Pagina 1 van 3

Geplaatst: 18 okt 2008, 09:14
door Ries
IRL is toch een stuk gewoner dan in de aankondigingen.

Waarschijnlijk een voorloper van de 500 die naar de US gaan (kentekenreeks)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Toch een beetje het GP gevoel :mrgreen:


Afbeelding

Electrifying: MINI E

Geplaatst: 18 okt 2008, 12:00
door Sven
Electrifying: MINI E
Gepost op Saturday, 18 October 2008 om 11:44 door robbie in Elektrisch, MINI

Afbeelding

Hou je vast: 204 pk, 220 Nm, 0-100 in 8,5 seconde en dat allemaal op electriciteit! Jawel, dit is de eerste officiële electrische MINI. Hij was een paar maanden geleden al aangekondigd en nu heeft MINI de electrische MINI voor de Amerikaanse markt geintroduceerd. In eerste instantie zullen er 500 stuks gebouwd worden, 490 daarvan zullen geleased kunnen worden door klanten in New York en Los Angeles. De overige 10 worden show exemplaren.


Ook wordt er over nagedacht om de MINI op termijn in Londen te gaan testen. Helaas hebben de lekkere presentaties die hierboven genoemd zijn wel een paar nadelen. Zo is deze MINI maar een tweezitter, want de achterbank heeft plaats moeten maken voor de lithium-ion accu’s. Ook is de topsnelheid begrensd op 152km/u. De range van deze electrische MINI is 250 kilometer. Prima voor gebruik in de stad. Ook is de MINI E een stuk zwaarder geworden, namelijk net iets minder dan 1.500 kilo. Opladen kan je thuis doen met behulp van de Wallbox in 2,5 uur.

De range van de MINI zou extra lang zijn omdat er (uiteraard) gebruik wordt gemaakt van Brake Energy Regeneration. De MINI E zal zijn debuut maken op de LA Motor Show in november. (via: Motoring File)


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bron:Autoblog.nl

Geplaatst: 18 okt 2008, 16:29
door padechjo
Lijkt mij ook wel wat!!! Maar wat moet dat gaan kosten?????

Geplaatst: 18 okt 2008, 16:33
door Fred
Boodschappen doen met de mini, tuurlijk

alleen ff 2,5 uur opladen :)

Geplaatst: 18 okt 2008, 17:15
door Walter_R
Niet vergeten de stekker eruit te halen..... :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: Autobild.de

Geplaatst: 18 okt 2008, 18:24
door Jenkins
Walter_R schreef:Afbeelding
Bron: Autobild.de
Leuk!
Maar... doordat de bank niet kan worden neergeklapt,want daar zitten de accu's,
wordt de praktische inzetbaarheid wel errig beperkt...

:?

Geplaatst: 18 okt 2008, 18:32
door padechjo
Jenkins schreef:
Walter_R schreef:Afbeelding
Bron: Autobild.de
Leuk!
Maar... doordat de bank niet kan worden neergeklapt,want daar zitten de accu's,
wordt de praktische inzetbaarheid wel errig beperkt...

:?
Dan moet je geen Mini Cooper kopen.....ben benieuwd wanneer de Clubman wordt geintroduceerd

Geplaatst: 18 okt 2008, 18:40
door Sid
gaaf :)

Geplaatst: 19 okt 2008, 03:42
door Des
Lachen, maar heeft iemand een verlengsnoer voor me?

E Mini

Geplaatst: 19 okt 2008, 08:15
door zmorf
GAAF ding :wink:
Wat ik alleen niet begrijp, neemt nou die electromotor( die na mijn mening toch kleiner moet zijn dan een verbrandingsmotor)
alle ruimte in het motorcompartiment in :s

Re: E Mini

Geplaatst: 19 okt 2008, 23:53
door Des
zmorf schreef:GAAF ding :wink:
Wat ik alleen niet begrijp, neemt nou die electromotor( die na mijn mening toch kleiner moet zijn dan een verbrandingsmotor)
alle ruimte in het motorcompartiment in :s
Die accu's nemen super veel ruimte in. Die motor is niet zo groot, maar met een kleine accu en 204 PK kan je hooguit 50km rijden.

Geplaatst: 20 okt 2008, 08:09
door Mitchell
Wel handig dat er achterin ook zo'n handvat is gemaakt, dan kunnen de accu's zich gelukkig goed vast houden.

http://www.motorauthority.com/content/t ... 50x673.jpg

Geplaatst: 20 okt 2008, 09:06
door Ragnar
Mitchell.. goede oogjes :mrgreen:

Geplaatst: 20 okt 2008, 09:27
door Sepp
En gaan die accu's in de loop der tijd ook achteruit net als bij mobiele telefoons van tegenwoordig? In het begin volstaat één keer in de 2 weken opladen, maar na een jaartje moet ie elke dag opgeladen worden :mrgreen:

Geplaatst: 19 nov 2008, 16:54
door Berthil