Mike’s R53 JCW

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
MiniMike85
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 dec 2017, 20:27

Mike’s R53 JCW

13 jan 2018, 20:30

Dag allen,
Ik had mij hier al voorgesteld dus nu maar is tijd om hier de vorderingen van onze R53 JCW van 2003 bij te houden.
Het is een Cooper S met JCW ombouw kit 211 pk.
JCW remmen.
Veerpootbrug
En uitlaat.

De Mini hebben we nu 3 weken en toch al 2000 km mee gestuurd km stand nu 187.xxx km.

De eerste week al het 1 en ander vervangen.
Nieuwe oem Bobine met kabels.
Nieuwe juiste bougie’s voor de JCW.
Nieuwe vacuum slangen die waren erg slecht en lagen gewoon los van de brandstofdruk regelaar en Bypass valve.

Ook deze week 18 inch R55 JCW wielen gescoord met best goede Dunlop banden. :dansen

Vandaag de uitlaat maar aangepakt.
De voorpijp was lek geraakt deze week, komt wel vaker voor bij deze R53’s, en toen gelijk maar de middeldemper er onder vandaan gehaald en vervangen voor een stuk zonder demper.
Toen de rest van de uitlaat is goed bekeken op lekkage’s en of scheuren.
En jawel de achterdempers hadden scheurtjes tot zelfs dat de eindpijpen eigenlijk los zaten.
Dit ook maar netjes weer gelast zodat het geheel nog wat jaren mee kan.
Let wel de JCW dempers scheuren vaker op deze punten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mini met andere wielen. :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De dempers. :O
Afbeelding

Afbeelding
Mini JCW 211 pk 2003
MiniMike85
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 dec 2017, 20:27

Re: Mike’s R53 JCW

14 jan 2018, 20:19

Ik zou nog wat foto’s maken van de JCW overdag, vandaag even een lekker rond getoerd en wat foto’s gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mini JCW 211 pk 2003
ha
harmless85

Re: Mike’s R53 JCW

15 jan 2018, 22:19

mooie zwarte wagen hoor!

ik zag iemand op facebook met een Eissenmann te koop
MiniMike85
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 dec 2017, 20:27

Re: Mike’s R53 JCW

15 jan 2018, 22:36

harmless85 schreef:mooie zwarte wagen hoor!

ik zag iemand op facebook met een Eissenmann te koop
Dank je! 8)

Heb de uitlaat nu compleet na gelopen en waar nodig gelast, de scheuren op de foto zijn nu dus gefixt, gelukkig kan ik zelf goed lassen en is het nu dus weer erg netjes geworden, deze hou ik er gewoon onder geluid zonder middendemper is nu veel mooier en hij plof er nu ook goed op los. :icon_top:

Een Eisenmann is ook een mooie uitlaat, heb dit onder mijn E36 325i gehad en man man wat een lekker geluid kwam daar uit. :mrgreen:
Mini JCW 211 pk 2003
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Mike’s R53 JCW

16 jan 2018, 14:16

Netjes! Ziet er goed uit!

Alles zwart en antraciet is mooi!

Kan je misschien een soundclip maken van je uitlaat geluid binnen en buiten? ik wil ook een midden demper delete doen op m'n JCW.. Maar weet niet of het nog dragelijk is dat geluid.. :)


^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
MiniMike85
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 dec 2017, 20:27

Re: Mike’s R53 JCW

16 jan 2018, 21:55

Thanks! 8)

Ik zal kijken of het lukt een soundclip te maken.
Maar voor als je bang bent dat deze te veel herie zal maken, dat is dus niet nodig want het klinkt nogsteeds beschaafd, wel is het uitlaat geluid iets meer aanwezig maar ook de radio op zacht kan ik gewoon radio luisteren.
Wel meer geplof bij zowel opschakelen en gas los, hoe hoger de toeren hoe harder de uitlaat ploft, het is erg verslavend nu. :mrgreen:

Zou er geen andere uitlaat meer onder willen hebben vind het nu erg goed klinken.
Mini JCW 211 pk 2003
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Mike’s R53 JCW

17 jan 2018, 12:23

Hahaha, mooi.
Nou oke!. Ander piepe bestellen en een flens it is!

Thanks.
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
MiniMike85
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 dec 2017, 20:27

Re: Mike’s R53 JCW

06 feb 2018, 23:01

Een klein updatetje.

Ondertussen heb ik weer het 1 en ander gedaan aan de Mini.
Zo had de Mini nog steeds last van vermogens verlies boven in de toeren, dit bleek de BPV (bypass valve) te zijn, ik heb deze eraf gehaald en zowel de veer als het stopnokje aangepast zodat het klepje nu goed sluit.
Resultaat is dat de JCW nu weer als een male gaat en geen inhouden meer.
Verder heb ik een nieuwe JCW handrem greep gekocht maar deze moet ik nog plaatsen even als een nieuwe handremhoes.

