Floris R56s - JCW R112s

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Floris R56s - KW v1

23 jan 2017, 21:08

Idd... komt straks ook op de GP2
Gebruikersavatar
MCS Floris
Be Mini
Be Mini
Locatie: Noord Holland
Berichten: 457
Lid geworden op: 11 apr 2015, 11:32

Re: Floris R56s - KW v1

02 mar 2017, 23:27

Onlangs klein probleempje geconstateerd..Afbeelding

Afbeelding

Waarschijnlijk door steentje klein scheurtje in de ashoes gekomen...voor nu even provisorisch even gedicht met beetje kit.Afbeelding

Binnenkort mag ze toch voor een uitgebreid TLC kuurtje verwend worden (motorolie, filters, remolie, ed), kan dat ook netjes vervangen worden...
Afbeelding it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
We
WenMini

Re: Floris R56s - KW v1

03 mar 2017, 14:34

Hey Floris, vind die zwarte velgen heel gaaf geworden. Ben van de week ook eens gaan experimenteren met plasti dip. Eerst maar eens de koplampringen en twee chromen sierlijsten geprobeerd (voorzijde). Tevreden met het resultaat en het kan er altijd weer makkelijk van af.

Je mini is mooi laag geworden op de foto's te zien. Je hebt een schroefset toch?

Zal nog eens verder gaan teruglezen want weet nog niet wat een OCC is en waar het goed voor is. Er komt blijkbaar een hoop smurrie uit.

Groetjes,
Wendy



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
MCS Floris
Be Mini
Be Mini
Locatie: Noord Holland
Berichten: 457
Lid geworden op: 11 apr 2015, 11:32

Re: Floris R56s - KW v1

03 mar 2017, 21:41

WenMini schreef:Hey Floris, vind die zwarte velgen heel gaaf geworden. Ben van de week ook eens gaan experimenteren met plasti dip. Eerst maar eens de koplampringen en twee chromen sierlijsten geprobeerd (voorzijde). Tevreden met het resultaat en het kan er altijd weer makkelijk van af. Afbeelding

Je mini is mooi laag geworden op de foto's te zien. Je hebt een schroefset toch?

Zal nog eens verder gaan teruglezen want weet nog niet wat een OCC is en waar het goed voor is. Er komt blijkbaar een hoop smurrie uit.

Groetjes,
Wendy
Ja, de velgen zijn erg geslaagd zo. Vind ze zelfs in echt beter uitkomen dan op de foto's. En spul blijft goed zitten.

Yup, Is een schroefset (van KW dusAfbeelding) en deze bevalt erg goed. Bizar hoe laag je ze nog kan schroeven. Compleet andere beleving.

OCC is de oil catch can, voor de schadelijke oliedampen op te filteren. Is bij de N14 & N18 motor van de 2nd gen (oa tfsi ook) geen onverdienstelijke toevoeging door afvangen van recirculatie dampen. Google maar op Carbon Build-Up.
Bij jouw serie minder van belang door andere inspuiting in motor Al wordt het ook wel toegepast bij de 1ste generatie (S/JCW)
Afbeelding it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
JeffreyRS
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 146
Lid geworden op: 20 apr 2016, 21:31

Re: Floris R56s - KW v1

04 mar 2017, 08:22

Wel een occ nemen met een soort van spons aan de binnenkant om te voorkomen dat de oliedampen er uiteindelijk weer gewoon doorheen gaan. De meesten worden geleverd zonder deze spons en zijn dus vrij nutteloos, maar kan je zelf oplossen door rvs pannensponsjes erin te doen.
Gebruikersavatar
MCS Floris
Be Mini
Be Mini
Locatie: Noord Holland
Berichten: 457
Lid geworden op: 11 apr 2015, 11:32

Re: Floris R56s - KW v1

25 mar 2017, 21:42

De Saikou Michi's zijn toch wel een van de betere OCC...
jammere vind ik wel dat uit een geheel bestaat, al is dat ook wel weer hun kracht.
Afbeelding it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
Gebruikersavatar
MCS Floris
Be Mini
Be Mini
Locatie: Noord Holland
Berichten: 457
Lid geworden op: 11 apr 2015, 11:32

Re: Floris R56s - KW v1

25 mar 2017, 21:42

Vandaag maar weer de zomerwielen uit hun winterslaap gehaald. En verder even in de coating gezet. Glimmen als een malle...
Afbeelding it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
Gebruikersavatar
MCS Floris
Be Mini
Be Mini
Locatie: Noord Holland
Berichten: 457
Lid geworden op: 11 apr 2015, 11:32

Re: Floris R56s - KW v1

25 mar 2017, 21:43

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
Gebruikersavatar
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Oosterbeek
Berichten: 1169
Lid geworden op: 09 jul 2006, 14:54
Nederland

Re: Floris R56s - KW v1

26 mar 2017, 09:31

Bling bling..erg fraai


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
F56S JCW PRO LCI
Gebruikersavatar
MCS Floris
Be Mini
Be Mini
Locatie: Noord Holland
Berichten: 457
Lid geworden op: 11 apr 2015, 11:32

Floris R56s - Pilot Sport 4

13 jul 2017, 23:35

Zo, maar weer eens even een update...

