Destynx' Rode R53

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Destynx
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Velserbroek
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 sep 2016, 16:10

Destynx' Rode R53

23 apr 2017, 15:03

Aangezien ik mijn Mini in september heb gekocht en hij nu dus al een half jaar in mijn bezit is, wordt het wel tijd voor een show your ride topic!

Zo zag de mini er uit toen ik hem kocht:

Afbeelding
Afbeelding

Eerst een setje winterbanden/velgen via een forumlid aangeschaft omdat er een trip naar Duitsland op de planning stond in februari.

Afbeelding

Toen was gelijk de uitlaat aan de beurt. Op de plofjes na nogal saai geluid in mijn ogen, dus bij Nik van NM-Parts in Noordwijkerhout een custom uitlaat laten maken.
Oude einddempers er onder vandaan, universele er onder en een powersprint middendemper er tussen om het geluid nog beschaaft te houden.
Deze is er overigens al weer snel onder vandaan gegaan omdat ik het geluid toch wat te beschaafd vond.
Dark-chrome eindtips gekozen omdat deze mooi passen bij wat ik verder met de auto wil doen. Hier wat foto's van de installatie.
Nik is er al met al bijna 5 uur mee bezig geweest.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geluid:

[BBvideo 650,395][/BBvideo]

Na twee maanden waaide mijn chrome luchthapper van de auto af. Deze wel weer gevonden maar alle clipjes waren al een keer vastgelijmd en nu dus weer gebroken. Dat werd dus niks meer.

Afbeelding

Afbeelding

Zo zag het er uit op de auto. Wilde toch al naar een zwart-rood kleurencombinatie toewerken, dus dit is een mooi eerste stap:

Afbeelding

Hierna samen met een vriend alle interieur verlichting door LED vervangen en dagrijverlichting ingebouwd en de JCW versnellingspook en handrem gemonteerd.

Afbeelding

Hierna een klein akkefietje gehad met de stoep. Velg krom, deuk in de band en een wiellager stuk :oops:

Afbeelding

Eigen schuld, zag in de sneeuw een stoepje over het hoofd. Snel dus via een facebook lid een andere set aangeschaft voor Duitsland. In Duitsland ook even bij de Nürburgring gestopt, die toen nog dicht was.
Was samen met een vriend gegaan die ook een R53 heeft, een parklane.

Afbeelding

Terug uit Duitsland was de volgende stap de, in mijn ogen, lelijke, union jack spiegelkapjes vervangen. Via Winparts nieuwe kapjes in grondverf gekocht, en deze gespoten. Staat mooi met de zwarte luchthapper. Ook de zomerbandjes er weer onder.

Afbeelding

Het zat al een tijdje te kriebelen om de 16" velgen met runflat banden te vervangen door 17 of 18" non-runflat. Toen ik op Marktplaats dit setje tegenkwam voor 300 euro was ik gelijk verkocht.
6 weken oud, geen schade en zo goed als nieuwe banden. Kwamen onder een Alfa Romeo Mito vandaan.
Merk en type: Lenso Project-D Spec-D
4x100, ET 40, 7,5j breed met 215/45/17 banden.

Afbeelding

Gelijk gekocht en een paar dagen later gemonteerd. Naafdiameter was 73 dus moest naafringen hebben, en de Alfa Romeo stickers moesten er natuurlijk af.

Afbeelding

Zo staat de Mini er nu bij.

Afbeelding

Mod-lijstje so far:
- Custom uitlaat bij NM-Parts
- Zwarte luchthapper
- Zwarte spiegelkappen
- JCW versnellingspook en handremgreep
- LED interieurverlichting. Philips LED voor dagrijverlichting
- 17" Black R85 "Worst" velgen met 215/45 Federal RSR Semi's
- Armsteun aanschaffen/monteren
- 17% pulley bij GoGarage37
- Pre-cat & cat verwijderd
- R56S Remmenset voor
- Catcams 469 nokkenas
- 550cc Injectoren
- Bytetronic Tune
- GRS Intercooler
- GTT CAI
- JCW Sparco voorstoelen + JCW Achterbank in rood/zwart

