MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
coopertrans
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 aug 2016, 18:15

Re: Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

25 mei 2017, 13:36

Ik heb de stickers eraf gehaald, niet echt een mod maar deze was lelijk en verkleurt.
Verder de deurpanelen met goede folie overtrokken en nu lijkt het geborsteld aluminium, wil ter zijne ook die drie delen van het dashboard doen. Eigenlijk andere scuttles die bij de grille passen, dezelfde als die van jou incl donkere knipperlichten.
Heb alle verlichting indien mogelijk ver vervangen door led, zoals kenteken verlichting binnenverlichting en stadslampjes.
Heb die whitevision als verlichting geplaatst die mooi wit zijn en toen werden de stadslampjes nog geler.
Voor de rest weet ik het niet echt want dan gaat het meteen flink kosten.
Hoe ik de link van show your ride moet sturen weet ik niet, misschien onder mijn naam zoeken?
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

25 mei 2017, 21:41

Heb je ondertussen gevonden. Nog geen foto's van het interieur gezien, ben wel heel benieuwd. Over het flink geld kosten: denk dat het er echt vanaf hangt wat je wilt doen en wat je wilt uitgeven. Mijn ervaring is dat veel erover lezen je in ieder geval helpt om het goed aan te pakken en het kan soms behoorlijk wat geld schelen.
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 13 jan 2018, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
coopertrans
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 aug 2016, 18:15

Re: Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

26 mei 2017, 21:02

Zal foto's plaatsen van interieur,

Grt Raymond
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

27 mei 2017, 06:57

26-05-2017 Monteren blackline zijknipperlichten

Na een mooie zomerdag werd ik bij thuiskomst verrast door een pakketje bij mijn voordeur. De Blackline zijknipperlichten zijn gearriveerd! Doosje geopend en moet zeggen: wat zien ze er gaaf uit! De zwarte lenzen worden met oranje knipperlichten geleverd dus heb mijn Silversion lampjes overgezet voor een clean resultaat.

Afbeelding
blackline knipperlichten


Een tijdje geleden was ik de Blackline set al eens tegengekomen maar destijds heb ik ze niet gekocht omdat ik ze vooral mooi vindt staan in combinatie met zwarte koplampen. Deze laatste heb ik inmiddels dus vandaar dat ik ze nu wel graag wilde hebben. De hoge prijs van de knipperlichten was echter ook een reden om ze nog niet te kopen, maar tot mijn verbazing was er een nieuw setje te koop op Marktplaats dus deze heb ik gekocht.

Afbeelding
witte lenzen

Afbeelding
blackline lenzen



Het monteren van de zijknipperlichten stelt niets voor. Je doet de motorkap open, schuift de side scuttle naar voren en dan komt de scuttle los. Vervolgens kan je het lampje eruit halen (kwartslag draaien) en vervolgens het bestaande lensje uit de scuttle drukken. Het monteren van de nieuwe lens is net zo eenvoudig als het verwijderen van de oude.
Vervolgens heb ik de auto naar buiten gereden om het eindresultaat even goed in het daglicht te bekijken.

Afbeelding
Afbeelding
helemaal af


Ben blij met de nieuwste aanpassing aan de Clubman. Het verschil is subtiel, sterker: als ze er eenmaal in zitten kan je je niet meer herinneren hoe de 'originele' witte lenzen eruit zien. Ik vind ze mooi staan in combinatie met de JCW scuttles en een geheel vormen met de rest van de voorkant van de auto.
Op naar de volgende mod die snel zal volgen...

Groeten, M.
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 06 aug 2020, 13:57, 7 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

27 mei 2017, 21:47

27-05-2017 Plasti dip strip ondergrille + uitlaat spuiten

Vanochtend kwam mijn neef langs om mij te helpen met het spuiten van twee onderdelen. Het eerste onderdeel is de horizontale chromen strip in de onder grille. Dit deel van de auto heeft wat mij betreft teveel chroom, dit komt door het Chrome line pakket. Om de neus van de Clubman in balans te krijgen zijn eerder al de chromen lamellen vervangen door een JCW grille. Het ontwerpthema wat ik wil doorvoeren op mijn MINI is chromen randen met zwarte invullingen (zoals ook de JCW scuttles). Voor het spuiten van de chromen strip heb ik plasti dip gekocht, voor de uitlaat hittebestendige verf en speciaal schuurpapier.

