MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

28 dec 2017, 09:49

Vroegâh was echt alles beter


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

30 dec 2017, 16:17

30-12-2017 Stickers hand wash only

Heb mijn Clubman ruim 1,5 jaar in bezit en ik ben afgelopen periode bezig geweest om de MINI met elke mod een beetje cleaner te maken. Minder chroom, meer zwart en blijven speuren naar nieuwe leuke en mooie mods. Al enige tijd zag ik via de Facebook pagina verschillende stickers voorbij komen. Ondanks dat de MINI hier niet cleaner van wordt, eerder het tegenovergestelde, wilde ik voor 1x een uitzondering maken omdat ik MINI's ook associeer met plezier en een lach.
De eerste keer dat ik de sticker 'Hand Wash Only' voorbij zag komen vond ik het al geestig, en in mijn geval ook waar. Uiteindelijk heb ik besloten een zwarte variant van de sticker te kiezen. Contact gezocht met clublid Jordy en deze heeft voor mij een kleine versie gemaakt van de standaard sticker, omdat ik het graag subtiel wil houden. Anders dan bij andere mods is het uiteindelijk maar een sticker dus als het niet meer bevalt haal je ze er zo weer af.
Na de bestelling kreeg ik een mooie enveloppe in de bus met de stickers erin en een goede instructie hoe je ze het beste kan plakken. Kwestie van ramen ontvetten en plaatsen maar.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
stickers van binnenuit gezien


Ik heb gekozen voor de plek waar de autoruiten gegraveerd zijn met het MINI logo. Het plaatsen was binnen no time gebeurd. De kwaliteit van de stickers is heel goed en ben uitermate tevreden met het resultaat. Mijn achter- en zijramen zijn af fabriek geblindeerd dus je ziet er relatief weinig van, maar met het goede (zon)licht erop zie je de stickers zitten. Precies zoals ik het voor ogen had. Ik zal betere foto's maken met daglicht zodat het effect wat beter te zien is. Een kleine mod maar wel een hele leuke :)

Gr. M.
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 06 aug 2020, 14:21, 5 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

07 jan 2018, 22:56

07-01-2018 Winterset cross spoke challenge R112 zwart

Bij de aankoop van mijn Clubman zat een hele nette, originele en ongebruikte winterset met nagelnieuwe banden. Ondanks dat ik ontzettend blij ben dat ik een extra bandenset cadeau kreeg (stond niet bij de advertentie vermeld) zijn het niet moeders mooiste velgen. Sinds ik de winterset heb ben ik om mij heen aan het kijken voor een mooie winterset. De opties waren 17" Conical Spoke velgen (styling R121), dezelfde als mijn zomerset maar dan in het zwart. Tweede optie waren de speciale MINI JCW winterwielset (JCW Cross Spoke R114) die wel 17" groot zijn maar met smalle banden. Laatste optie waren sportieve velgen zoeken die ik niet snel als zomerset zou kopen maar wel leuk vindt voor de winter. Uiteindelijk is het de laatste optie geworden.

Afbeelding
Conical Spoke velgen R121, zwart

Afbeelding
JCW Cross Spoke velgen R114, titanium grey



Vanochtend vroeg keek ik op Marktplaats rond en kwam ik een mooi geprijsde JCW set (Cross Spoke Challenge R112) tegen met Pirelli winterbanden met voldoende profiel (6 en 7mm). Direct contact gelegd met de verkoper en twee uur later kon ik ze komen ophalen. De velgen zien er super netjes uit en zijn op 2 kleine puntjes na als nieuw. Ik ging er vanuit dat het originele MINI velgen zijn maar na mijn post op facebook kreeg ik enkele reacties van leden die aangeven dat het waarschijnlijk imitatie velgen zijn, dit omdat ze niet hoogglans zwart zijn. Met goed daglicht zal ik de velgen nogmaals goed bekijken en kijken of ik een artikelnummer en/of MINI aanduiding kan vinden, maar kleine kans dat ik dit ga vinden :)
De velgenset heeft JCW center caps maar ik denk dat ik de MINI variant erop doe, vind ik net wat mooier staan.

