MH's R56 Cooper S

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
NickT
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 109
Lid geworden op: 12 dec 2016, 11:39

Re: MH's R56 Cooper S

22 feb 2017, 08:50

Erg mooie mini, je gaat als een razende met je aanpassingen zie ik. En die velgen

Klein vraagje: waar heb je die veertjes voor de kofferklep gekocht? Lijkt me ook wel handig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: MH's R56 Cooper S

22 feb 2017, 08:56

waarom is dat handig?
Het valt mij nu pas op.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: MH's R56 Cooper S

22 feb 2017, 09:59

MHspitta schreef:Afgelopen weekend helemaal naar het Oosten gereden om nieuwe wielen op te halen bij Speedy!
Wat zijn ze dik!!!
Ook nog een stukje met coupe mee mogen rijden en wauw wat een beest is dat! Blijf mij erover verbazen hoe snel die de 200 aantikte.
Misschien moet ik toch ook maar voor een tuning gaan in de toekomst.. :lol:
Nee! Niet doen!
Wheelspin in de 2e versnelling, constant kramp in je kaken van die smerige smile ... nee, een succes kan je de tuning niet noemen ;)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
NickT
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 109
Lid geworden op: 12 dec 2016, 11:39

Re: MH's R56 Cooper S

22 feb 2017, 12:39

speedy schreef:waarom is dat handig?
Het valt mij nu pas op.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als je je handen vol hebt hoef je alleen maar op het knopje te drukken, ipv moeilijk aan de kentekenlijst?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: MH's R56 Cooper S

22 feb 2017, 12:41

ah zo
gaat die met afstandbediening volledig open dan?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
MHspitta
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Dordrecht & Wageningen
Berichten: 165
Lid geworden op: 18 sep 2016, 14:10

Re: MH's R56 Cooper S

14 mar 2017, 23:19

NickT schreef:Erg mooie mini, je gaat als een razende met je aanpassingen zie ik. En die velgen Afbeelding

Klein vraagje: waar heb je die veertjes voor de kofferklep gekocht? Lijkt me ook wel handig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dankje! :mrgreen:
Excuses voor de late reactie, tijd niet op het forum gekeken :()
Maar de veren heb ik bij Amatec gekocht in Rijswijk.
MHspitta
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Dordrecht & Wageningen
Berichten: 165
Lid geworden op: 18 sep 2016, 14:10

Re: MH's R56 Cooper S

14 mar 2017, 23:21

speedy schreef:ah zo Afbeelding
gaat die met afstandbediening volledig open dan?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
klopt! dan gaat die dus open. Alleen moet ik zeggen dat die de winter niet heeft overleefd.. misschien moet ik iets sterkere veren nemen. Want de veren hebben wel hun drukkracht nu al verloren...of ik moet alles even smeren.
Wel moet ik erbij vertellen dat de kofferbak dichtdoen lastiger gaat. Hij valt niet zomaar dicht meer, je moet hem echt dicht drukken.
MHspitta
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Dordrecht & Wageningen
Berichten: 165
Lid geworden op: 18 sep 2016, 14:10

Re: MH's R56 Cooper S

14 mar 2017, 23:22

BMX schreef:
MHspitta schreef:Afgelopen weekend helemaal naar het Oosten gereden om nieuwe wielen op te halen bij Speedy!
Wat zijn ze dik!!!
Ook nog een stukje met coupe mee mogen rijden en wauw wat een beest is dat! Blijf mij erover verbazen hoe snel die de 200 aantikte.
Misschien moet ik toch ook maar voor een tuning gaan in de toekomst.. :lol:
Nee! Niet doen!
Wheelspin in de 2e versnelling, constant kramp in je kaken van die smerige smile ... nee, een succes kan je de tuning niet noemen ;)
Hahah ik ga het toch echt doen waarschijnlijk. De Airtec intercooler is al besteld bij davy :lol:
MHspitta
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Dordrecht & Wageningen
Berichten: 165
Lid geworden op: 18 sep 2016, 14:10

Re: MH's R56 Cooper S

14 mar 2017, 23:41

Tijdje niet op het forum gezeten, maar vind het toch erg leuk om alle mods die ik doe even vast te leggen.
De afgelopen maanden is er weer 'veel' gebeurd. Naast wat mods helaas ook weer wat onderhoud.
De mini is dus weer langs Melvin (MCM) geweest in Malden, omdat ik plots een grote koelvloeistof lek had en doordat er lucht in het systeem zat (verwarming werd niet meer warm) moest Melvin hem komen ophalen.
Thermostaathuis bleek gescheurd te zijn en deze is vervangen dus nu bij 92.000km.

