Koppelingspedaal anders afstellen?

boeing767
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 sep 2007, 08:13

Koppelingspedaal anders afstellen?

24 sep 2007, 09:13

Mensen is het mogelijk om het koppelingspedaal ligter af te stellen van een Mini Cooper (nieuwste model)? Ik ben een aantal jaar geleden geopereerd aan mijn heup, en ik merk dat mijn heup deze koppeling niet echt prettig vind omdat het redelijk zwaar gaat.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

24 sep 2007, 11:18

Volgens mij moet dat wel te regelen zijn. Ze kunnen tegenwoordig behoorlijk wat dingen individueel instellen. Een koppelingpedaal lijkt me dan geen al te groot probleem.

Vraag het maar eens aan de dealer, mocht je dat nog niet gedaan hebben. Vertel ons ook even je bevindingen. De mijne mag een tikkie zwaarder namelijk.
Afbeelding
boeing767
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 sep 2007, 08:13

24 sep 2007, 11:44

CooperS-lightningblue schreef:Volgens mij moet dat wel te regelen zijn. Ze kunnen tegenwoordig behoorlijk wat dingen individueel instellen. Een koppelingpedaal lijkt me dan geen al te groot probleem.

Vraag het maar eens aan de dealer, mocht je dat nog niet gedaan hebben. Vertel ons ook even je bevindingen. De mijne mag een tikkie zwaarder namelijk.
Ik twijfel hier namelijk aan. Heb nog niet de dealer gebeld. Heb net deze auto via de lease gekregen. HEt probleem is denk ik het druksysteem, ik vraag me af of deze namelijk niet de kracht bepaald die nodig is ? :?
YvonneB
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 feb 2007, 09:45

24 sep 2007, 17:13

Ja, Die koppeling is bij te regelen.

De eerste MINI waar ik in reed om te kijken of MINI geschikt was voor me, was een MINI met een zeer zware koppeling. Na de proefit had ik dus mijn bedenkingen vanwege de koppeling. Later op die dag, bij een andere dealer, nog een rit gemaakt...en deze had een veel soepelere koppeling.

Toen ik mijn huidige MINI ging kopen, ben ik ook even bij de dealer geweest waar ik mijn eerste ritje reed...en daar was díe bewuste MINI toen te vinden in de garage...omdat ze de koppeling gingen bijstellen. Dus kan de koppeling bijgesteld worden, alleen kost het tijd (en geld :wink: :evil: )
boeing767
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 sep 2007, 08:13

27 sep 2007, 11:25

YvonneB schreef:Ja, Die koppeling is bij te regelen.

De eerste MINI waar ik in reed om te kijken of MINI geschikt was voor me, was een MINI met een zeer zware koppeling. Na de proefit had ik dus mijn bedenkingen vanwege de koppeling. Later op die dag, bij een andere dealer, nog een rit gemaakt...en deze had een veel soepelere koppeling.

Toen ik mijn huidige MINI ging kopen, ben ik ook even bij de dealer geweest waar ik mijn eerste ritje reed...en daar was díe bewuste MINI toen te vinden in de garage...omdat ze de koppeling gingen bijstellen. Dus kan de koppeling bijgesteld worden, alleen kost het tijd (en geld :wink: :evil: )
Net gebeld met de werkplaats van een Mini dealer. De koppeling schijnt totaal niet afgesteld te kunnen worden. Ze zouden hooguit de complete koppeling kunnen vervangen als er inderdaad een probleem mee zou zijn :(

Dus ik hoop maar dat er inderdaad wat met die koppeling aan de hand is want mijn heup trekt deze kracht helaas niet :|

Mijn vraag, is de koppeling van de Mini nou echt veel zwaarder in vergelijking met andere auto's genomen?? Of is niemand dat hier opgevallen?
Rickster
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Harmelen
Berichten: 1955
Lid geworden op: 16 apr 2007, 12:42

27 sep 2007, 11:48

r56 is wel stuk zwaarder, ook stuk zwaarder als r53. moet telkens weer aan wennen als ik in m'n moeders auto rij
als ik kijk naar gemiddelde koppeling van andere auto's is mini r56 koppeling verdomd zwaar

ik zou voor de grap nog is een andere dealer proberen, die dealers zeggen allemaal wat anders :s
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

27 sep 2007, 11:55

ojee...
ik vind hem juist superlicht :? kaj ook al.

hoop voor je dat er dan inderdaad wat mis mee is zodat ze het kunnen aanpassen!
boeing767
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 sep 2007, 08:13

27 sep 2007, 12:54

Net een andere dealer gebeld (waar ik nog even langs ga), ze willen een proefrit maken om te kijken of er iets mee mis is. Volgens hun kan er waarschijnlijk ook weinig aan gedaan worden, al willen ze het wel proberen :D

Het probleem zou hem zitten in de koppelingskabel die zichzelf stelt waardoor het sowiezo al wat strakker gaat. Nu maar hopen dat ze inderdaad een probleem vinden, maar te lezen aan de bovenstaande reacties ziet het er niet echt goed uit :(
boeing767
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 sep 2007, 08:13

28 sep 2007, 15:46

CooperS-lightningblue schreef:Volgens mij moet dat wel te regelen zijn. Ze kunnen tegenwoordig behoorlijk wat dingen individueel instellen. Een koppelingpedaal lijkt me dan geen al te groot probleem.

Vraag het maar eens aan de dealer, mocht je dat nog niet gedaan hebben. Vertel ons ook even je bevindingen. De mijne mag een tikkie zwaarder namelijk.
Gisteren langsgeweest bij Amstelveen. 1 monteur had een proefritje gemaakt en kwam gelijk al tot de conclusie dat hier niks aan te doen zou zijn. Voor de zekerheid had hij ook nog even de werkplaats chef erbij gehaald en deze kwam helaas tot dezelfde conclusie...

Dus ik zal het er toch mee moeten doen :?

De koppeling is namelijk hydraulisch aangestuurd en men kan niet de druk verhogen of verlagen. Met andere woorden, de koppeling kan ook niet zwaarder ingesteld worden.
Colmena
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hoek van Holland
Berichten: 309
Lid geworden op: 09 feb 2007, 13:35

28 sep 2007, 16:01

Ik heb daar ook last van gehad toen ik mijn mini kocht. Ik vond de koppeling ook veel te zwaar in vergelijking met mijn Golf IV. Er is hier echter niets aan te doen. Het is gewoon een kwestie van wennen. Na een paar weken rijden in de mini wist ik niet meer beter!
Wiki1982
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Valkenswaard
Berichten: 103
Lid geworden op: 05 jul 2016, 20:31

Re: Koppelingspedaal anders afstellen?

13 jul 2016, 22:19

Als ik na een paar dagen van mijn Mini in mijn BMW stap, trap ik het pedaal bijna door de bodemplaat haha.
Life is too short to drink cheap wine!

Afbeelding

Terug naar “MINI-talk”