplaatst :
01-2014 Tijd voor een 17% pulley en whiteline bussen, later 2 tuimelaars vervangen na misfires, heeft Pieter voor me opgelost. Clubsticker besteld, MF stuurwiel gevonden en bij het activeren (was nog een hele onderneming..) gelijk de anti car-jack-optie aan laten zetten! Met Roy m'n olietemperatuurmeter ingebouwd.
02-2014 Bougies vervangen voor NGK BKR7EQUP, bij Beek koelslangen met normale slangenklemmen (niet van die achterlijke knijp-klemmetjes) laten monteren (en een plezier dat Pieter had ), M7 CAI geplaatst (heerlijk geluid trouwens ), warmtewisselaarpakkingen vervangen, intercoolerrubbers vervangen en de motorreactiesteun onder vervangen
03-2014 led's als stadslicht gekocht, leren stoeltjes van Roy overgenomen en een armsteun geplaatst, nieuwe zonneklepjes gevonden, stuurwielbediening met Roy aan de praat gekregen (nu heb ik ineens ook cruise-control )
03-2014 Met Roy de compressor (die maakte enge geluiden) en de waterpomp vervangen, regelunit voor de stoelverwarming vervangen
Tussendoor nog wat kleine ingrepen gedaan :
- brandblusser in de kofferbak geplaatst
- ruitenwisserarmen voor gespoten (afgekeken van Sam ) :
- lamme tankdop gerepareerd
- bobine vervangen
- remlicht gekit (was geloof ik 1 van de eerste klusjes), steeds een zwembad achterin ..
- accu vervangen
04-2014 Bij Roy een dashboardkastje aan de bestuurderszijde vandaan gehaald, ik was daar toch omdat m'n ruitenwissers in de soep waren gedraaid
wat foto's tussendoor :
05-2014 Interieurverlichting vervangen door LED's, warmtewisselaar en bijbehorende pakkingen vervangen, oliedruksensor vervangen, peilstok vervangen (bijna afgebroken) voor een Cravenspeed peilstok, nieuwe dop op het expansievat gezet en ook gelijk een vermogenstest gedaan: 214 pk en 252 Nm
06-2014 Expansievat en thermostaathuis vervangen, geen koelvloeistofplasjes meer onder de auto, pakking oliefilterhuis vervangen, nu ook geen oliedruppels meer onder de auto!
Roostertje in de scoop gemaakt en Alta intercooler geplaatst.
Roestplekken, krassen en steenslag weggewerkt! (overgespoten dus )
roostertje in de scoop
grotere intercooler
deze roestbubbels zijn eindelijk verdwenen!
07-2014 Radiator en koelfan vervangen, dikkere Whiteline stabilisatorstang gemonteerd en remblokken voor vervangen door Tarox-exemplaren. Het gaat nu echt rap de bocht om
08-2014 Raammotoren weer gangbaar gemaakt, remklauwen achter rood gelakt en kachelradiator vervangen, die was weer lek. Verder heeft Roy er hele mooie strepen opgeplakt!!
08-2014 Racecursus gedaan bij de Dutch Race Driver Academy en zowaar mijn race-licentie gehaald! Nu mogen er wel nieuwe banden onder Bridgestone Potenza 215/40
09-2014 Achterpanelen binnen vervangen, kofferbakmatje vervangen, 12 V aansluiting in de kofferbak gemaakt, nieuwe instaplijsten, andere spiegelkappen en 3 spaaks MF stuurtje geplaatst (alles door Roy)
09-2014 Middenconsole vervangen (puntjes waren afgebroken), rechterbuitenspiegel vervangen i.v.m. spiegelverwarming en de deurpanelen gespoten!
09-2014 Koni sport schokdempers, RVS remslangen met donkerblauwe coating, nieuwe remolie, Tarox-remblokjes achter en nieuwe slotbouten aangeschaft :
10-2014 Portierslot bijrijderskant door Roy laten vervangen, was helaas kapot
11-2014 Dynamo-regelaar vervangen en er een aero-bumper opgezet!
12-2014 kachelradiator (de 3de inmiddels), keerring krukassensor en rubbers onder de portieren vervangen.
De rode S uit het sierschrift wat eerst op de achterkant zat in de grille geprutst :-)
01-2015 dynamo en startmotor gereviseerd, nieuwe luchtslang, nieuwe spanner en looprol voor de multiriem, rechter motorsteun vervangen, powerflex rubber in de rechter motorsteun boven gezet (tevens het rubber aan de andere kant van de arm vervangen voor een Powerflex-exemplaar), versnellingsbak verruild voor een nieuwer exemplaar, nieuwe schakelkabels (eentje tenminste, de andere staat in backorder bij BMW), Cat Cams fase 2 nokkenas, 550 cc injectoren, oliefilterhuispakking en uitlaatspruitstukpakking vervangen, overgestapt op 0W40 olie, mobility-kit aangeschaft, nieuwe instapverlichting gemonteerd en LED's achter de deurgreep gefrommeld.
't ritje op de testbank gaf 229 pk en 256 Nm
02-2015 De aluminuim kriksteunen lagen er al een tijdje, die heb ik er maar eens ondergeschroefd :
03-2015 Chromen covers bovenop de schokbrekers gezet :
04-2015 Mooie naafdoppen en nieuwe instaplichtjes gevonden!
