Cooper S op gas/lpg...

2Kaatjes
Be Mini
Be Mini
Berichten: 723
Lid geworden op: 09 jun 2013, 20:11

Cooper S op gas/lpg...

06 okt 2014, 20:15

Is er ervaring met mini's op LPG?
We zijn enorm happy met onze Clubster maar gaan toch meer kilometers maken. Primair overwegen we overstap naar een diesel maar eigenlijk vinden we jammer om afscheid te nemen van de Clubster.
Ik hoor graag jullie ervaringen/overwegingen. Oh ja, ik weet dat gas eigenlijk is bedoelt om op te koken ;-)
Lucky 7 :icon_top:
Afbeelding
Gebruikersavatar
CasR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 274
Lid geworden op: 06 nov 2016, 07:15

Re: Cooper S op gas/lpg...

07 okt 2014, 10:05

Een gasinstallatie inbouwen is gewoon mogelijk en levert geen problemen op mits goed ingebouwd en voorzien van een juiste gas installatie. Om in een gebruikte auto nog eens € 1650,- te investeren in een gasinstallatie lijkt me niet zo maar rendabel te krijgen.
De ruimte van een gastank is beperkt en dus ook het aantal kilometers op de tank.
Verkoop de S en koop een zelfde clubman terug als een diesel ( of een SD) is inderdaad een snelle eerste reaktie. Maar in je overweging zou je ook nog eens kunnen kijken wat het daadwerkelijk financieel voor je oplevert als je diesel gaat rijden, de houderschapsbelasting, akp keuringen, verzekering enz

Bij veel snelweggebruik en ook nog een in de spits vind ik persoonlijk een diesel fijner, comfortabeler en rustiger rijden.
Maar alles gaat niet op als je verslaafd bent aan een rijgenot van een Cooper S, dan lekker blijven rijden en de kosten op de koop toenemen!
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: Cooper S op gas/lpg...

07 okt 2014, 10:58

Ik vraag me af wat LPG nog aan toekomst heeft. Vroeger waren er belastingvoordelen , maar bestaat dat in de toekomst nog.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Cooper S op gas/lpg...

07 okt 2014, 17:10

De afschrijving die je moet pakken als je je Clubman nu verkoopt, plus de extra investering die je moet maken om weer een gelijkwaardige diesel terug te kopen, maakt het in mijn ogen niet echt rendabel om over te stappen naar een diesel. Ik denk dat je beter gewoon door kan rijden.

LPG in een Cooper S (2nd gen) lijkt mij een heel slecht plan.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Uithoorn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 12 aug 2008, 08:44

Re: Cooper S op gas/lpg...

07 okt 2014, 17:50

mushrop schreef:De afschrijving die je moet pakken als je je Clubman nu verkoopt, plus de extra investering die je moet maken om weer een gelijkwaardige diesel terug te kopen, maakt het in mijn ogen niet echt rendabel om over te stappen naar een diesel. Ik denk dat je beter gewoon door kan rijden.
Dat moet je nooit zeggen natuurlijk.... Je had natuurlijk gewoon mijn Dubman moeten aanprijzen.


Lol, ik kan je iig vertellen dat de Clubman Diesel al bij 12.500 km per jaar goedkoper om te rijden is als een Clubman Cooper. Tov een S is het bij nog minder km-ers.
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
2Kaatjes
Be Mini
Be Mini
Berichten: 723
Lid geworden op: 09 jun 2013, 20:11

Re: Cooper S op gas/lpg...

07 okt 2014, 19:41

Thanx guys.
@mushrop waarom is het een slecht idee volgens jou?
Het financiële heb ik idd op een rijtje gezet en dan kan ik er vanalles van vinden.
Vind zelf dieselen ook wel erg prettig ondanks dat ik wel erg geniet van ons S-je
Lucky 7 :icon_top:
Afbeelding
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gelderland
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 dec 2011, 12:26

Re: Cooper S op gas/lpg...

07 okt 2014, 21:16

Ik zou NOOIT met een S op LPG/LPI gaan rijden, er zijn al genoeg problemen met de hitte onder de kap als je gewoon op benzine rijdt, laat staan op gas.

Voor mijn gevoel ga je de problemen dan pas echt op jezelf afroepen.

