MH's R56 Cooper S

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
JeffreyRS
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 146
Lid geworden op: 20 apr 2016, 21:31

Re: MH's R56 Cooper S

30 apr 2017, 19:25

Ben je bij BR Nederland of Belgie geweest?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: MH's R56 Cooper S

01 mei 2017, 07:58

Aan de foto's te zien in NL
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
We
WenMini

Re: MH's R56 Cooper S

01 mei 2017, 09:05

Echt gaaf wat er je er al allemaal aan hebt veranderd. Je nieuwe velgen zijn echt te gek. Past goed bij de auto.
Hopelijk tot ziens eens bij een meet! Gr. Wendy


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: MH's R56 Cooper S

01 mei 2017, 11:01

We zijn niet maximaal gegaan omdat mijn blok veel olie verbruikt bij stationair en we ons daarover een beetje zorgen maakten
Dat zou een slecht werkende PCV klep in het kleppendeksel kunnen zijn. De laatste revisie van het kleppendeksel (11127646555) zou een verbeterd design hebben.
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S
MHspitta
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Dordrecht & Wageningen
Berichten: 165
Lid geworden op: 18 sep 2016, 14:10

Re: MH's R56 Cooper S

03 mei 2017, 12:52

JeffreyRS schreef:Ben je bij BR Nederland of Belgie geweest?
BR in Nederland ja!
MHspitta
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Dordrecht & Wageningen
Berichten: 165
Lid geworden op: 18 sep 2016, 14:10

Re: MH's R56 Cooper S

03 mei 2017, 12:53

WenMini schreef:Echt gaaf wat er je er al allemaal aan hebt veranderd. Je nieuwe velgen zijn echt te gek. Past goed bij de auto.
Hopelijk tot ziens eens bij een meet! Gr. Wendy


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk


Dankje! Dat gaat vast goedkomen :D
MHspitta
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Dordrecht & Wageningen
Berichten: 165
Lid geworden op: 18 sep 2016, 14:10

Re: MH's R56 Cooper S

03 mei 2017, 12:57

Markos schreef:
We zijn niet maximaal gegaan omdat mijn blok veel olie verbruikt bij stationair en we ons daarover een beetje zorgen maakten
Dat zou een slecht werkende PCV klep in het kleppendeksel kunnen zijn. De laatste revisie van het kleppendeksel (11127646555) zou een verbeterd design hebben.
Aha, kan je mij daar iets meer over vertellen? Is dat de reden dat m'n mini "alleen" bij stilstand station veel olie verbruikt? Als ik blijf rijden is t olieverbruik wel hoog maar niet zoo verschrikkelijk hoog als ik bijv veel in de stad rond rij en lang voor stoplichten moet staan...
en is zo'n Revisie van het kleppendeksel een duur geintje?
Ik zit er nu aan te denken om een ander blok te kopen en die te laten reviseren, zodat ik in de toekomst een engine swap kan doen wanneer mijn huidige blok t begeeft...
MHspitta
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Dordrecht & Wageningen
Berichten: 165
Lid geworden op: 18 sep 2016, 14:10

Re: MH's R56 Cooper S

03 mei 2017, 12:58

Vandaag weer contact gehad met BR! Binnenkort dus weer even langs om de tuning te perfectioneren na installatie van de decat. Nog wat extra pk's eruit persen en meer knallen in de lage toeren :lol:
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: MH's R56 Cooper S

03 mei 2017, 15:49

Aha, kan je mij daar iets meer over vertellen? Is dat de reden dat m'n mini "alleen" bij stilstand station veel olie verbruikt? Als ik blijf rijden is t olieverbruik wel hoog maar niet zoo verschrikkelijk hoog als ik bijv veel in de stad rond rij en lang voor stoplichten moet staan...
Op het kleppendeksel zitten bij de N14 2 aansluitingen voor de carterventilatie, met ieder hun eigen bedieningsklep ingebouwd in het kleppendeksel. Die aan de rechterzijde van de auto werkt bij stationair/onbelaste toestand, die aan de linkerzijde werkt bij belast/boost.
Ook zit er in het kleppendeksel nog een olieafscheider ingebouwd, die de carterdampen van olie zuivert voordat deze dampen via een van de carterventilatiekleppen terug worden gevoerd naar de inlaat.
Bij de eerste versies (=revisies) van het N14 kleppendeksel kan het membraan van die olieafscheider gaan lekken, waardoor een hoog olieverbruik kan ontstaan. Dit kan ook leiden tot verhoogde koolafzetting op de inlaatkleppen.

