-Kev- Mini Cooper S

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: -Kev- Mini Cooper S

04 jun 2017, 11:51

Gvd Kevin, je laat er echt geen gras over groeien, hele hele dikke mods kerel :-))
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: -Kev- Mini Cooper S

04 jun 2017, 13:00

-Kev- schreef:Next
Kan bijna niet geloven in welk tempo jij je mods doorvoert... en wat voor mods ook! En ik mijn pagina's maar vullen met een nieuwe sleutelhanger... ;)
Nu zegt een plaatje meer dan 1000 woorden maar begrijp ik nu dat je de km teller en toerenteller hebt vervangen door GP2 exemplaren? Als dat zo is heb ik enkele vragen erover: hoe kan je daar aan komen? Is het installeren veel werk en wat kost zoiets? Het staat in ieder geval geweldig! Graag meer pics van de remmen als ze geïnstalleerd zijn :) Succes!
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: -Kev- Mini Cooper S

04 jun 2017, 13:11

Jcw teller platen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: -Kev- Mini Cooper S

04 jun 2017, 13:32

speedy schreef:Jcw teller platen Afbeelding
Goed om te weten! :) Weet iemand hier de artikel nummers van en betekent dit dat de tellers compleet nieuw zijn? En waar kan je deze kopen?
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: -Kev- Mini Cooper S

04 jun 2017, 13:58

Je besteld die tellerplaten op ebay en dan maak je je huidige tellers open en monteert deze


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: -Kev- Mini Cooper S

04 jun 2017, 14:40

speedy schreef:Je besteld die tellerplaten op ebay en dan maak je je huidige tellers open en monteert deze Afbeelding
Speedy bedoel je die soort losse ringen die je over de bestaande heen 'plakt' (bijvoorbeeld van Heiler Tachodesign)? Daar heb ik e.e.a. over gelezen en de recensies over de pasvorm zijn wisselend. Bedoel je die?
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: -Kev- Mini Cooper S

04 jun 2017, 14:49

ja zijn losse schijven idd, ik denk deze ook.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
-Kev-
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: België - West-Vlaanderen
Berichten: 195
Lid geworden op: 05 mar 2017, 09:02

Re: -Kev- Mini Cooper S

04 jun 2017, 15:53

ja, klopt zijn deze losse zwarte schijven van Heiler-Tachodesign en dan zelf monteren....
Erjen
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 855
Lid geworden op: 13 mar 2012, 21:40

Re: -Kev- Mini Cooper S

04 jun 2017, 16:36

Topic om in de gaten te houden. Vette meuk!
Uhr
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: -Kev- Mini Cooper S

04 jun 2017, 16:42

Erjen schreef:Topic om in de gaten te houden. Vette meuk!
Heb je de mini nog steeds?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Erjen
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 855
Lid geworden op: 13 mar 2012, 21:40

Re: -Kev- Mini Cooper S

04 jun 2017, 16:55

Hey Daiel :)

Ja, maar er komt een verrassing aan. ;)
Uhr
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: -Kev- Mini Cooper S

04 jun 2017, 20:02

-Kev- schreef:ja, klopt zijn deze losse zwarte schijven van Heiler-Tachodesign en dan zelf monteren....
Kevin wat vind jij van de pasvorm van met name de speedometer? De chronometer zal wat makkelijker zijn neem ik aan omdat deze vlak is. Ben heel benieuwd!
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
-Kev-
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: België - West-Vlaanderen
Berichten: 195
Lid geworden op: 05 mar 2017, 09:02

Re: -Kev- Mini Cooper S

05 jun 2017, 11:46

Ik vind de pasvorm voldoende goed. Tis te zeggen... je hebt de originele kromming overlaps van uw buitenste ring naar de binnenste ring niet mee (op km teller), maar deze wordt eigenlijk afgedekt door je kromming in het glas. Wat de pasvorm van beide betreft naar buitendiameter en binnendiameter was deze perfect, ook de plaatsing van alle doorschijnstukken waar de verlichting achter zit was ook perfect. De kwaliteit van het materiaal zelf kan ik zeggen dat het minstens hetzelfde aanvoelt dan de originele, zoals ze ook op hun site meegeven. Ik weet niet wat de voorgaande klachten van pasvorm waren, ik heb deze niet gelezen en kan er niet over oordelen. Ik doe er bijgevolg zeker geen afbreuk aan. Ik kan enkel zeggen dat deze voor mij perfect leek en dat enkel de 3D kromming van de kilometerteller er niet in zit, maar vermoedelijk is dit met opzet omdat verpakken en versturen met reliëf er in anders zou moeten verlopen en dit dan uit één stuk zou moeten geperst worden in plaats van vervangende huidige twéé.
Wat zou kunnen verbeteren, naar mijn idee, is dat er toch een paar dots met kleefkracht achteraan zou moeten opzitten (vooral km teller) zodat de schijf niet meer verschuift bij het terug sluiten met het glas, maar dit is een kwestie van een paar keer te doen en eenmaal het glas er op beweegt deze niet meer.

Eerlijkshalve moet ik wel er bij vermelden dat ik deze opnieuw zal moeten open maken en tweede poging ondernemen...
Waarom?
Wel in de toerenteller ging de originele plaat er relatief makkelijk uit (maar de naald dan weer niet!), maar in de kilometerteller zat de originele plaat wel heel goed vast, dus had ik de zwarte er boven op gelegd. Nu heb ik gemerkt dat de oranje verlichting er op deze manier maar half goed door komt schijnen en het verschil in felheid met de verlichting op de toerenteller te groot is.
Dus gaan we in de volgende dagen op naar poging 2.... :mrgreen:

Samen is het best veel werk allemaal omdat er heel wat moet losgemaakt worden voor dat je uiteindelijk de km teller los in uw handen hebt om aan deze te kunnen werken. Ik heb er toch op het gemak een hele middag mee bezig geweest, maar zoals met alles zullen de volgende keren wel sneller gaan als de gewoonte, kennis en handeling er in zit. :O

Je krijgt wel een paar momentjes van adem inhouden er gratis bij als je voor de eerste keer stukken uit elkaar trekt en hoopt dat je de boel niet naar de vaantjes helpt :shock:

Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk overkomt...
-Kev-
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: België - West-Vlaanderen
Berichten: 195
Lid geworden op: 05 mar 2017, 09:02

Re: -Kev- Mini Cooper S

05 jun 2017, 16:20

Baseman schreef:Gvd Kevin, je laat er echt geen gras over groeien, hele hele dikke mods kerel :-))
Tis eigenlijk allemaal 'jullie' schuld! :p
Ik dacht het kalm aan te doen... :lachuh

De spoiler bijvoorbeeld...ik dacht neeeee dat gaat niet mooi plakken met mijn bumpers en toen zag ik foto's van de jouwe >:( dus dat is volledig jouw schuld :{
-Kev-
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: België - West-Vlaanderen
Berichten: 195
Lid geworden op: 05 mar 2017, 09:02

Re: -Kev- Mini Cooper S

05 jun 2017, 20:02

Speciaal. Oor mbvandenberg...

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”