Vervolgens toen ik een BOV ging installeren en mijn intake buis eraf haalde, zag ik dat de ring die al bij vele clubleden door de turbo is opgeslokt ook bij mij aan zijn einde was. Gelukkig was ik er nog net op tijd bij en heb ik de intake kunnen vervangen door een Rode Silicone intake (zonder plastic ring).

Tussendoor heb ik de normale interieur lampjes vervangen door blauwe leds en extra led strips geplaatst bij de voeten die je van kleur kan veranderen met een afstandsbediening (hier helaas geen foto van).

Ook heb ik mijn 5D carbon print eindelijk binnen, dus ben ik nu een beetje aan het oefenen ermee. Het kapje onderin mijn stuur heb ik al mooi kunnen wrappen en mijn achterbak greep moet ik nog even opnieuw doen.

Tot slot mijn grootste 'mod' waar ik het meest blij mee ben, de BBS wielen van Speedy! Wat een onwijs dikke set!!

Zeer binnenkort komt er een Bilstein B14 schroefset, Airtec Intercooler en originele mini circle dagrijverlichting. (allemaal besteld of gekocht al, kan niet wachten :lol: )

En dan kunnen we gaan tunen :rijden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Luchtintakebuis van mijn CAI is versleten.., dus nu even deze tijdelijke oplossing... Aluminium tape :lol:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door MHspitta op 19 mar 2017, 00:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-Kev-
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: België - West-Vlaanderen
Berichten: 195
Lid geworden op: 05 mar 2017, 09:02

Re: MH's R56 Cooper S

15 mar 2017, 00:34

Die wielen zijn de max!!
NickT
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 109
Lid geworden op: 12 dec 2016, 11:39

Re: MH's R56 Cooper S

15 mar 2017, 12:38

Merk je verschil met die intake? In geluid of in prestaties? Ziet er wel leuk uit namelijk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
MHspitta
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Dordrecht & Wageningen
Berichten: 165
Lid geworden op: 18 sep 2016, 14:10

Re: MH's R56 Cooper S

15 mar 2017, 16:24

-Kev- schreef:Die wielen zijn de max!!
Thx!! :mrgreen:
MHspitta
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Dordrecht & Wageningen
Berichten: 165
Lid geworden op: 18 sep 2016, 14:10

Re: MH's R56 Cooper S

15 mar 2017, 16:30

NickT schreef:Merk je verschil met die intake? In geluid of in prestaties? Ziet er wel leuk uit namelijk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bedoel je mijn cold air intake of de rode silicone turbo intake 'buis'?
Cold air zorgt wel voor ander geluid (aanzuig geluid wat best cool is) en qua prestaties zou t iets beter moeten zijn voor gasrespons, maar merk daar verder niet veel van en temperatuur zou iets cooler moeten zijn maar helaas geen voormeting gedaan met OEM intake dus weet het niet zeker.

De Silicone turbo intake buis is wel een goeie koop, zeker als je een R56 hebt, want je hebt dan geen plastic ring meer die door je turbo opgezogen kan worden en heel je turbo vernield als gevolg.
Wat ik merk is dat ik veel meer knallen hebt nu, maar ik weet niet zo goed of het door t weer komt, door de nieuwe silicone turbo intake of door de BOV. :lol:
NickT
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 109
Lid geworden op: 12 dec 2016, 11:39

Re: MH's R56 Cooper S

15 mar 2017, 16:46

Siliconenslang bedoelde ik inderdaad. Ook maar op het verlanglijstje dan maar!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
JeffreyRS
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 146
Lid geworden op: 20 apr 2016, 21:31

Re: MH's R56 Cooper S

15 mar 2017, 18:56

Hij staat er netjes bij. Nu snel verlagen!
Die loslatende ring bij de intake, geldt dit ook voor een JCW of is het een probleem enkel voorkomend bij de S?

Terug naar “Show your ride”