MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

02 jun 2017, 08:28

MartijnGizmo schreef:Leuke fotoserie! Laat je vooral niet teveel belemmeren (en verleiden) door de techniek. Moderne compactcamera's zijn erg goed, zelfs met een telefoon kun je al behoorlijk wat doen. Lekker veel foto's maken, maar daar ook kritisch naar kijken is mijn advies.
Dank voor je advies! Ik ben zeker van plan om meer foto's te maken en bij het selecteren van de foto's viel het mij al op dat op bijna elke foto wel iets aan te merken is (of in ieder geval verbeteringen mogelijk zijn). Je kan wel nagaan dat wanneer de geposte foto's de 'beste' zijn, hoeveel minder de overige foto's waren :D

Leuk dat je van je hobby je werk hebt weten te maken. Ik denk dat ik ooit een item op Autoblog voorbij heb zien komen met jou in je Renault Megane? Ik blijf je foto reportages op dit forum en je tips met belangstelling volgen :)
Als je nog tips hebt voor gave foto locaties in de buurt van Amsterdam houd ik mij aanbevolen.
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 13 jan 2018, 19:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

02 jun 2017, 08:33

MCS Floris schreef:Subtiele upgrades aan de Clubman. Ziet er goed uit.
Uiteraard doen de Xenon units veel met de uitstraling
En leuke fotoserie! NDSM is leuke locatie voor paar mooie foto's...
Dank voor je reactie Floris! Zelf ervaar ik het als compliment dat je de upgrades subtiel vindt omdat ik mijn Clubman wil aanpassen maar zo origineel mogelijk wil laten ogen :) Eigenlijk probeer ik de MINI zo te maken zoals hij in mijn ogen vanaf de fabriek afgeleverd had moeten worden (uiteraard naar mijn smaak).
Als je nog tips hebt voor andere leuke foto locaties hoor ik dit graag!
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 13 jan 2018, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

02 jun 2017, 09:28

mbvandenberg schreef:Leuk dat je van je hobby je werk hebt weten te maken. Ik denk dat ik ooit een item op Autoblog voorbij heb zien komen met jou in je Renault Megane? Ik blijf je foto reportages op dit forum en je tips met belangstelling volgen :)
Als je nog tips hebt voor gave foto locaties in de buurt van Amsterdam houd ik mij aanbevolen.
Klopt, en soms ben ik ook in beeld, maar mijn favoriete plek is toch vooral áchter de camera. :lol: M'n MINI gaat denk ik ook nog wel een keer aan bod komen!

Plekken waar je met een auto kunt (en mag!) komen zijn helaas wat dun gezaaid in Nederland. Bij de NDSM-werf zelf ook wel eens gezeur gehad tijdens een shoot, en ik weet van concullega's dat ze er een keer met 3 auto's de pineut waren toen er een scanauto langs kwam en ze dus 3x een parkeerboete kregen achteraf.

Een plek die me zo te binnen schiet is het dak van Woonmall Villa Arena, in Zuid Oost. Beetje krappe oprit en niet geschikt voor erg verlaagde auto's, maar wel mooi versleten asfalt en uitzicht op de hoogbouw daar. Ik maakte er bijv. deze foto van mijn ex-V50:
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

04 jun 2017, 09:21

MartijnGizmo schreef: Een plek die me zo te binnen schiet is het dak van Woonmall Villa Arena, in Zuid Oost. Beetje krappe oprit en niet geschikt voor erg verlaagde auto's, maar wel mooi versleten asfalt en uitzicht op de hoogbouw daar. Ik maakte er bijv. deze foto van mijn ex-V50:
Heb meteen maar even een kijkje genomen bij Villa Arena en wat foto's genomen van de Clubman. Hieronder het resultaat. Vond de locatie niet heel inspirerend, heb toch meer met oude fabriekshallen of een mooi polderlandschap :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Parkeerdek Villa Arena

De uitlaat is een week geleden gespoten met plasti dip en tot nu toe houdt ie goed. Het zit er nog op en ben er heel content mee.

Groeten, M.
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 01 mar 2019, 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

04 jun 2017, 09:46

26-05-2017 R55 sleutelhanger

Mijn autosleutel is voorzien van een originele MINI sleutelhanger, maar voor mijn huissleutels had ik nog niet echt iets leuks, tot vandaag! Via PUC heb ik een gepersonaliseerde sleutelhanger besteld en deze is inmiddels binnengekomen.

