MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
ha
harmless85

Re: Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

18 apr 2017, 18:56

harmless85 schreef:toffe mini zo cool heb je mini zien staan , jurgen is een detailguru woon in het dorp waar zijn beddijf zit en man wat kan hij toveren zeg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Melelie
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 82
Lid geworden op: 19 jun 2015, 16:36

Re: Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

18 apr 2017, 20:04

Wauw, die staat er nu wel echt super bij!
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

18 apr 2017, 21:12

Dank darkwave voor je reactie. Heb de xenon lampen zojuist besteld! Volgens mij las ik overigens vandaag dat je een gave BMW 1 serie heb gekocht?
En Harmless85 grappig dat je de MINI hebt zien staan. Jurgen kan inderdaad toveren, heel bijzonder wat hij voor elkaar krijgt.
Melelie ben er ook blij mee, maar met MINI's blijf je bezig ;-)
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 13 jan 2018, 18:56, 3 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

18 apr 2017, 21:37

18-04-2017 Retrofit kit xenon koplampen zwart

Na enkele maanden wikken en wegen, en zoals gisteren al aangekondigd, heb ik zojuist mijn felbegeerde Xenon lampen gekocht! Het gaat om de retrofit kit die door MINI is ontwikkeld.

Afbeelding
originele retrofit xenon koplampen set


Op mijn Clubman zitten geen xenon lampen wat ik bij de aankoop van de MINI jammer vond, zeker omdat hij verder lekker in de opties zit. Afgelopen periode heb ik er veel over gelezen en ik kwam snel tot de conclusie dat een 'originele' set kopen en plaatsen geen appeltje eitje verhaal is. Dit in verband met de te plaatsen ruitensproeiers, ballasten, etc. Gelukkig las ik dat er een retrofit kit bestaat die zo ongeveer plug- and play is. Na het plaatsen dienen ze enkel geprogrammeerd te worden zodat de auto herkent dat je xenon lampen hebt.
Onderstaand een foto van de Clubman D van Coen (inmiddels verkocht dacht ik) die ook de zwarte xenon koplampen heeft.

Afbeelding
de Clubman D van Coen


De behuizing van de koplampen is zwart en de lampen leveren 25W aan licht. Door dit nieuwe type lampen zijn hoogteverstelling en ruitensproeiers niet nodig.

Ik heb de retrofit kit via een Duitse BMW dealer besteld en deze geven momenteel ruim 22% korting op de set. Via de mail heb ik gevraagd of er nog onderdelen bijbesteld dienen te worden, zoals de xenon lampen zelf, maar dit hoeft niet. Ik verwacht de set ergens volgende week binnen te krijgen en probeer dan een afspraak te maken met Roel van GoGarage37. Deze gaat ze plaatsen en laten programmeren. Voor de liefhebbers nog even de artikel nummers van de xenon lampen met zwarte behuizing: 63102345956 en 63102345957.

To be continued...

Groeten, M.
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 06 aug 2020, 13:54, 12 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
ha
harmless85

Re: Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

18 apr 2017, 22:11

coopertrans schreef:Hoi Maurice,
Ziet er weer super uit.
Heeft Jürgen ook tips gegeven hoe de auto te wassen.
Door verkeerd te wassen ziet je lak er binnen de korste keren eruit zoals eerder, twee emmer systeem en een goede washmit (dus geen spons) kan dat voorkomen.
Wil je hier meer van weten laat het mij weten dan leg ik het je graag uit. Ik detail (poetsen is dan niet meer het juiste woord) voor mijn hobby en heb daar diverse workshops voor gevolgd.
Hou hem netjes.....
Groet Raymond


misschien eens op de site van jurgen kijken.

is geen amateur maar een van de betere van nederland.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

18 apr 2017, 22:14

Weet je het zeker van die sproeier installatie? Er is een wetswijziging geweest heb het even geknipt en geplakt voor je
Wetgeving Xenon verlichting

(bron: Ministerie van verkeer en waterstaat)

Vanaf 1 januari 2007 moeten auto's die achteraf zijn voorzien van gasontladingslampen (ook bekend als Xenonlampen) aan dezelfde eisen voldoen als auto's die hiermee standaard zijn uitgerust.