Afbeelding
Afbeelding
winterset Cross Spoke Challenge R112, black

Afbeelding
met JCW center caps

Afbeelding
met MINI center caps



Niet veel later vanavond kreeg ik ook enkele comments over de productiedatum van de banden (DOT code) en het blijkt dat de banden ruim 6 jaar oud zijn. Dat is minder leuk nieuws en hierover heb ik ook contact opgenomen met de verkoper. Ik denk eraan om de winterset te plaatsen en als ik merk dat er iets niet goed is met de banden bestel ik nieuwe.

Eerst zal ik de velgen goed reinigen en in de was zetten zodat ze wat makkelijker schoon te maken zijn. Hiervoor heb ik enkele producten gekocht (Wiebe bedankt voor het advies) en aankomende tijd zal ik ze klaarmaken en dan z.s.m. plaatsen. Ben erg benieuwd hoe ze staan en als de banden echt niet meer goed zijn zal ik nieuwe moeten kopen. Keep you posted!

Groeten, Maurice
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 28 okt 2020, 15:59, 6 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

08 jan 2018, 09:17

Mooie velgen maar hadden eigenlijk niet verkocht mogen worden als oem jcwr112.
Ik vind de JCW centercaps mooier


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

12 jan 2018, 11:36

Mooie wintermod :-)
Ik houd wel van zwarte R112's.

Als de banden geen droogtescheurtjes hebben kan het prima hoor. Het zijn ook A-merk-banden en geen merk goedkopie ofzo.
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

12 jan 2018, 18:14

Markos schreef:Mooie wintermod :-)
Ik houd wel van zwarte R112's.

Als de banden geen droogtescheurtjes hebben kan het prima hoor. Het zijn ook A-merk-banden en geen merk goedkopie ofzo.
Hoi Mark. Dank voor je bericht en fijn om te horen mbt de banden :) Had afgelopen week contact met Dave van PA service en die gaf hetzelfde aan. Heb vanochtend goed gekeken en de banden zien er echt als nieuw uit. Waarschijnlijk hebben ze al die tijd in een droge opslag gelegen. De velgen zijn niet OEM (alhoewel ik zelf het verschil niet zie) maar vindt het ook wel mooi dat ze niet hoogglans zwart zijn. Ga de set morgen eindelijk eronder plaatsen :D
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 13 jan 2018, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

12 jan 2018, 18:43

Mooie velgen. Vind de works centercaps ook wel mooier. Benieuwd naar het eindplaatje
Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

12 jan 2018, 19:45

Daniel_S schreef:Mooie velgen. Vind de works centercaps ook wel mooier. Benieuwd naar het eindplaatje
Ga 1 kant met JCW caps doen en de andere kant met de MINI caps. Dan even kijken wat ik het mooiste vindt :)
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 13 jan 2018, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

12 jan 2018, 20:21

Denk dat ik het antwoord wel kan raden :()
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

12 jan 2018, 21:54

Baseman schreef:Denk dat ik het antwoord wel kan raden :()
Haha Jos! :D Ken je mij al zo goed?
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 13 jan 2018, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

13 jan 2018, 18:41

13-01-2018 Winterset schoonmaken, behandelen en plaatsen

Vandaag was het eindelijk zo ver. De velgenset die ik een week geleden heb gekocht heb ik vandaag gewassen, behandeld en geplaatst. Het gaat om (imitatie) JCW Cross Spoke Challenge R112 velgen in de kleur zwart met Pirelli Sottozero banden (205/17 R17 84V Runflat). De Clubman stond op originele MINI stalen velgen met winterbanden die ik bij de koop erbij kreeg.

Afbeelding
originele stalen velgen met zwart gespoten center caps


Eerst 's morgens vroeg naar de wasbox gereden en daar de volgende stappen uitgevoerd.
1. Eerst de velgen afgespoeld met water. 2. Velgen in de foam laag gezet en 10 minuten laten weken. 3. Afgespoeld met water. 4. Velgen gewassen met reguliere shampoo en een spons. 5. Velgen insprayen met Iron Remover (Monello Non-Ferro) en 10 minuten laten intrekken. 6. Met spons de velgenreiniger verder uitgesmeerd. 7. Velgen afgespoeld met water.

