Leonie's MINI R57 Highgate

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
-Kev-
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: België - West-Vlaanderen
Berichten: 195
Lid geworden op: 05 mar 2017, 09:02

Re: Leonie's MINI R57 Highgate

24 jul 2017, 10:45

Heel mooi allemaal en dikke wielen!
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: Leonie's MINI R57 Highgate

24 jul 2017, 11:11

Perfecte wielen voor onder een Highgate. Sportief, maar toch ook chic!
Melelie
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 82
Lid geworden op: 19 jun 2015, 16:36

Re: Leonie's MINI R57 Highgate

28 jul 2017, 16:21

Vandaag voor walnutblasting bij H.B.T. in Swifterbant geweest. Hele aardige vent, die me ook netjes belde om te zeggen dat het nog niet persé nodig was. Toch laten doen, ik wil gewoon dat alles goed is aan mijn auto! :mrgreen:

Hier een vóór-foto, zo zagen alle vier de cilinders er ongeveer uit:

Afbeelding

En na afloop:

Afbeelding

Afbeelding

Ik verwachtte er eigenlijk ook niet meer van dan een stukje gemoedsrust, maar eerlijk is eerlijk, de auto voelt nu toch wat soepeler aan! Kunnen we er voorlopig weer tegen... :rijden
Gebruikersavatar
MCS Floris
Be Mini
Be Mini
Locatie: Noord Holland
Berichten: 457
Lid geworden op: 11 apr 2015, 11:32

Re: Leonie's MINI R57 Highgate

28 jul 2017, 21:47

Vervuiling viel zo te zien wel mee. Zijn wel eens erger voorbij gekomen Al is deze nog jong in km's.
Maar preventief is nooit verkeerd. N18 blok toch?
Je zal het enigszins wel merken..
Lekker zo'n schoon blokje!
Afbeelding it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Leonie's MINI R57 Highgate

29 jul 2017, 09:05

Melelie schreef:Vandaag voor walnutblasting bij H.B.T. in Swifterbant geweest. Hele aardige vent, die me ook netjes belde om te zeggen dat het nog niet persé nodig was. Toch laten doen, ik wil gewoon dat alles goed is aan mijn auto! :mrgreen:
Ziet er netjes en schoon uit! :P Kan je kort uitleggen wat ze eigenlijk doen? En hoe weet je of je motorblok hier aan toe is of is het kwestie van er naar laten kijken? Is dit afhankelijk van km stand of ook van andere zaken zoals regulier onderhoud e.d.? Laatste vraag: hoe lang zijn ze ermee bezig? Ben benieuwd!
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Leonie's MINI R57 Highgate

29 jul 2017, 10:29

Hier een heel topic vol met uitleg, voorbeelden en prijzen: viewtopic.php?f=57&t=35248
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Leonie's MINI R57 Highgate

29 jul 2017, 11:20

MartijnGizmo schreef:Hier een heel topic vol met uitleg, voorbeelden en prijzen: viewtopic.php?f=57&t=35248
Dank je wel Martijn! Ga het direct lezen.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Melelie
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 82
Lid geworden op: 19 jun 2015, 16:36

Re: Leonie's MINI R57 Highgate

01 aug 2017, 15:21

Zondag had ik eindelijk even de tijd om mijn auto goed te wassen, dus ook meteen maar bij het KNMI een mooie zonsondergang besteld en Martijn een fotocamera in z'n handen geduwd... 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik had eigenlijk een paar pumps in plaats van m'n Clarks aan moeten doen voor die laatste, maar vooruit... :mrgreen:
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Leonie's MINI R57 Highgate

02 aug 2017, 21:10

Waanzinnig mooie foto's zeg! Nu is je Mini ook niet een verkeerd voorwerp, dus dat helpt :wink:
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Melelie
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 82
Lid geworden op: 19 jun 2015, 16:36

Re: Leonie's MINI R57 Highgate

14 aug 2017, 11:57

Weer een leuk MINI-weekend achter de rug! :rijden Vrijdag begonnen met de maandelijkse McMeet in Amsterdam, altijd gezellig:

Afbeelding

Zondag naar de Nürburgring gereden, waar we afgesproken hadden met een clubje vrienden. Op de heenweg natuurlijk even een verplichte fotostop gemaakt in Born:

Afbeelding

Afbeelding

Sfeerimpressie:
[BBvideo 650,395][/BBvideo]

Daarna vanaf Aken lekker binnendoor gereden, heerlijk over bochtige wegen. De middag bestond vooral uit hangen op het terras en een stukje door de omgeving met vrienden, want de Ring bleef helaas dicht na een ernstig ongeluk met meerdere auto's. :(

Afbeelding

Tijd genoeg voor een groepsfoto bij de Lidl! :mrgreen:

Afbeelding

Na het eten van een heerlijke pizza de auto volgegooid met fijne sappen:

Afbeelding

En op de terugweg nog even de topsnelheid uit kunnen proberen, waar de auto moeiteloos naartoe loopt:

Afbeelding
RoyvdStad
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Locatie: Mehr DLD / Corfu GR
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 aug 2017, 11:06

