USB poort geeft geen stroom

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
MHspitta
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Dordrecht & Wageningen
Berichten: 165
Lid geworden op: 18 sep 2016, 14:10

USB poort geeft geen stroom

14 nov 2016, 16:42

Beste Newminiclub leden,

Onlangs heb ik een Tune2air bluetooth receiver gekocht welk speciaal voor bmw/mini is gemaakt. Alleen wilt deze niet opladen. Eerst dacht ik dat het aan het apparaatje lag, maar heb nu een nieuwe gekregen die precies hetzelfde vertoond. Daarnaast laadt helemaal niets op via de ingebouwde usb ingang van mn mini, maar ik dacht eerst dat dit normaal was...
Dus de ingebouwde usb poort is deels defect, want als de tune2air is opgeladen en ik connect hem met usb poort en aux dan pakt die hem wel gewoon goed en kan ik ook al het muziek bedienen met mijn stuur etc. Alleen valt deze na een tijdje gewoon uit, omdat de batterij dan op is van de tune2air.

Nu heb ik BMW Dubbelsteyn in Dordrecht gebeld, deze concludeerde ook dat mijn USB poort kapot is. Want deze hoort altijd stroom te geven, wat de mijne dus bij aankoop al niet (2ehands) deed, maar ik dacht altijd dat dat normaal was, want je had altijd een y kabel van bmw etc nodig, dus ik dacht dan doet een normale kabel ook niet opladen. maar goed:
Reparatie kostte bij hen minstens 100,- exl btw (waarschijnlijk veel meer) ..., want ze zouden dan een eerst diagnose moeten uitvoeren van een uur en dan pas kunnen ze weten wat er vervangen moet worden etc. dus dan komen er nog veel meer /urenkosten bij waarschijnlijk. :s

Maar nu mijn vraag, waar zou ik dit goedkoper kunnen laten maken? SOS

Michael

Terug naar “Interieur en audio”