Afbeelding
custom made sleutelhanger


Heb even getwijfeld wat voor tekst ik op de leren sleutelhanger wilde hebben, 'MINI', 'Clubman' of 'R55', en het is de laatste geworden. Voor niet-MINI liefhebbers is het een vage code, voor de kenner een teken dat je met een MINI Clubman rijder te maken hebt :)

Groeten, M.
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 06 aug 2020, 14:10, 6 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

04 jul 2017, 21:05

04-07-2017 Bosch Aerotwin ruitenwissers

Afgelopen drie weken weg geweest met vakantie en bij thuiskomst even nagedacht wat de volgende mod wordt. Het schoot mij opeens te binnen dat ik wel eens had gelezen over goede en mooie ruitenwissers. Eerst mij even ingelezen en al snel bleek dat veel mensen enthousiast zijn over de Bosch Aerotwin wissers, die daarnaast ook een stuk fraaier zijn dan de originele ruitenwissers. Nu waren mijn ruitenwissers ook toe aan vervanging dus gisteren besteld (voor en achter) en vandaag op de vloermat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bosch aerotwin ruitenwissers


Het plaatsen van de ruitenwissers was heel eenvoudig. Moet zeggen dat het er wel heel veel beter uit ziet dan de oude. Veel cleaner als beeld en je kan ook zien, ondanks dat de oude versleten waren, dat ze dichter op het raam zitten. Heb meteen ook de kleine achterwissers vervangen zodat hij weer helemaal fris tegen de volgende regenbui aan kan.

Afbeelding
oud (onder) vs nieuw (boven)

Afbeelding
Afbeelding


Nu zijn de nieuwe wissers meer de categorie onderhoud dan echt een mod, maar ben er wel blij mee. Ben benieuwd hoe goed ze werken in vergelijking met de oude wissers. Nu echt hard nadenken wat de volgende mod wordt...

Groeten, M.
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 06 aug 2020, 14:10, 8 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
coert60
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Den Haag
Berichten: 287
Lid geworden op: 11 aug 2013, 09:27

Re: Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

04 jul 2017, 21:15

Nuttige mod :) Heb je wellicht een URL waar ik ze zo kan bestellen ? Wel zo makkelijk als het al helemaal uitgezocht is :)
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

04 jul 2017, 21:25

coert60 schreef:Nuttige mod :) Heb je wellicht een URL waar ik ze zo kan bestellen ? Wel zo makkelijk als het al helemaal uitgezocht is :)
Gemak dient de mens :-) Heb ze uiteindelijk besteld bij Autototaalshop, dit zijn de goedkoopste die ik kon vinden, een betrouwbaar adres en snelle levering. Hierbij de link. Succes!
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 13 jan 2018, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
coert60
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Den Haag
Berichten: 287
Lid geworden op: 11 aug 2013, 09:27

Re: Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

04 jul 2017, 21:33

mbvandenberg schreef:
coert60 schreef:Nuttige mod :) Heb je wellicht een URL waar ik ze zo kan bestellen ? Wel zo makkelijk als het al helemaal uitgezocht is :)
Gemak dient de mens :-) Heb ze uiteindelijk besteld bij Autototaalshop, dit zijn de goedkoopste die ik kon vinden, een betrouwbaar adres en snelle levering. Hierbij de link. Succes!
Dankjewel !!
Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

04 jul 2017, 22:46

04-07-2017 Spacers 12mm

Opeens weet je het! Spacers! Heb afgelopen maanden nagedacht of ik de wielen iets verder naar buiten wil brengen en heb hier een en ander over gelezen en rondgevraagd. Uiteindelijk heb ik voor 12mm spacers rondom gekozen omdat ik de auto beschaafd wil houden (dank Klaas van Beek Racing voor je advies). Wil niet dat het opvalt maar dat je juist denkt: zo hoort de MINI op zijn banden te staan.

Afbeelding
huidige set-up zonder wielspacers

Afbeelding
wielspacers, slotwielbouten en wielbouten


Bij de spoorverbreders horen verlengde wielbouten (M14 x 1,25 x 40mm zilver) en verlengde slotwielbouten (M14 x 40mm zwart) dus deze heb ik ook meteen besteld. Op de wielbouten plaats ik de zwarte afdekkapjes zodat er geen aandacht uitgaat naar de wielbouten maar naar de velgen. Ik moet nog een prijsopgave ontvangen voor het plaatsen en anders kan ik ze ook thuis zelf plaatsen.

Ik ben erg benieuwd hoe de wielspacers gaan staan. Ga er vanuit dat het heel gaaf wordt, met een kans dat de MINI op een 4x4 gaat lijken omdat hij niet verlaagd is (zie de opmerkingen op Facebook of hier op het forum al voorbij komen :wink:). Ben mij ook al enige tijd aan het oriënteren en inlezen op verlagingsveren en schroefsets dus wellicht wordt dat de volgende stap. Eerst maar eens kijken wanneer de spacers geplaatst kunnen worden!

Groeten, M.

- update: de spacers worden 2 augustus geplaatst bij Beek Racing. Nu al zin in!
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 06 aug 2020, 14:11, 7 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

29 jul 2017, 09:32

29-07-2017 Nieuwe kentekenplaat voor

Toen ik een jaar geleden mijn Clubman mocht ophalen is hij geleverd met luxe kentekenplaten met aan de voorzijde geen plaathouder. Nu begon ik mij toch wat te storen aan de schroefdopjes en ik vond de kentekenplaat er wat goedkoop uitzien zonder plaathouder. Gisteren ochtend langs de Brezan gereden en daar een nieuwe kentekenplaat laten maken en meteen een frameloze plaathouder gemonteerd.