Onlangs bij GoGarage geweest voor groot onderhoud. Was de MINI wel weer aan toe. Daar hebben we alles nagelopen.
Alle vloeistoffen, filters ed vervangen, zelfs de bak-olie. Het olieverbruik valt (voor de/een N14) de laatste maanden erg mee met ±4L op laatste ca 10.000km, dus voor nu gewoon bij de 5W30 gehouden. Kijken of het aanblijft. Zal toch ook met de OCC te maken hebben...
Ondertussen ook het wel bekende piepen van bestuurdersraam eruit gehaald. >)

Minpuntje was, dat ik de week ervoor, na Cars & Coffee XL op de Floriade, (ondanks de prominente plek) een lekke band op terugweg kreeg. Lang leve de Runflat banden. Dus prop erin, maar deze toevallig weer op de weg naar de garage weer leeg ging lopen. Er moesten dus nieuwe schoentjes onder.
Na een top 3 te hebben gemaak, uiteindelijk gekozen voor de Michelin Pilot Sport 4 (205/45 ZR17 88Y)

Kan zeggen; Een top band! EN wat een grip! (In het nat weet ik nog niet echt, het is nogal zonnig laatste tijd, maar zit volgens mij zeker ook goed). Afgelopen weekend op British Race Festival mee op circuit gereden en ook daar geen krimp...

Afbeelding
Afbeelding it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
Gebruikersavatar
MCS Floris
Be Mini
Be Mini
Locatie: Noord Holland
Berichten: 457
Lid geworden op: 11 apr 2015, 11:32

Re: Floris R56s - Pilot Sport 4

13 jul 2017, 23:58

En er is nog een leuke film van de MINI op Zandvoort...
facebook BRF 2017
Afbeelding it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
JeffreyRS
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 146
Lid geworden op: 20 apr 2016, 21:31

Re: Floris R56s - Pilot Sport 4

14 jul 2017, 22:56

Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met de ps4's op nat wegdek. Ik heb zelf dunlop sportmaxx, op droog een goede band, op nat geven ze weinig vertrouwen.
Gebruikersavatar
Pboy_007
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Almere
Berichten: 575
Lid geworden op: 19 okt 2014, 09:24

Re: Floris R56s - Pilot Sport 4

16 jul 2017, 22:30

Goed bezig Martijn. Mini zit lekker in de opties zag ik vrijdag. dikke sound zeg ook.
My Thunder Grey!
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
MCS Floris
Be Mini
Be Mini
Locatie: Noord Holland
Berichten: 457
Lid geworden op: 11 apr 2015, 11:32

Re: Floris R56s - Pilot Sport 4

17 jul 2017, 00:12

Pboy_007 schreef:Goed bezig Martijn. Mini zit lekker in de opties zag ik vrijdag. dikke sound zeg ook.
Thanks Patrick! Was ook wel even zoeken naar de juiste uitrusting, zoals ik em graag wilde hebben. En goed geluidje is wel een preAfbeelding
Maar, Die van jou blijft ook mooi zo met dat blauw en zwart.
Afbeelding it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
Gebruikersavatar
MCS Floris
Be Mini
Be Mini
Locatie: Noord Holland
Berichten: 457
Lid geworden op: 11 apr 2015, 11:32

Re: Floris R56s - Pilot Sport 4

27 jul 2017, 23:10

JeffreyRS schreef:Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met de ps4's op nat wegdek. Ik heb zelf dunlop sportmaxx, op droog een goede band, op nat geven ze weinig vertrouwen.
Nou, de laatste dagen heeft het aardig geregend dacht ik zo. Maar ook dan geven de PS4 geen krimp.Afbeelding De afabriek Continentals vond ik wel redelijk, maar dit is stukken beter.
Tuurlijk, alles heeft z'n limiet, maar dat kan op dit moment aan m'n kapotte veerpoot liggenAfbeelding
Afbeelding it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...

Terug naar “Show your ride”