Mod-lijstje To Do:
- Custom chiptuning bij Unlimited Tuning (waarschijnlijk met pops en bangs) Bytetronic getuned nu!
-JCW injectoren 550cc injectoren gemonteerd!
- Aero grill aanschaffen/monteren Bovenste zit er in, nu nog een Aero voorbumper voor het onderste deel!
- Dmv. schroefset verlagen
Laatst gewijzigd door Destynx op 29 jun 2018, 23:17, 8 keer totaal gewijzigd.
ha
harmless85

Re: Destynx' Rode R53

23 apr 2017, 15:06

mooie wagen! fijn he die carbon upgrades keep it up!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Destynx
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Velserbroek
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 sep 2016, 16:10

Re: Destynx' Rode R53

23 apr 2017, 16:07

Dankje! Ja is zeker een leuke upgrade, schakelt ook een stuk lekkerder vind ik.
Toza
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2017, 11:08

Re: Destynx' Rode R53

23 apr 2017, 16:31

Aight nice topic, zag mijn ride ook nog even langskomen bij de Nürburgring xD. Ookal heb ik alle veranderingen/upgrades van dichtbij meegemaakt, het blijft nog steeds gaaf om te zien wat je er al mee gedaan hebt. Ik herken je auto bijna niet meer van de eerste foto. Keep up the good work!
Destynx
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Velserbroek
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 sep 2016, 16:10

Destynx' Rode R53

19 jul 2017, 02:19

Al weer een flinke lading mods gebeurd de afgelopen maanden.

Als eerste voor mijn verjaardag van een paar vrienden een gloednieuwe originele armsteun gekregen voor in het rooie monster. Deze in een half uurtje zelf gemonteerd.

Afbeelding

Hierna bij Roel een 17% pulley laten monteren.
Prima werk van Roel en het maakt echt een wereld van verschil!
Afbeelding
Afbeelding

Gelijk de volgende afspraak gemaakt voor (toen nog) monteren van nieuwe schijven en blokken voor.
Ook gelijk een pre-cat delete op het lijstje gezet voor die dag.
Ook moest de fuseekogel links voor vervangen worden. Had al sinds het laten monteren van Powerflex draagarmrubbers last van een vervelend gebonk van die kant, en dat bleek die kogel te zijn.

Dit plan uiteindelijk deels omgegooid want ik kon van een forumlid een 1500km oude remmenset van een R56S (voor) overnemen.
Deze zelf rood gemaakt om mooi te laten matchen met de lak.
Samen met Roel een leuk dagje gehad en deze set gemonteerd.
Afbeelding
Ook de Pre-cat delete niet vergeten. Uiteindelijk van Roel maar een ander spruitstuk overgenomen omdat mijn flexi gedeelte zo goed als lek was.
Afbeelding

Op dit moment is dit het laatste wat aan de Mini gebeurd is en het plan is om dit zo te houden tot eind dit jaar om het mod-potje weer even te kunnen laten groeien.
In September de APK nog en hopen dat er dan niks naar boven komt.

Huidige staat:
Afbeelding








Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Destynx' Rode R53

19 jul 2017, 08:45

Leuk verslag en mooie mods, je bent lekker bezig :icon_top:
Wellicht tot ziens bij 1 van de meetings of ritten :rijden
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Destynx
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Velserbroek
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 sep 2016, 16:10

Re: Destynx' Rode R53

27 jun 2018, 01:27

Het is alweer bijna een jaar geleden dat ik voor het laatst gepost heb. Gelukkig hebben ik en de Mini niet stilgezeten.
Allereerst ben ik samen met mijn vriendin met de Mini naar Oostenrijk en Italië geweest in de zomer van 2017 dus gelijk alle mods van toen uit kunnen proberen, wat een geweldige ervaring!

Afbeelding

Sinds die vakantie zijn de mods blijven komen.
Allereerst een setje origineel lichtmetaal gekocht als winterset, ziet er toch wat beter uit dan de stalen velgen!