Afbeelding
velgen afgespoeld met water en in foam laag gezet

Afbeelding
velgen insprayen met iron remover

Afbeelding
center caps thuis schoonmaken


Vervolgens naar huis gereden en daar de velgen gedroogd met een droogdoek. Velgen een uurtje laten drogen en de velgen ingesmeerd met Poorboy's Wheel Sealent, aangebracht met een applicatorpad. 10 minuten wachten en met een microvezeldoek uitwrijven. Ik heb de buitenkant 2x behandeld voor een extra goede bescherming. Ondertussen was het tijd om even bij te komen dus een broodje gegeten.

Afbeelding
velgen insmeren met wheel sealant

Afbeelding
uitwrijven en glimmen maar

Na de lunch was het tijd om de velgen te plaatsen. Eerder had ik al gemerkt dat de auto best laag op zijn wielen staat dus ik heb houten blokjes nodig zodat mijn krik eronder past. Kwestie van geduldig zijn en ruim een uur later zaten de velgen eronder. Als laatste de center caps geplaatst en ik ben toch voor het MINI logo gegaan, puur omdat ik het mooier vindt staan.
Omdat ik mooie foto's wilde maken van het eindresultaat en de MINI best vies was eerst nog naar de wasbox gereden. Eerst banden op de juiste spanning gebracht en wassen maar. Hieronder het resultaat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
velgen maken de auto blijkt maar weer

Moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben van de velgenset. Het maakt de Clubman zoveel stoerder en hij lijkt hiermee in 1x af. Nu de velgen eronder zitten ben ik ernstig aan het twijfelen of ik mijn bestaande zomerset (R121 Conical Spoke) zwart moet laten spuiten of zelfs een R112 set in zilver of zwart voor de zomer ga zoeken. Maar ik ga nu eerst genieten van het zwarte monster :D

Groeten, M.
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 06 aug 2020, 14:59, 4 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

13 jan 2018, 19:33

super dik zo
et waarde van imi is stukken beter zelfs


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

13 jan 2018, 19:44

speedy schreef:super dik zo Afbeelding
et waarde van imi is stukken beter zelfs Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dank je wel Daiel! Ik ben echt verrast over hoe mooi ik ze vindt staan. Als ik dit had geweten had ik ze eerder aangeschaft. Aan de binnenkant van de velg staat de volgende info:

Afbeelding
label aan binnenzijde van de velg


Volgens mij hebben de OEM velgen een ET-waarde van 48. Betekent dat mijn velg 6mm meer naar buiten staat toch? De Clubman is wel voorzien van 12mm spacers, dus dat helpt ook mee :)
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 06 aug 2020, 15:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

13 jan 2018, 20:00

klopt helemaal Afbeelding
ik heb ook imi en elke keer als ik naar mijn auto loop denk ik ‘dit staat ook wel dik zeg’ Afbeelding
Afbeelding
Dit is zonder spacers


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

13 jan 2018, 20:48

speedy schreef:klopt helemaal Afbeelding
ik heb ook imi en elke keer als ik naar mijn auto loop denk ik ‘dit staat ook wel dik zeg’ Afbeelding
Afbeelding
Dit is zonder spacers

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Staat heel mooi! Je zomerset is nog bruter maar dit is geen slecht alternatief :wink:
Niet gedacht dat jij imi spullen op je MINI zou plaatsen, gewoon puur als ik je stukjes lees en zie hoe precies je bent met alles. Niet dat er iets mis is met imi :)
Weet jij welk merk de imi velgen zijn (die van mij of die van jou) en waar je ze kan bestellen? En welke ET waarde heb jij? Ik overweeg de velgen ook als zomerset aan te schaffen, zo mooi vind ik het staan. Loop zo nog even naar de garage om alleen maar te kijken :lol:
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”