Re: Leonie's MINI R57 Highgate

14 aug 2017, 12:15

mooie Mini zeg, mooie velgen.
Verzamelaar van Britse en Italiaanse klassiekers.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Leonie's MINI R57 Highgate

14 aug 2017, 12:16

Leuk verslag
Heerlijk geluidje in je wagen nu
Was idd een behoorlijk ongeluk wegens koelvloeistof op de baan en ook een aantal Nederlanders bij betrokken waar de auto's van zijn opengeknipt
In het dorp is gelukkig ook altijd wel gezellig en genoeg te zien.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Leonie's MINI R57 Highgate

14 aug 2017, 17:46

Dikke Cabbie met de juiste sound Leonie 8)
Wellicht tot ziens bij 1 van de ritten of meetings.

:rijden
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Melelie
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 82
Lid geworden op: 19 jun 2015, 16:36

Re: Leonie's MINI R57 Highgate

21 aug 2017, 13:59

Hoewel de vorige beurt volgens het boekje pas zo'n 10.000km geleden was, wilde ik toch graag verse olie etc erin hebben. Dat was immers bijna een jaar geleden, en een beetje goede zorg kan nooit kwaad! :D

Aangezien ik druk met m'n werk was, stuurde ik Martijn naar GoGarage37 toe met mijn auto.

Oude olie eruit:

Afbeelding

De oplettende kijker ziet dat de bumper eraf is, wat nou niet direct nodig is voor een oliewissel. :s

Afbeelding

Wat ik echter niet wist, is dat Martijn al een nieuwe downpipe met 200-cells kat voor me geregeld had! :))

Origineel:

Afbeelding

Oud vs nieuw:

Afbeelding

De nieuwe op z'n plek:

Afbeelding

Afbeelding

Verse olie erin:

Afbeelding

Interieurfilter en multiriem zagen er ook niet meer zo geweldig uit, dus die ook laten vervangen:

Afbeelding

Afbeelding

En kortere stabi-links aan de voorzijde. Met de AST-set niet persé nodig, want het raakte nu ook nergens, maar voor de zekerheid toch maar gedaan. Nu kun je natuurlijk gaan voor exemplaren die in lengte verstelbaar zijn, maar de originele van een BMW E46 passen ook, en die zijn precies 3 cm korter:

Afbeelding

Ook de schroefset voor nog 5mm lager, zodat het geheel mooi in balans is (voor ietsje lager dan achter). :rijden

Niet te zien op de foto's, maar ook meteen gemonteerd: een sterkere BOV veer van Alta (wordt soms aangeraden voor tuning) en de Forge slang tussen turbo en intercooler, uit de groupbuy van Louis. Met die laatste vervalt ook meteen de demper die in de originele slang zit, zou weer moeten helpen met gasrespons en uiteindelijk ook vermogen.

------------------------

Ik wist dat Martijn eraan kwam, dus ik was vast naar buiten gelopen om te kijken. Altijd leuk om je eigen auto eens te zien rijden! :mrgreen: Het geluid leek wel ietsje anders dan ik gewend was, maar wanneer hoor je nou je eigen auto van buiten?

Meteen zelf achter het stuur gestapt om een stukje te rijden, maar na 200m wist ik al zeker dat er iets anders was. Het lukte Martijn nog heel even om z'n lachen in te houden, maar toen moest ie inderdaad opbiechten dat de downpipe was vervangen. :lol:

Het geluid is echt nog wel weer een stuk luider geworden, vooral boven de 3000 toeren, en een stuk agressiever ook. In sportstand nu nog meer knallen, en veel harder ook nog, heerlijk! :)) Wel deed ik voor het eerst de sportstand uit toen ik bij het verkeerslicht naast een politieauto moest vertrekken... :()

Hier een kort (iPhone-)filmpje, maar het verschil is daarop slechter te horen dan in het echt:

[BBvideo 650,395][/BBvideo]

Nou wordt het gevoel natuurlijk versterkt door het extra geluid, maar met de nieuwe mods voelt de auto een stuk vlotter onderin. Tot 3000-3500 toeren voel je duidelijk wat meer koppel dan voorheen, daarboven wordt het weer weg geregeld door de computer met standaard software. Maar dat gaat uiteraard nog opgelost worden in de (nabije) toekomst! :mrgreen:
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Leonie's MINI R57 Highgate

21 aug 2017, 17:51

Ja, maar dit is veiliger, want zo horen de mensen je eerder aankomen en kun je vlotter invoegen! :mrgreen:

De downpipe scoorde ik trouwens op Ebay, is volgens mij een Direnza. Redelijk ok gelast, maar wel prima pasvorm. Gemonteerd met nieuwe originele pakkingen/klem van MINI, bijgeleverde spul zag er niet zo denderend uit.

Afbeelding

Afbeelding

De afgebeelde lambda-spacer met katalysator-materiaal erin helpt trouwens niet, na 5 kilometer ging het lampje al branden. Gelukkig stond andere software toch al op de planning...

Terug naar “Show your ride”