Afbeelding
(Samen met mijn vriendin's auto en tevens mijn vorige auto op de foto).

Tegen het einde van de winter begon het toch wel te kriebelen om het vermogen nu eens serieus aan te pakken.
Vooral nadat ik met Davy een leuk gesprek had over de mogelijkheden met het ByteTronic tuning evenement wat toen voor de deur stond.
De knoop doorgehakt en gelijk een 469 nokkenas en 550cc injectoren laten monteren. Ook had ik bij Roel de cat al laten verwijderen dus de pops and bangs optie werd tijdens de tuning ook aangevinkt. Toen Davy een GRS Intercooler beschikbaar had maar weer even terug geweest om die er ook op te laten zetten en gelijk een GTT CAI meegepikt die bij hem op de plank lag.
De auto is compleet veranderd, veel meer vermogen en vooral koppel bovenin! Onderin is het koppel nu wel een beetje weg en loopt hij bijna als een V8 stationair waardoor het soepel wegrijden wel een uitdaging is geworden. Voor stoplicht sprintjes gebruiken we gelukkig de launch-control!

Afbeelding

Nadat we aan het vermogen gewend waren een paar maanden later weer langs geweest bij Davy voor een setje R85 (Worst) velgen in zwart met Federal RSR semi-slicks. De auto plakt nog beter op de weg en kan het vermogen nu ook makkelijker op de weg kwijt.

Afbeelding

Niet veel later kwam ik op Facebook weer de nieuwe voorraad van Davy tegen waaronder een set leren JCW stoelen in rood/zwart inc. JCW achterbank.
Dit natuurlijk niet kunnen laten staan en vanmiddag op en neer geweest om deze te monteren in de Mini! Op de terugweg gelijk de stoelen uit kunnen proberen en ze zitten natuurlijk heerlijk! Ook staan ze in een Chili Red mini gewoon geweldig.

Afbeelding

Op dit moment bestaat het mod-lijstje nog uit:
-Schroefset, waarschijnlijk met camberplaten
-Een 3-spaaks MF stuur, het liefst een JCW met alcantara als die ergens te vinden is
-GP-wing in zwart of carbon.
-Een facelift versnellingsbak met LSD af fabriek. Davy heeft al wat voor me apart liggen en die gaat er eind van de zomer samen met een nieuwe koppeling in. De huidige koppeling gaat al 160k km en 16 jaar mee dus die is ook wel een beetje op.

Vanaf nu ga ik proberen na elke mod of nieuw iets een update te plaatsen.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Destynx' Rode R53

27 jun 2018, 20:14

Lekker en goed bezig en zeer mooie mods gescoord, is al een aardig bommetje geworden :icon_top:
Destynx
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Velserbroek
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 sep 2016, 16:10

Re: Destynx' Rode R53

27 jun 2018, 22:03

Dankje! Gaat zeker de goede kant op! Bij Davy ook nog een GP bumpers in Chilie Red gezien maar dat werd toch net even teveel van het goede. Een Aero kit staat nog wel op het lijstje maar dan voor volgend jaar ofzo.
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Destynx' Rode R53

27 jun 2018, 22:58

Mooi verhaal met mooie mods. Stoelen passen idd erg mooi. Ook lekker tempo in het modden.
Je kunt je voor een stuurtje wellicht bij Chico melden (cm customs). Al mooie creaties hier op het forum langs zien komen.
Veel succes met de verdere plannen.
Afbeelding
Destynx
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Velserbroek
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 sep 2016, 16:10

Re: Destynx' Rode R53

28 jun 2018, 00:21

Dankje! Ik heb al met Chico contact gehad over een stuurtje en dat is zeker een optie!
Eerst even de versnellingsbak en koppeling doen en dan kijken we verder ;)
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Destynx' Rode R53

28 jun 2018, 09:01

Prachtige stoelen, staat super mooi !!
Dikke mod (shakeit)
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding

Terug naar “Show your ride”