Om een Europese typegoedkeuring te kunnen krijgen, moeten auto's met dimlichten die een lichtsterkte hebben van meer dan 2000 lumen (doorgaans zijn dit gasontladingslampen) aan een aantal eisen voldoen. Dit om te vermijden dat deze felle lampen andere weggebruikers verblinden.

De auto dient onder meer over automatische niveauregeling voor de dimlichten te beschikken. Daardoor blijft bij wisselende belading de hoogte-instelling van de lampen hetzelfde. Ook moeten koplampsproeiers aanwezig zijn om verblinding door strooilicht uit koplampen met vuile glazen tegen te gaan.

Tot nu toe waren in Nederland deze toelatingseisen niet in de permanente eisen overgenomen. Omdat het logisch is dat de maatregelen tegen verblinding ook getroffen worden als achteraf gasontladingslampen of andere, even sterke lampen worden gemonteerd, komt deze verplichting er alsnog.

Voorbeeld:
Heeft u een auto met het jaar 2000 (of een auto van vóór 1 januari 2007) dan hoeft u bij inbouw op dit moment niet te voldoen aan bovenstaande eisen. Als u een auto heeft uit het jaar 2007 dan moet u wel voldoen aan de eisen; Uw auto moet koplampsproeiers hebben.

En is ook een APK eis dus bij afwezigheid van de sproeier instalatie is afkeur!
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

18 apr 2017, 23:43

Hoi Casper. Thanks voor de oplettendheid en het stuk over xenon lampen. Ik weet niet zeker of de set door de APK komt. Ik weet wel dat het een set is die wordt aangeboden door MINI zelf, daarnaast hebben enkele clubleden dit eerder laten doen en heb nog niet gehoord dat er problemen zijn ontstaan. Het artikel van een van de leden vind je hier. Zal morgen even navraag doen bij de MINI dealer.
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 13 jan 2018, 18:57, 3 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

01 mei 2017, 20:07

01-05-2017 Retrofit kit xenon koplampen zwart

Vandaag zijn mijn xenon koplampen binnengekomen. In mijn vorige post had ik al verteld dat ik ze besteld had en nu zijn ze dan in huis. Het gaat om de retrofit kit die door Mini is ontwikkeld. De behuizing van de koplampen is zwart (je kan ook antraciet grijs kiezen) en de lampen leveren 25W aan licht.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
een feestje om uit te pakken


Ze zien er in het echt nog mooier uit dan ik had gedacht. Ik zal mijn Silvervision knipperlichten overzetten zodat de koplampen clean en strak zijn. Ik twijfel nog of ik de kapjes van de wasinstallatie (die er niet op zit) zwart moet maken. Als ik besluit dit te doen zal ik ze laten wrappen.

De koplampen worden binnenkort door Roel van GoGarage37 gemonteerd en een kennis van hem gaat ze programmeren. Op het internet heb ik gelezen dat het installeren eenvoudig zou moeten zijn (plug- and play) en dat ze direct moeten werken. Laten we hopen dat dit zo is. Wanneer ik bij Roel ben en de koplampen geïnstalleerd zijn zal ik foto's posten.