04-2015 Ge-poedercoate intercoolerklemmen en de boel wat opgefrist :
en dit is vooralsnog het resultaat :
05-2015 Kleine deukjes uit het dak laten halen en die fijne winkelwagendeuk uit de zijkant gehaald, nu die blus nog eens wegwerken :
06-2015 CAI box vervangen door de RVS-versie die tysie voor me geregeld heeft (volgens mij blijft deze box een stuk koeler dan de M7) :
en de RVS rear strut van tysie persoonlijk laten monteren :
07-2015 Nieuw 3de remlicht gemonteerd
08-2015 Versnellingsbak vervangen voor een gereviseerd exemplaar + nieuwe ashoes links :
09-2015 JCW-remmen R53 vervangen voor JCW R56-exemplaren en de bobine vervangen voor de rode MSD :
10-2015 MXT gecombineerde oliedruk/olietemperatuur-meter van Innovate geïnstalleerd
11-2015 Eindelijk, de nieuwe schakelkabel is geleverd door BMW! Schakelkabel is gelijk vervangen.
01-2016 Xenonlamp linksvoor vervangen (duur!!! ) en beide stadslichtjes vervangen, die waren er weer mee gestopt.
02-2016 Kentekenplaathouder voor de aero-bumper gemonteerd. Staat idd een stuk beter.
05-2016 Roy heeft mijn zoveelste interieurkacheltje gemonteerd, halo stadslichten gemonteerd :
01-2017 Nieuwe olievuldop aangeschaft.
12-2017 Onderblok is nu wel op (333.000 km), Roel heeft een ander blok voor mij gevonden.
Onderblok gereviseerd, zuigerveren, krukaslagers en allerhande keerringetjes enzo vervangen. Klepzetels vervangen. Nieuwe koppeling en sperdifferentieel gemonteerd. Powerflexrubbers op de riemspanner gezet, nieuwe koelfan gemonteerd (want die eerste trap was weer eens kapot gegaan ..) DeatschWerks brandstofpomp gemonteerd.
Prachtige rubbers
02-2018 Roy heeft interieurkachel nummer X gemonteerd, ik heb geen zin meer om dit bij te houden.
09-2018 Klepdekselpakking en klepdeksel bougie ringen vervangen, verder wat regulier onderhoud; nieuwe bougies, oliefilter en olie
02-2019 Alle koelwaterslangen vervangen incl. de leiding naar de oliekoeler, het hele spul was nu wel op. Achterruit en achterzijruiten laten blinderen.
Jean-Paul's R53
- Ward
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede / Zutphen
Bericht
Re: Jean-Paul's R53
Het mag dan even geduurd hebben, wel gelijk een top verslag! Flink wat gebeurd aan de MINI zeg, maar het resultaat is er zeker naar! Veel plezier nog van je dikke ride en hopelijk zien we je eens op een meeting of rit!
- AJE53
- Enthousiast
- Locatie: Gelderland
Bericht
Re: Jean-Paul's R53
Al met al een heel project..... maar met een mooi resultaat
R53 Mini Cooper S
- Minimaastricht
- Mod virus alert!
- Locatie: Maastricht
Bericht
Re: Jean-Paul's R53
Mooi man; veel tijd en liefde geïnvesteerd in je mooie S. Succes met je dikke Mini!
- koosie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Jean-Paul's R53
He wat een leuke update, gaaf verhaal al flink wat avonturen beleefd met je wagentje! Hoeveel km staat de klok intussen?
- Andor
- Be Mini
- Locatie: Schiedam
- Jean-Paul
- 4 op een rij!
- Locatie: Heerhugowaard
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
- Jean-Paul
- 4 op een rij!
- Locatie: Heerhugowaard
Bericht
Re: Jean-Paul's R53
Cool of niet? RVS CAI-box, heeft tysie voor me laten maken :
Zojuist even gereden en volgens mij blijft deze versie een stuk koeler dan die van M7
Zojuist even gereden en volgens mij blijft deze versie een stuk koeler dan die van M7
- Jean-Paul
- 4 op een rij!
- Locatie: Heerhugowaard
Bericht
Re: Jean-Paul's R53
De R53 JCW-remmen verruild voor deze :
Eerst de "oude" set maar eens proberen schoon te krijgen voor ik ze te koop zet, is al een uitdaging op zich ...
Voor wie meer wil lezen; zie de eerste post van dit topic
Eerst de "oude" set maar eens proberen schoon te krijgen voor ik ze te koop zet, is al een uitdaging op zich ...
Voor wie meer wil lezen; zie de eerste post van dit topic
- Jean-Paul
- 4 op een rij!
- Locatie: Heerhugowaard
Bericht
Re: Jean-Paul's R53
MTX gecombineerde oliedruk/olietemperatuur-meter geïnstalleerd, oliedruksensor onder de motorkap :
en het metertje op de plaats van de oude olietemperatuurmeter :
Nu eens kijken wat of ie aan gaat geven
en het metertje op de plaats van de oude olietemperatuurmeter :
Nu eens kijken wat of ie aan gaat geven
- Jean-Paul
- 4 op een rij!
- Locatie: Heerhugowaard
- Jean-Paul
- 4 op een rij!
- Locatie: Heerhugowaard
Bericht
Re: Jean-Paul's R53
Tijd voor de grote schoonmaak! Double Pack-behandeling bij Fresh Zone Car Clean in Heerhugowaard :
een aanrader
een aanrader
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Onze sponsors