De nieuwste versie/revisie van het kleppendeksel met onderdeelnummer 11127646555 (kost wel ff 244 euro!!) heeft een verbeterd design, en hiermee zou het verhoogde olieverbruik wat hiermee zou kunnen samenhangen opgelost moeten zijn.
Het olieverbruik zou ook door versleten zuigerveren kunnen komen natuurlijk, met een compressielektest zou je dat kunnen checken. Is sowieso aan te raden want is geen dure test. Maar als je alleen bij stationair gebruik meer olieverbruik hebt, zou ik het kleppendeksel in ieder geval vervangen.
Lijkt mij verstandig om te doen voor je de tuning laat optimaliseren.
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S
MHspitta
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Dordrecht & Wageningen
Berichten: 165
Lid geworden op: 18 sep 2016, 14:10

Re: MH's R56 Cooper S

03 mei 2017, 23:00

Markos schreef:
Aha, kan je mij daar iets meer over vertellen? Is dat de reden dat m'n mini "alleen" bij stilstand station veel olie verbruikt? Als ik blijf rijden is t olieverbruik wel hoog maar niet zoo verschrikkelijk hoog als ik bijv veel in de stad rond rij en lang voor stoplichten moet staan...
Op het kleppendeksel zitten bij de N14 2 aansluitingen voor de carterventilatie, met ieder hun eigen bedieningsklep ingebouwd in het kleppendeksel. Die aan de rechterzijde van de auto werkt bij stationair/onbelaste toestand, die aan de linkerzijde werkt bij belast/boost.
Ook zit er in het kleppendeksel nog een olieafscheider ingebouwd, die de carterdampen van olie zuivert voordat deze dampen via een van de carterventilatiekleppen terug worden gevoerd naar de inlaat.
Bij de eerste versies (=revisies) van het N14 kleppendeksel kan het membraan van die olieafscheider gaan lekken, waardoor een hoog olieverbruik kan ontstaan. Dit kan ook leiden tot verhoogde koolafzetting op de inlaatkleppen.

De nieuwste versie/revisie van het kleppendeksel met onderdeelnummer 11127646555 (kost wel ff 244 euro!!) heeft een verbeterd design, en hiermee zou het verhoogde olieverbruik wat hiermee zou kunnen samenhangen opgelost moeten zijn.
Het olieverbruik zou ook door versleten zuigerveren kunnen komen natuurlijk, met een compressielektest zou je dat kunnen checken. Is sowieso aan te raden want is geen dure test. Maar als je alleen bij stationair gebruik meer olieverbruik hebt, zou ik het kleppendeksel in ieder geval vervangen.
Lijkt mij verstandig om te doen voor je de tuning laat optimaliseren.

Heel erg bedankt voor de uitleg!!! Ik ga het meteen even bespreken met mijn garage en dan ook inderdaad een compressie lektest uitvoeren. Bedankt!
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: MH's R56 Cooper S

03 mei 2017, 23:05

Goed plan! Spot net een foutje in mijn post: er zijn twee testen eigenlijk, cilinder lektest en compressiemeting.
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S
MHspitta
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Dordrecht & Wageningen
Berichten: 165
Lid geworden op: 18 sep 2016, 14:10

Re: MH's R56 Cooper S

09 mei 2017, 11:33

Markos schreef:Goed plan! Spot net een foutje in mijn post: er zijn twee testen eigenlijk, cilinder lektest en compressiemeting.
Dank! Ik zal eens kijken waar ik beide testen kan laten doen, volgens mij is Beek wel een goede :icon_top:
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: MH's R56 Cooper S

10 mei 2017, 13:49

Je gaat echt als een speer Michael, maar het hoge olie verbruik en een stage 2 zou mij persoonlijk heel voorzichtig maken.
Hopen dat ie al dat geweld aan kan, fingers crossed here :icon_top:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
MHspitta
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Dordrecht & Wageningen
Berichten: 165
Lid geworden op: 18 sep 2016, 14:10

!

17 mei 2017, 11:02

Baseman schreef:Je gaat echt als een speer Michael, maar het hoge olie verbruik en een stage 2 zou mij persoonlijk heel voorzichtig maken.
Hopen dat ie al dat geweld aan kan, fingers crossed here :icon_top:
hahah dank! Ja klopt, ik laat aankomende week een compressie test doen en zeer binnenkort ook een lektest. Als dat allemaal goed is, dan gaan we de kleppendeksel vervangen en hopen dat het olieverbruik dan minder wordt..
Loopt het blok zichzelf in de soep, dan gaan we voor een nieuw blok.. :(
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: MH's R56 Cooper S

17 mei 2017, 12:10

Die laatste optie is best een dure mod ... :O
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding

Terug naar “Show your ride”