Nieuwe Clubman, nieuwe focus

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Snieze
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 mar 2012, 09:48

Re: Nieuwe Clubman, nieuwe focus

09 feb 2016, 21:38

BR-performance is zeker dikke aanrader!
olivier.aerts.52
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 189
Lid geworden op: 12 sep 2015, 21:32

Re: Nieuwe Clubman, nieuwe focus

11 feb 2016, 00:46

Mg performance in duitsland schrijven ook hun eigen software. Schijnt ook goed te zijn. Hebben een stage 1 en stage 2 (decat)
Tiezler
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 jul 2014, 17:28

Re: Nieuwe Clubman, nieuwe focus

25 jan 2017, 17:54

Mooie presentatie zeg!
macroenie
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 42
Lid geworden op: 25 nov 2016, 10:32

Re: Nieuwe Clubman, nieuwe focus

14 feb 2017, 07:04

Gefeliciteerd, een clubman is een fijne auto zeker in cooper-s lijkt mij.

Mijn MINI staat even bij de dealer voor een controle en heb nu een clubman cooper leenauto met 6-bak automaat.
T.o.v. mijn 3-drs voelt de clubman in deze uitvoering veel meer als een volwaardige auto aan wat natuurlijk ook logisch is want 5(6) deurs, langere wielbasis en wat ook wel helpt is de kleinere velgen ergo hogere wangen van de banden.
De 3-drs stuitert veel meer op mijn dagelijkse woon-werk traject, ondanks de standaard vering veert ie een stuk stugger.
Bij 120km/h had ik wel het idee dat het bandengeluid nadrukkelijker aanwezig was.
6-bak automaat is wel soepel maar ik zou deze niet prefereren boven een handbak, de 8-traps zal hoogstwaarschijnlijk de beste keus zijn maar daar heb ik geen ervaring mee.
De uitrusting van de leenauto was behoorlijk compleet, HUD is een optie die ik graag had willen hebben op de mijne, erg fijn. De stoelen waren ok, half stof/half leer (geen mooi leer overigens, leek wel nep) maar niet verwamd en dat vond ik wel een gemis vanochtend.
Stomvervelend vind ik de stop-start functie i.c.m. de automaat, de auto slaat zowat al af voordat je tot een volledige stop bent gekomen. Grappig maar ook wel vreemd was de gps vin op het dak met ingebouwd alarm lampje, waarom daar? Lijkt net zo baken van een vliegtuig die je dan ziet knipperen. Ook leuk: MINI logo wat vanuit de spiegels op de grond wordt geprojecteerd, ik heb hetzelfde via de instapverlichting van de deur dus die komt pas wat later tevoorschijn.

Voor tuning ga ik binnenkort bij Mosselman langs voor hun nieuwe iTronic (reeds pre-order gedaan), is wel een kastje maar voordeel is wel dat je het kan weghalen voor onderhoud en dat het ook niet overschreven wordt bij een eventuele update.

Veel plezier met je clubman!

Terug naar “Show your ride”