Stekkers airbag voorstoelen aan passen of BC herprogrammeren

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
greystoke
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 apr 2016, 10:32

Stekkers airbag voorstoelen aan passen of BC herprogrammeren

24 aug 2016, 14:02

Hallo medeforumleden,

Ik ben, naar alle tevredenheid, in het bezit van een Mini One 1.6 R56 van 2010. Ook aangestoken door het modvirus ben ik bezig kleine mods aan te brengen o.a. een S-spoiler, aero sidescuttles. Nu heb ik 2 zgan voorstoelen half leder kunnen aanschaffen. Gaat om de stoelen zonder stoelverwarming. Ik was in de veronderstelling dat de airbag aansluiting gelijk was. Jullie begrijpen het al. De aansluitingen zijn verschillend. De huidige hebben een een “grote” en de half leder versie een “kleine” stekker.
Zijn er hiervoor verloopstekkers in de handel? Zo niet wie kan en wil de stekkers aanpassen zodat de airbags werken en misschien een optie/mogelijkheid om de airbags uit te schakelen want ik weet dat er meerdere forumleden met andere dan de af-fabriek geleverde stoelen (ook geheel zonder airbags) rijden.
M.a.w. hoe is dit op te lossen?

Graag jullie reactie.
Thnx Ben Peters.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Stekkers airbag voorstoelen aan passen of BC herprogramm

24 aug 2016, 21:21

Ben, je geeft aan dat je nieuwe stoelen geen stoelverwarming hebben. Je huidige stoelen, hebben die wel stoelverwarming?
greystoke
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 apr 2016, 10:32

Re: Stekkers airbag voorstoelen aan passen of BC herprogramm

25 aug 2016, 21:29

Hi "Schroefie" , thnx voor je reactie. Zowel de nieuwe als de oude stoelen hebben geen stoelverwarming.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Stekkers airbag voorstoelen aan passen of BC herprogramm

26 aug 2016, 00:12

vreemd, ik heb even in de Bentley Publisher service manuaal gekeken en kon niet echt verschillen ontdekken. Misschien even onze sponsor MINI EKRIS benaderen, fotootje maken ter verduidelijking. Mijn ervaring is dat je altijd antwoord van die mannen krijgt, misschien hebben zij de oplossing voor je.

Gr. Milco
greystoke
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 apr 2016, 10:32

Re: Stekkers airbag voorstoelen aan passen of BC herprogramm

26 aug 2016, 12:27

Hoi Milco,
Thnx en sponsor Mini Ekriz benaderen idd met foto.
Gr Ben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
greystoke
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 apr 2016, 10:32

Re: Stekkers airbag voorstoelen aan passen of BC herprogramm

26 aug 2016, 12:50

Nog ff wat extra info. De huidige stoelen zijn van een R56 van 2010 en de half lederen te plaatsen stoelen komen uit een R56 van 2007.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Terug naar “Interieur en audio”