Vorige week een setje schokdempers met oem veren binnen gekregen voor de Mini, de verlaagings set gaat er onderuit en gaat de verkoop in.
Ook moet ik zowel de multiriem als de looprol gaan vervangen, de looprol maakt een herrie bij vooral koude motor.

Van de week kwam ik nog foto’s tegen van mijn eerste auto, een Mini dus van 1985 met 1275 John cooper motor met 90 PK en versnellingsbak van de allerlaatste classic Mini met andere overbrenging.
Deze heb ik naar het modeljaar 2000 omgebouwd, dus bredere wieltjes met achter spacers, uitlaatsierstuk, oem sportspack spatbord randen, dash en kachelmotor met 2 standen.
En naast deze zwarte Mini had ik ook nog een witte Mini ook van 1985 een 1000 HLE, deze had ik toen voor weinig gekocht en zelf wit gespoten wat wel erg netjes was geworden moet ik zeggen, in deze Mini heb ik toen een MG metro motor gehangen met net geen 20.000 km, dit blokkie was ook in top staat en zat vermogen. :rijden
Ook deze Mini heb ik toen naar het latere modeljaar omgebouwd kwa looks.

De foto’s zijn niet echt heel scherp maar gaat om het idee.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mini JCW 211 pk 2003
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Mike’s R53 JCW

07 feb 2018, 08:50

Errug leuke mini’s. Duidelijk dat het virus daar al had toegeslagen. Ook top dat de huidige mini weer rijdt zoals het hoort.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Mike’s R53 JCW

07 feb 2018, 19:42

Mooie R53 Mike, echt een bommetje :icon_top:
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Mike’s R53 JCW

08 feb 2018, 08:31

Mooi! Classics in bezit gehad!:)

Altijd goed!AfbeeldingAfbeelding


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
MiniMike85
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 dec 2017, 20:27

Re: Mike’s R53 JCW

08 feb 2018, 23:09

Thanks, en inderdaad toen was het virus er al, alleen heb ik sinds die tijd, dat was 2004 toen ik deze Mini’s had geen Mini meer in bezit gehad, gewoon weg om dat ik wat anders wou maar achteraf gezien had ik de zwarte moeten houden dat was echt een hele mooie en zeer nette Mini.
Dit blijft voor mij de echte oer Mini, maar dat is voor de New Mini de R50, R52 en R53 vind ik dan.

Voor dit weekend maak ik een foto verslag van de vorderingen aan de JCW. 8)
Mini JCW 211 pk 2003
MiniMike85
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 dec 2017, 20:27

Re: Mike’s R53 JCW

11 feb 2018, 12:46

Gisteren zowel de schokdempers en veren gewisseld als de looprol en multiriem, de looprol was best gaar deze maakte best veel geluid al los in de hand ronddraaien.

De schokdemper wissel ging best snel en het verschil met rijden is heel goed merkbaar, al is de Mini verlaagd best leuk om naar te kijken praktisch hier in Amsterdam is het zeker niet. :?

Volgende week de Mini uitlijnen en nog wat dingetjes doen.

De nieuwe looprol.
Afbeelding
En de dempers met veren.
Afbeelding

Afbeelding
Mini JCW 211 pk 2003
MiniMike85
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 dec 2017, 20:27

Re: Mike’s R53 JCW

26 feb 2018, 21:48

Weer wat gesleuteld aan de JCW afgelopen weekend.
Zo kwam ik 2 weken terug op MP een mooi setje R95 JCW velgen tegen voor een mooi prijsje.
Ze hadden wel een beetje aandacht nodig maar verder zijn ze erg netjes, na een schoonmaak en wat bij tippen in kleur zien ze er weer keurig uit. 8)
Ook vind ik ze erg mooi staan onder de Mini. :dansen

Ook de bumper voor eraf gehaald en wat verbeterd zo misde er een paar schroefjes voor de bevestiging en zat de onderste grill los.
Ook heb ik nu een Aerogrill gemonteerd oem Mini, deze heb ik ook aan moeten passen in de bumper en heb ik een nieuwe OEM JCW embleem gemonteerd deze zat er niet op.

En verder bevalt de rijhoogte van de Mini nu prima, in het begin dacht ik van goh staat best hoog maar het is toch best pretig rijden zo hier in Amsterdam. :rijden

Ff een paar foto’s.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mini JCW 211 pk 2003
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Mike’s R53 JCW

27 feb 2018, 09:05

Je R53 staat er super netjes bij Mike (shakeit)
Mooie SYR ben je er van aan het maken, leuke tekst in combinatie met de foto's, echt top !!
Rijden in 020 met een verlaagde MINI is een drama, mijn dochter woont er ook, maar je zult mijn MINI daar niet spotten, pak de andere auto wel als we daar naar toe gaan.

Keep on modding :icon_top:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding

Terug naar “Show your ride”