Afbeelding
plastidip, hittebestendige verf en schuurpapier


De chromen strip is in mat zwart verkrijgbaar (volgens mij standaard op de MINI One), maar MINI vraagt veel geld voor een simpel stukje plastic zodoende kwam ik op plasti dip terecht. Ik had al veel filmpjes over plastic dip bekeken, het is makkelijk aan te brengen en een ander voordeel is dat wanneer je het zat bent, het er zo weer af kan halen. Eerst wilden wij de strip laten zitten en delen van de grille afplakken maar na wat trekken (met behulp van een schroevendraaier) kwam de strip los zodat wij deze goed konden spuiten.

Afbeelding
grille lijst aan het drogen


Eerst de strip goed ontvet en vervolgens vier verflagen aangebracht, met tussenposes van 10 minuten. Na het drogen de strip weer terug geplaatst, wat makkelijker ging dan het verwijderen. Ben heel blij met het eind resultaat. De plasti dip hecht heel mooi en je ziet niet dat onder de verflaag het chroom nog zit. De neus van de Clubman is nu helemaal zoals ik het voor ogen had: chromen details met zwarte invullingen, en dat overal doorgevoerd.

Afbeelding
voor

Afbeelding
en na


Uitlaat
Na de chromen strip werd het tijd om de uitlaat te spuiten. Ik heb hiervoor hittebestendige verf in de kleur mat zwart gekocht en speciaal schuurpapier om de chromen uitlaat licht op te schuren. Het probleem met mijn Cooper uitlaat is dat het geen sierstuk is, maar de uitlaat bestaat uit 1 stuk tot en met de einddemper (hier kwam ik met Roel van GoGarage37 achter toen de Clubman op de brug stond). Bij alle mods is het uitgangspunt dat ik de aanpassingen weer ongedaan wil kunnen maken, bijvoorbeeld als ik de MINI wil verkopen of als ik iets niet meer mooi vindt. Het spuiten van de uitlaat zou betekenen dat deze aanpassing blijvend is. Dit maakte dat ik samen met mijn neef erg zat te twijfelen of we dit wel moesten doen.

Afbeelding
originele chromen uitlaat uiteinde


Uiteindelijk hebben we besloten om de uitlaat ook van plasti dip te voorzien. We hebben geen idee of het bestand is tegen de hitte van de uitlaat, op het internet las ik dat plasti dip tot ongeveer 150 graden bestand is, maar in het ergste geval laat het los en haal ik de rest er weer af. Ik kan ondertussen kijken of ik de mat zwarte uitlaat mooi vindt staan en ik kan altijd nog besluiten de uitlaat met echte verf zwart te spuiten.

Afbeelding
Afbeelding
uitlaat sierstuk voorzien van plasti dip


Tot nu toe vind ik het heel gaaf staan, met name het matte effect. Ik zie maar weinig MINI's Coopers met zwarte uitlaten terwijl ik het wel zie bij Cooper S modellen met dubbele uitlaat.
Leuk ook om na enkele mods weer zelf even de handen uit de mauwen te steken, alhoewel mijn neef het meeste van het werk heeft gedaan. Afgelopen periode zijn er weer de nodige aanpassingen geweest aan mijn Clubman. Eerst binnenkort op vakantie en dan maar weer eens rustig kijken wat de volgende mod wordt. Enkele kanshebbers: HK tweeters, wielspacers, voorste zijruiten laten teinten, LED stads- en kentekenverlichting, enz. ;-)

Groeten, Maurice
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 06 aug 2020, 14:08, 9 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

28 mei 2017, 08:03

Weer lekker aan het knutselen geweest Maurice.
Staat hem goed, die zwarte details :icon_top:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

28 mei 2017, 08:16

Baseman schreef:Weer lekker aan het knutselen geweest Maurice.
Staat hem goed, die zwarte details :icon_top:
Ha Jos! Ja heerlijk om met dit weer lekker aan de MINI te knutselen. Mijn Clubman wordt geen all black uitvoering maar vindt hem wel steeds stoerder worden :-) Jij nog met dingen bezig?
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 13 jan 2018, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

28 mei 2017, 08:27

Komende maand gaat het alcantara van de knee rolls en middenarm steun vervangen worden door hetzelfde alcantara als wat er op het stuur zit.
Het oude alcantara is nu ruim 2 jaar oud en in mijn ogen teveel verkleurd / afwijkend van het stuur en de Recaro CS stoelen.
Chico gaat dat karweitje voor me fixen, dan is ie binnenin weer als nieuw 8)
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

28 mei 2017, 08:36

Klinkt goed. Wat is het verschil tussen de huidige en straks nieuwe alcantara, met name de kleur? Spullen van Chico zijn een feest, echt een vakman. Heb zelf afgelopen tijd vooral aan de buitenkant gewerkt, misschien binnenkort maar weer eens naar 'binnen', daar zit je tenslotte als je aan het rijden bent :D
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 13 jan 2018, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

