Bob67 Hyper Blue Cooper S

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Bob67
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Oegstgeest
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 jan 2017, 20:13

Bob67 Hyper Blue Cooper S

28 jan 2017, 11:21

Ik zal hier bijhouden welke werkzaamheden ik aan de Cooper uitvoer.

Doe alles zelf zover mogelijk.

We hadden als 2e auto een Fiat Panda 100HP, leuk wagentje, maar Mini bleef altijd trekken, dus nu uiteindelijk een Cooper S
Afbeelding

Als eerste Witte strepen op de motorkap

Afbeelding

Verder auto ontdaan van blauwe leds, interieur verlichting was allemaal voorzien van blauwe led lampjes, er weer gewone in gestoken, ook de tellers zijn voorzien van blauwe leds en zwarte wijzerplaten, ga daar ook nog mee aan de slag.

Afbeelding


Ook wat stikkers verwijderd, rode stikker John Cooper op dash paneet, tekst op rechter buitebspiegel objects in mirror are losing en achterin iets van hold on and shut up

Grappig, maar toch maar niet,

Afbeelding



Er zaten Sunny winterbanden op, 2 aan de voorzijde versleten, vervangen door4 nieuwe falken Azenzis FE453, maatje breder 215/45R17.

Verder was de mini verlaagt met Apex -30 veren, resulteerde in trillingen bij accelereren vollast, heeft denk ik te maken met homokineten die op een andere positie komen door de verlaging.
Ook met alle verkeersdrempels hier in de buurt niet te doen, dus er standaard set Cooper S veren onder gezet, staat weer wat hoger mer erg praktisch en iets meer comfort.
jerroo
Be Mini
Be Mini
Locatie: Huizen nh
Berichten: 721
Lid geworden op: 07 nov 2016, 17:35

Re: Bob67 Hyper Blue Cooper S

28 jan 2017, 11:34

tja panda of mini, dit is wel een andere klasse, ga je veel plezier aan beleven, en idd, zonder die stickers beter.. enjoy.
R50/R53/F56F56SF56JCW.ProF54JCW Lci
Bob67
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Oegstgeest
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 jan 2017, 20:13

Re: Bob67 Hyper Blue Cooper S

28 jan 2017, 11:43

jerroo schreef:tja panda of mini, dit is wel een andere klasse, ga je veel plezier aan beleven, en idd, zonder die stickers beter.. enjoy.
Dat merk je in alles idd, vooet veel degelijker, merk het ook met sleutelen er aan zit goed in elkaar.
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Bob67 Hyper Blue Cooper S

28 jan 2017, 18:21

Mooie hyper blue Rob, veel plezierige km's gewenst.
Modificeren in omgekeerde volgorde komt hier niet heel vaak voor, dus wat dat aan gaat ben je redelijk uniek :mrgreen:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Bob67
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Oegstgeest
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 jan 2017, 20:13

Re: Bob67 Hyper Blue Cooper S

29 jan 2017, 11:58

Baseman schreef:Mooie hyper blue Rob, veel plezierige km's gewenst.
Modificeren in omgekeerde volgorde komt hier niet heel vaak voor, dus wat dat aan gaat ben je redelijk uniek :mrgreen:

:mrgreen: Dit is pas het begin

plannen zat, misschien wel een eibach schroefset op den duur, 17% pulley, Beek software, andere uitlaat en wie weet wat nog meer.

Voor nu eerst maar zorgen dat de mini goed in orde is, heb al 2x 1L koelvloeistof bij moeten vullen, vorige eigenaar had vlak voor het inruilen thermostaat laten vervangen, zat dus nog lucht in het koeelsysteem.

Wil binnenkort de vloeistof vervangen, weet nu niet wet er in zit, 2 soorten door elkaar.
Oliebeurt, bougies, filters, dat eerst, rest komt later.
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Beilen
Berichten: 2133
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:11

Re: Bob67 Hyper Blue Cooper S

29 jan 2017, 12:19

Mooie wijzerplaten. Die zou ik lekker laten zitten. Het idee van die blauwe leds vind ik nog wel aardig, maar de lichtopbrengst lijkt op de foto heel onregelmatig verspreid... Leuke auto verder. :D
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
We
WenMini

Re: Bob67 Hyper Blue Cooper S

30 jan 2017, 16:50

Baseman schreef:Mooie hyper blue Rob, veel plezierige km's gewenst.
Modificeren in omgekeerde volgorde komt hier niet heel vaak voor, dus wat dat aan gaat ben je redelijk uniek :mrgreen:
Haha ja dat dacht ik net ook tijdens het lezen Afbeelding
@Bob: Die wijzerplaten met blauwe leds vind ik wel mooi hoor. Maar smaken verschillen uiteraard. Goede keuze van Fiat naar Mini! AfbeeldingAfbeelding
Ziet er nog fantastisch uit. Groet, Wendy
Bob67
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Oegstgeest
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 jan 2017, 20:13

Re: Bob67 Hyper Blue Cooper S

25 sep 2017, 09:27

Nou noodgedwongen wat sleutelwerk aan de mini gehad, koppakking lekte.

Hadden al een paar keer koelvloeistof bij moeten vullen, dat in combinatie met slecht starten en op 3 pitten lopen kort na de start deed het ergste vermoeden.

Bij Mini Speed (Beek) laten testen en idd lekkage cilinder 2.

1,5 week geleden begonnen met de boel loshalen en na inspectie bleek dat de kop krom was, na 0,2mm er af te laten vlakken dat weer opgelost.

Omdat ik toch al zover was de waterpomp ook maar los , bleek er lekkage achter de flens op het blok te zijn, thermostaat en pakking waren al vervangen door vorige eigenaar. dus de lekkage achter de pomp moet de reden zijn dat er met de laag koelvloeistof boel oververhit is geweest.

Rijdt nu weer lekker en plan is om er een 17% kleinere poelie op te zetten, iemand toevallig een trekker voor de compressor poelie te leen?
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Bob67 Hyper Blue Cooper S

25 sep 2017, 10:13

zo blijf je lekker bezig Bob, je kunt trouwens je photobucket foto's herstellen door in de link achter ".jpg" ~original te zetten.

Terug naar “Show your ride”