Fabrieksgarantie bij aanpassingen

ManfredNL
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 nov 2013, 16:31

Fabrieksgarantie bij aanpassingen

29 dec 2013, 16:02

Hallo allemaal,

Ben hier nieuw en ga een R57MCS bestellen. Zou daar best een M7 airbox, grote intercooler en akrapovic catback op willen. De dealer is hier echter niet blij mee en dreigt al meteen met het vervallen van de fabrieksgarantie op motor en aandrijflijn. Iemand ervaring met dit soort dingen?

Heb eerder een hoop sores gehad met BMW rijswijk over een methanolinjectie op een X5 (maar ging wel als de brandweer) dus deze mcs krijgt een works tuning kit en geen externe tuning. Maar verder zou ik dus wel de bovenstaande zaken er op willen zetten en ben benieuwd naar jullie ervaring.


Gr., manfrednl
Erjen
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 855
Lid geworden op: 13 mar 2012, 21:40

Re: Fabrieksgarantie bij aanpassingen

29 dec 2013, 16:29

Alle motorische aanpassingen vallen niet onder fabrieksgarantie, logisch want het materiaal is niet origineel getest Mini. Een motorblok wordt gemaakt door BMW/Mini/PSA, alles wat daaraan kapot kan gaan wordt onder garantie gemaakt. Alles wat er achteraf aan geknutseld is niet, want tjah, dat heeft Mini niet gemaakt.

Beetje hetzelfde idee als je een bankstel koopt, je zaagt er een poot onder vandaan, zet 'm op een andere plek omdat het beter zit. Als 't dan kapot gaat krijg je ook geen garantie meer. ;)
Uhr
ManfredNL
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 nov 2013, 16:31

Re: Fabrieksgarantie bij aanpassingen

29 dec 2013, 17:15

Ja, zelfde strekking als BMW. Ik ga mn vingers niet meer branden. Het wordt evenwel een mooie volle R57mcs. Ik zet de fotos tzt wel op het forum.

Gr., manfrednl
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Fabrieksgarantie bij aanpassingen

29 dec 2013, 20:17

Je verliest de garantie op de dingen die je vervangt dus ik heb geen garantie meer op. Het onderstel, uitlaat en nog een paar kleine dingen die ik aanpast heb :mrgreen:
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna

Terug naar “MINI-talk”