28 mei 2017, 10:09

Netjes, kleine subtiele dingen die het totaalplaatje goed versterken! :)
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

28 mei 2017, 12:32

MartijnGizmo schreef:Netjes, kleine subtiele dingen die het totaalplaatje goed versterken! :)
Dank je wel Martijn! Geniet net zoveel van de kleine dingen als de grote, precies om de reden die jij aangeeft. En sommige mods zie je niet zo vaak, ook leuk :-) Volgens mij zag ik ontzettend gave foto's voorbij komen van een trip naar Luxemburg? Ben je fotograaf van beroep of is het een hobby van je waar je heel goed in bent? :-)
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 13 jan 2018, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

28 mei 2017, 19:27

28-05-2017 Photo shoot NDSM terrein

Afbeelding
locatie van de photo shoot



Begin van de middag had ik de Clubman weer netjes gewassen en het zonnetje scheen nog steeds dus ik dacht: tijd voor het maken van foto's! MartijnGizmo had kort geleden geweldige foto's gemaakt in Luxemburg en dat inspireerde mij om zelf ook even wat te proberen. Vorige zomer heb ik een compactcamera gekocht (verder niets bijzonders) en het werd tijd om deze weer eens te gebruiken. Eerst even gezocht op het internet naar leuke locaties in de buurt van Amsterdam maar ik kwam niet veel tegen. Ruim een jaar geleden was ik al een keer naar het NDSM terrein gereden om foto's te maken van mijn vorige MINI dus ik ben daar weer naar toe gereden. Hieronder volgt een selectie van de foto's die ik heb gemaakt:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
foto's gemaakt met mijn compact camera


Al met al heb ik vanmiddag ongeveer 80 foto's gemaakt. De foto's zijn verder niet nabewerkt en direct gepost. Ik vond het leuk om te doen maar heb nu pas door hoeveel tijd erin gaat zitten om echt mooie foto's te maken. Heb nog meer bewondering voor de gave foto's die hier soms gepost worden. Met name de interieurshots waren lastig, en daarnaast constant rekening houden met het (tegen)licht en de omgeving. Zal zeker vaker de camera pakken om in de toekomst meer foto's te maken. Vindt het vooral leuk om de mods die ik afgelopen periode heb gedaan mooi vast te leggen, zodat ik thuis achter mijn scherm ook kan genieten van de Clubman.

Groeten, M.
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 06 aug 2020, 14:09, 7 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
coopertrans
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 aug 2016, 18:15

Re: Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

28 mei 2017, 22:58

Je laatste foto....je deur is verroest haha.
Leuke plaatjes en idd mooie foto's zijn moeilijk. Vaak zit er goede foto's bij maar zie je vaak dat zelf niet,
tenminste ik ervaar dit zelf als ik foto's maak.
Gewoon lekker veel plaatjes schieten is het advies.

Grt Raymond
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

01 jun 2017, 11:39

Leuke fotoserie! Laat je vooral niet teveel belemmeren (en verleiden) door de techniek. Moderne compactcamera's zijn erg goed, zelfs met een telefoon kun je al behoorlijk wat doen. Lekker veel foto's maken, maar daar ook kritisch naar kijken is mijn advies.
mbvandenberg schreef:
MartijnGizmo schreef:Netjes, kleine subtiele dingen die het totaalplaatje goed versterken! :)
Dank je wel Martijn! Geniet net zoveel van de kleine dingen als de grote, precies om de reden die jij aangeeft. En sommige mods zie je niet zo vaak, ook leuk :-) Volgens mij zag ik ontzettend gave foto's voorbij komen van een trip naar Luxemburg? Ben je fotograaf van beroep of is het een hobby van je waar je heel goed in bent? :-)
Begonnen als hobbyfotograaf, toen dat uit de hand liep geswitcht naar video maken en dat doe ik nu voor de kost (o.a. voor Autoblog.nl). Fotograferen kwam daardoor op een laag pitje, het vasthouden van een camera voelt al snel als werken. :) De laatste tijd begin ik de smaak echter weer te pakken te krijgen!
Gebruikersavatar
MCS Floris
Be Mini
Be Mini
Locatie: Noord Holland
Berichten: 457
Lid geworden op: 11 apr 2015, 11:32

Re: Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

01 jun 2017, 21:50

Subtiele upgrades aan de Clubman. Ziet er goed uit.
Uiteraard doen de Xenon units veel met de uitstraling

En leuke fotoserie! NDSM is leuke locatie voor paar mooie foto's...
Afbeelding it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...

Terug naar “Show your ride”