Achteraf stoelverwarming

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
lucasvansteijn
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mei 2015, 22:50

Achteraf stoelverwarming

11 sep 2016, 15:21

hallo,

ik heb laatst een set orginele vol leder sport stoelen van mini gekocht met stoelverwarming. mijn eigen mini heeft geen stoelverwarming. is het mogelijk om de knopjes waar orginele stoelverwarming hoort te zitten in te bouwen of is dat een groot koste plaatje? ik heb ook gehoord dat je hem achteraf kan aansluiten maar dan after market, dus met 2 knopjes op de midden consolle. waar kan ik dat anders laten doen?

gr lucas :)
MiniMestreech
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 87
Lid geworden op: 10 jun 2012, 14:23

Re: Achteraf stoelverwarming

30 mei 2017, 20:05

Lederinbouw Nederland daar gaat onze cabrio heen, Google maar eens :surrender
B3rt
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Deurne
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 jun 2016, 00:28

Re: Achteraf stoelverwarming

12 jun 2017, 23:52

lucasvansteijn schreef:hallo,

ik heb laatst een set orginele vol leder sport stoelen van mini gekocht met stoelverwarming. mijn eigen mini heeft geen stoelverwarming. is het mogelijk om de knopjes waar orginele stoelverwarming hoort te zitten in te bouwen of is dat een groot koste plaatje? ik heb ook gehoord dat je hem achteraf kan aansluiten maar dan after market, dus met 2 knopjes op de midden consolle. waar kan ik dat anders laten doen?

gr lucas :)
Dat ligt eraan...

De knopjes zelf is kwestie van erin stoppen, echter de vraag is of je printplaat waarop de knopjes komen zitten geschikt is. Bij mij werkte de knoppen wel maar de lampjes (welke stand ie staat) ontbraken op de printplaat, deze kunnen NIET erop gezet worden. In dat geval moet je de hele bediening vervangen.

Naast dan moet je natuurlijk ook de kabelboom zelf maken, deze is niet los te koop zoals bij een R53 (of ouder). Het is trouwens zeer goed te doen, kwestie van de juiste kabels kopen, de stekkers los bestellen bij de dealer en gaan wikkelen. Daarna kabelboom leggen en aansluiten!

Het moeilijke komt dan pas, dit alles moet gecode worden om te laten werken, op zich niet moeilijk maar je moet dit wel kunnen of iemand kennen dit dit kan en wil doen.

Terug naar “Interieur en audio”