Panoramadak

pieter39274
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2016, 16:35

Panoramadak

27 jan 2016, 14:24

Ik ben op zoek naar een Clubman met in ieder geval een schuifdak / panoramadak.
Daar heb ik een vraag over. Als ik alle occasion foto's van de aangeboden Clubmans bekijk dan staat bij elke Clubman ( met zowel een enkel of dubbel panorama dak ), dit daktje aan de achterkant iets omhoog.
Ik heb tot nu toe geen enkele foto gezien waar het dak voor de helft of volledig open is geschoven.Is dat toeval ?
Mijn vraag is dan ook of dit panoramadak alleen op deze manier open kan. Dus zou je kunnen zeggen op een kier aan de achterkant.En dat het niet geheel open geschoven kan worden.
Ik ben erg benieuwd naar het antwoord.
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: Panoramadak

27 jan 2016, 14:52

Het achterste dak heeft alleen een kantelstand (tegelijk met voorste dak).
Het voorste dak kan ook opengeschoven worden, en dan gaat het achterste dakje weer dicht.
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S
ko1533
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 jan 2016, 13:36

Re: Panoramadak

28 jan 2016, 15:27

Is dat ook voor de F54 zo?
Volgens mij kan bij mij alleen het eerste deel omhoog en naar achteren maar als ik goed kijk lijkt het of het achterste deel niet een vast deel is. Wat ik echter ook probeer met de knop om het dak te openen alleen het voorste deel gaat eerst omhoog en als je dan doordrukt gaat deze naar achteren.
jacobaco
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 nov 2014, 23:56

Re: Panoramadak

28 jan 2016, 15:40

bij mijn R55 Clubman zat een panorama schuif/kantel dak waarbij in stand 1 het voorste en achterste deel kantelde, en in stand 2 alleen het voorste deel over het achterste deel schoof (het achterste deel wat weer dicht en vlak dan)
Bij mijn F56 zit een panorama dak waarvan alleen het eerste deel kantelt en open kan schuiven
mij werd verteld dat de eerste serie panorama daken niet 100% waterdicht waren doordat het achterste deel kantelde, vandaar dat ze er nu voor gekozen hebben om alleen het voorste deel te laten bewegen en het achterste deel vast te zetten,
neem aan dat het bij een F54 clubman ook zo is om die reden

de laatste keer dat ik mijn R55 schoon maakte lag er ook water in de bak van het reserve wiel...

Terug naar “MINI-talk”