Groeten, M.
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 06 aug 2020, 13:54, 7 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

01 mei 2017, 20:47

gaaf dikke mod zeg
Verkoopt de auto ook nog beter straks dus goede investering.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

01 mei 2017, 21:34

Dank je wel Speedy! Hij stond echt hoog op mijn wish-list en super gaaf dat MINI deze optie aanbiedt. Volgens mij heb ik begrepen dat het de enige auto fabrikant is die een retrofit kit levert voor xenon lampen. Had niet gedacht aan de waardevermeerdering voor de Clubman maar wellicht werkt het wel zo :-)
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 13 jan 2018, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

02 mei 2017, 08:36

Mooie update! Qua APK en legaliteit zou ik me niet teveel zorgen maken, zeker niet als het er allemaal origineel uitziet. :)
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

02 mei 2017, 09:18

Nee joh ! ze hebben bij mij nog nooit de sproeiers gecheckt.
Anders mooi naar ander bedrijf gaan.
Hoogte moet wel ff goed afgesteld worden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

03 mei 2017, 00:18

Had ook een bericht op Facebook gezet over de xenon koplampen en daar kreeg ik al links door van diverse artikelen waarin staat dat per 1 april 2012 de wetgeving is aangepast (dank aan Milco Schroevers). Een van de artikelen kan je via deze link lezen.
Ik zal wel even letten op het goed afstellen van de koplampen want ik vind het zelf vervelend als de lampen van tegenliggend verkeer verkeerd staan afgesteld.
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 13 jan 2018, 18:58, 4 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

07 mei 2017, 20:36

07-05-2017 Montage xenon koplampen

Heb het een week uitgesteld maar ik kon het niet laten om vandaag de xenon lampen te monteren. Vooraf even een Youtube filmpje bekeken hoe je een koplamp unit moet vervangen en dat zag er niet moeilijk uit.
Dus de garage in en de 4 schroeven losmaken en de stekker eruit trekken. De unit haal je er vervolgens makkelijk uit.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
demontage van de lampen is eenvoudig zelf te doen


Op onderstaande foto is goed het verschil te zien tussen de oude unit en de nieuwe. In de oude unit had ik Silvervision knipperlichten geplaatst en ik ging er vanuit dat ik deze over moest zetten maar er zaten al Silvervision lampen in. Dat vind ik dan wel weer netjes van Mini (maar mag misschien ook wel voor dat geld).
Het monteren van de nieuwe koplampen is net zo eenvoudig als het demonteren. Al met al heeft het installeren 10 á 15 minuten per lamp gekost.

Afbeelding
Afbeelding


Vervolgens heb ik de auto naar buiten gereden en de lampen voor het eerst aangedaan. Ze doen het maar flikkeren aan en uit. Dit is precies wat ik gelezen heb op het internet bij mensen die dezelfde kit hebben gemonteerd. De auto dient anders geprogrammeerd te moeten worden zodat de auto de xenon lampen herkend. Dit programmeren ga ik door een kennis van Roel laten doen. Tot die tijd dus niet in het donker rijden.

Afbeelding
voor: met halogeen lampen, chromen grille, beltline en spiegels

Afbeelding
na: met xenon lampen, JCW grille, zwarte beltline en spiegels


Ben ontzettend blij met het resultaat. Het geeft de auto een veel stoerder uiterlijk en ik vind het vooral gaaf dat de auto xenon lampen heeft. De Clubman had al mooie opties vanaf fabriek maar deze optie ontbrak in mijn ogen echt (sterker nog, heb zelfs licht getwijfeld de auto te laten staan omdat hij geen xenon lampen had). Daarnaast geven ze natuurlijk meer licht wat ook een veilig idee is. Eerder had ik gezegd dat ik wellicht de koplampsproeier kapjes zwart zou laten maken maar mijn eerste indruk na vandaag is dat ik het zo laat.

Al met al is de Clubman na de aankoop al op best veel punten aangepast maar de xenon lampen maken het wel echt af. Voor de voorkant geldt dat ik de onderste chroom strip nog zwart wil maken en misschien ga ik de stadslichten in LED uitvoeren. Nu eerst de lampen laten programmeren en vooral genieten.

Groeten, M.
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 06 aug 2020, 13:55, 8 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

08 mei 2017, 07:07

staat heel mooi


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”