Wat meer km's maken met een S versie kost gewoon geld en als je dat er niet voor over hebt een Diesel kopen of een auto die wel goed op gas uit de voeten kan, maar zeker geen S. Maar met een Diesel kan je ook superleuk rijden toch, heb in het verleden heerlijk een paar maandjes rondgereden met een TDI met 170Pk en 400nm koppel!! Niks mis mee en bloedsnel!

:icon_top:
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Cooper S op gas/lpg...

07 okt 2014, 21:31

over hoeveel km's praat je eigenlijk ?
Afbeelding
2Kaatjes
Be Mini
Be Mini
Berichten: 723
Lid geworden op: 09 jun 2013, 20:11

Re: Cooper S op gas/lpg...

07 okt 2014, 21:39

Geluiden zijn wel duidelijk. Gas blijft dus beter om op te koken.....;-) Was een overweging en omdat je er praktisch geen tegenkomt op gas had ik al het idee dat gas en Mini geen goed huwelijk zijn.
Thanx!
Lucky 7 :icon_top:
Afbeelding
Gebruikersavatar
CasR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 274
Lid geworden op: 06 nov 2016, 07:15

Re: Cooper S op gas/lpg...

08 okt 2014, 11:51

De 1.6 turbo motor ligt ook in diverse modellen van Citroën en Peugeot. Daarvan rijden er verschillende rond op gas. ik dacht zelfs dat je bij het nieuwe kopen bij de dealer als met gasinstallatie kunt bestellen. . In Duitsland rijden er vollop rond, zoek maar eens in de diverse fora's. In Dld rijden overigens veel , turbo benzine modellen (meer veel meer dan 185 pk) rond op gas. ik denk dat de Duitsers liever elektrisch koken, zodat ze meer gas hebben voor hun auto's.
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gelderland
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 dec 2011, 12:26

Re: Cooper S op gas/lpg...

08 okt 2014, 12:22

CasR schreef:De 1.6 turbo motor ligt ook in diverse modellen van Citroën en Peugeot. Daarvan rijden er verschillende rond op gas. ik dacht zelfs dat je bij het nieuwe kopen bij de dealer als met gasinstallatie kunt bestellen. . In Duitsland rijden er vollop rond, zoek maar eens in de diverse fora's. In Dld rijden overigens veel , turbo benzine modellen (meer veel meer dan 185 pk) rond op gas. ik denk dat de Duitsers liever elektrisch koken, zodat ze meer gas hebben voor hun auto's.
Heb in het verleden menig auto op LPI gereden en moet eerlijk bekennen nooit serieuze problemen gehad te hebben.

Feit blijft dat motoren op gas warmer worden en slechter smeren vanwege het ontbreken van componenten die gewoon niet zitten in gas.
Hoeft natuurlijk niet onoverkomelijk te zijn anders zou ik zelf ook niet probleemloos hebben kunnen rondrijden enkele jaren (zelfs met een Alfa... :mrgreen: ) Maar daarom is iets meer onderhoud vaak vereist.
Maar om dan een auto daar mee uit te rusten die al genoeg problemen heeft door de factoren die op LPG rijden het alleen maar erger maken, lijkt me niet erg slim en is vragen om problemen naar mijn idee. Er zullen vast Citroens en Peugeots met de 1.6 Turbo rondrijden op LPG, maar ik weet sowieso al dat de zuigers bij Peugeot beter zijn, om maar iets te noemen. Dus om een Cooper S 1 op 1 te vergelijken met een Peugeot en/of Citroen waar ook dat blokje in ligt is te kort door de bocht. Maar dan nog, klant van mij is chef werkplaats bij een Peugeot garage en raad het gewoon ten zeerste af! Hij ziet al genoeg ellende met die blokjes.... :faint
Afbeelding
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: s-Heerenhoek
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2011, 23:06

Re: Cooper S op gas/lpg...

27 okt 2014, 20:19

Internals zijn identiek...behalve voor de rcz-r, die heeft andere drijfstangen en Mahle zuigers om maar iets te noemen. Gas is ook klopvaster, hogere octaan, loopt rustiger en meer vermogen.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Cooper S op gas/lpg...

04 dec 2014, 14:20

Internals zijn niet identiek. De zuigers van een MINI Cooper S verschillen wezenlijk van die van Peugeot en Citroën.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “MINI-talk”