Motormanagement

liegebeest
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Antwerpen
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 feb 2007, 16:56

Motormanagement

21 okt 2013, 17:50

Sinds een tijdje krijg ik een "motormanagement verstoord" symbool te zien (in het geel, dus ik mag doorrijden met verminderd vermogen). Dat gebeurt bijna consequent op het moment dat de motor tegen de limiter aangaat in tweede versnelling. Ik heb een Cooper D 2008, dus franse motor.

Heeft iemand een idee? Ik ga niet meer bij de MINI garage, maar wel bij een universele garage. Zij kunnen de meeste computers van automerken uitlezen, maar die van de MINI natuurlijk weer net niet. Daarom sturen ze me toch naar de garage. Dat wordt dus een dure grap, tenzij iemand dit al heeft meegemaakt?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Motormanagement

21 okt 2013, 18:21

Volgensmij is de oplossing eerder schakelen... of ben ik nu te simpel?
Wanneer heeft de auto voor het laatst een beurt gehad? Is de motor gechipt? Komt er veel zwarte rook uit de uitlaat?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
liegebeest
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Antwerpen
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 feb 2007, 16:56

Re: Motormanagement

21 okt 2013, 18:24

Absoluut niet gechipped, en schakelen: dat is echt wel te simpel. De motor wordt ook echt onstabiel. Af en toe valt hij bij stilstand ook uit, en is niet het start stop systeem. Wel een paar keer helemaal leeg gereden. Ik denk dat het iets te maken heeft met zuiveren uitlaatgassen ofzo.
liegebeest
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Antwerpen
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 feb 2007, 16:56

Re: Motormanagement

21 okt 2013, 18:25

De vraag is ook eerder: wie kan die computer nog uitlezen buiten de dealer?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Motormanagement

21 okt 2013, 18:32

Een diesel helemaalleeg rijden is funest voor de verstuivers! Dus ik ben bang dat een van de verstuivers het gaat begeven.
Daarom ook de vraag of er grote roetwolken uit de uitlaat komen.

De dealer kan de auto volledig uitlezen.
Een universeel kan de auto ook uitlezen, dan moet je echter MET storing het voertuig uitlezen. Dus dan mét storing naar de garage rijden en dan laten uitlezen.
Storingen kunnen alleen gevonden worden als ze actief zijn. Een dealer kan ook de opgeslagen storingen zien.

Mijn auto heeft geen storingen op het moment. Als ik naar de dealer ga, weet ik zeker dat zijn er een stuk of 5 vinden...
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
spenki
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 1733
Lid geworden op: 12 mar 2007, 22:31

Re: Motormanagement

21 okt 2013, 19:06

Gewone garages met goede computer kunnen opgeslagen fouten ook wel uitlezen .
complete onzin dat dit alleen bij mini kan.
ik kan met mijn simpele laptop ook opgeslagen fouten die op dit moment geen storing geven terrug vinden.
en ook nog met km stand erbij.
ik denk in dit geval eerder aan defecte luchtmassa meter of zoiets.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Motormanagement

21 okt 2013, 19:13

spenki schreef:Gewone garages met goede computer kunnen opgeslagen fouten ook wel uitlezen .
complete onzin dat dit alleen bij mini kan.
ik kan met mijn simpele laptop ook opgeslagen fouten die op dit moment geen storing geven terrug vinden.
en ook nog met km stand erbij.
De dealer haalde bij mij allemaal storingen naar voren die door Bosch apparatuur niet gezien werd.
Heb jij toevallig iets MINI/BMW-specifiek?

Maar de oplossing is er, rij ff lang Spenki :mrgreen:
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
liegebeest
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Antwerpen
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 feb 2007, 16:56

Re: Motormanagement

21 okt 2013, 19:39

Spenki, woon jij in de buurt van Antwerpen??
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Motormanagement

21 okt 2013, 19:48

liegebeest schreef:Spenki, woon jij in de buurt van Antwerpen??
ja best wel ! Enschede :-D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Motormanagement

21 okt 2013, 19:51

speedy schreef:
liegebeest schreef:Spenki, woon jij in de buurt van Antwerpen??
ja best wel ! Enschede :-D
Da's 204,72km vliegen.... :D
http://nl.distance.to/Antwerpen/Enschede" onclick="window.open(this.href);return false;
liegebeest
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Antwerpen
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 feb 2007, 16:56

Re: Motormanagement

21 okt 2013, 19:53

Maar dan is het enkel nog maar uitlezen. Die mini moet natuurlijk ook weer hersteld worden.
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

Re: Motormanagement

21 okt 2013, 22:18

Hoeveel heeft ie gelopen?
liegebeest
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Antwerpen
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 feb 2007, 16:56

Re: Motormanagement

21 okt 2013, 23:08

90.000 km 5 jaar.
liegebeest
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Antwerpen
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 feb 2007, 16:56

Re: Motormanagement

29 nov 2013, 15:37

Intussen is het raadsel opgelost: een sensor in de uitlaat had het begeven, en bovendien was het reservoir achteraan dat de uitlaatgassen filtert, kapot. Nu is er weer full power, zonder hapering in het begin. Ik ben wel 880 euro armer.... Vooral de filtervloeistof in het reservoir was duur (200 euro ofzo)

Terug naar “MINI-talk”