Afbeelding
kentekenplaat geschroefd met afdekdopjes

Afbeelding
de schroefgaten waren ongelijk in hoogte aangebracht

Afbeelding
Afbeelding
het eindresultaat


Een kleine aanpassing maar ben blij met het resultaat. Het plaatje zou voor mij af zijn met zwarte NL kenteken stickers. Deze heb ik erop gehad maar bij mijn eerste rit door de binnenstad van Amsterdam werd ik aangehouden door de Politie en moest ik ze er weer afhalen. Kwestie van jammer maar helaas.

Het volgende wat op de planning staat zijn wielspacers. Kan niet wachten tot ze dinsdag gemonteerd worden (maar zal wel moeten :wink: ).

Groeten, M.
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 06 aug 2020, 14:12, 5 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

29 jul 2017, 11:13

staat mooier zo


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

02 aug 2017, 20:58

02-08-2017 Monteren wielspacers en verlagingsveren

Gisteren ochtend naar Den Haag gereden om voor het eerst kennis te maken met Beek Auto Racing. Ik had een afspraak gemaakt om mijn wielspacers te laten monteren. Leuk om bij een garagebedrijf te komen waarbij je 'gewoon' in de werkplaats mag rondlopen en een praatje kan maken met de monteurs.

Afbeelding
Afbeelding
in de werkplaats bij Beek Auto Racing


Bij aankomst werd de Clubman meteen naar binnen gereden en op de brug gezet. De wielspacers inclusief langere wiel- en slotbouten lagen keurig klaar om gemonteerd te worden. Leuke verrassing was dat de wielbouten zwart waren i.p.v. zilver, dus heb besloten om de zwarte plastic wielbout kapjes voorlopig niet terug te plaatsen.

Afbeelding
wielnaaf met roestvorming

Afbeelding
wielnaaf schoongemaakt

Afbeelding
wielspacer 12mm


Aan de details kan je zien dat je met professionals te maken hebt. De naven zijn keurig schoon gemaakt en alles is weer netjes ingevet zodat het velgen wisselen de volgende keer weer een eitje is.

Tijdens het plaatsen van de spacers raakte ik in gesprek met Klaas. Ik legde hem uit dat ik al een tijdje aan verlagingsveren zit te denken, wat voornamelijk voor de looks bedoeld is. Zelf had ik een voorkeur voor Eibach veren, maar een echt goede reden hiervoor had ik niet, behalve de positieve verhalen op het internet en het feit dat ze zwart zijn. Tijdens het gesprek gaf ik aan dat het mij om de looks gaat en dat ik het liefste zoveel mogelijk comfort behoudt. Op Klaas zijn aanraden heb ik voor Cobra veren (type 4910: 30mm vóór, 25mm achter) gekozen en deze konden direct gemonteerd worden :D .

Afbeelding
Afbeelding
Cobra verlagingsveren set

Afbeelding
originele veren links, Cobra veren rechts


Na het monteren van de veren en spacers was het tijd om de auto van de brug af te halen en te kijken naar het eindresultaat. Ben ontzettend blij met de looks, de Clubman staat er precies zo bij zoals ik voor ogen had.

Afbeelding
Afbeelding
voorzien van wielspacers en verlagingsveren


De originele veren heb ik meegenomen zodat de Clubman altijd weer terug gebracht kan worden naar stock. Vanuit Den Haag had ik direct een ritje naar Amsterdam zodat ik kon ervaren in welke mate de auto anders zou rijden. Na een stukje sturen kan ik zeggen dat de verschillen klein zijn. De auto voelt strakker in snelle flauwe bochten en verder heb ik weinig aan comfort moeten inlossen. Ben dan ook erg content met de keuze voor de Cobra veren (dank Klaas voor je advies).

Afbeelding
precies zoals ik het vooraf voor ogen had


Voor de buitenkant geldt dat de MINI er precies bij staat zoals ik wil. Ga nu vooral genieten van de Clubman en heb mezelf beloofd vanaf nu wat rustiger aan te gaan doen met nieuwe mods...

Groeten, Maurice
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 06 aug 2020, 14:13, 12 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
nero155
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 apr 2017, 08:27

Re: Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

26 aug 2017, 23:00

Hoi Maurice,

Leuk om te zien wat je met je clubman doet, je houdt het netjes wat looks betreft maar je maakt m ook sportief. Ik zit er aan te denken om exact hetzelfde te doen bij Beek (spacers en verlagingsset).
Wellicht een onbehoorlijke vraag maar mag ik vragen wat je kwijt was bij ze?

Grt,
Bert
Mini Cooper JCW World Championship 50 :))
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

27 aug 2017, 08:04

Hoi Bert, leuk om te lezen dat je de Clubman netjes maar sportief vindt ogen, dat is precies wat ik met de mods wil bereiken :) Voor de veren, wielspacers, verlengde wiel- en slotbouten en het monteren van de onderdelen was ik tussen de 450 en 500 kwijt. Je kan alle onderdelen via de website van Beek Auto Racing vinden. Voor het monteren heb ik vooraf een prijsopgave gevraagd. Hopelijk heb je wat aan de info :) Groeten Maurice
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 13 jan 2018, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”