[F56] Welke radio nodig voor Bluetooth A2DP / APTX?

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Koen 87
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Rotterdam
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2017, 20:48

[F56] Welke radio nodig voor Bluetooth A2DP / APTX?

07 aug 2017, 21:16

Ik heb al een beetje gezocht naar deze informatie, maar tot nu toe helaas geen uitsluitsel kunnen vinden.

Binnenkort ga ik een MINI leasen. Het wordt hoogstwaarschijnlijk een redelijk "kale" Cooper S met alleen zwarte dakbekleding en Harman/Kardon—een lekkere motor plus onderstel heeft prioriteit, en de zaken die ik echt nodig vind (dat beperkt zich tot cruise control en airco) zitten daar standaard al op. Navigatie en muziek doe ik sowieso het liefste via mijn (Android) telefoon in de MINI Click and Drive. Het enige puntje is: ik wil wel graag dat Spotify en Google Maps via Bluetooth (A2DP of APTX) over de autoradio lopen!

In mijn huidige auto heb ik een simpele DIN radio van 8 tientjes waarmee dit allemaal uitstekend gaat, maar helaas is dat bij MINI geen optie. Ik denk namelijk niet dat ik vrienden ga maken door het dashboard van mijn leasewagen te verbouwen :lol:

Nu heb ik ergens (ik weet niet meer waar, helaas) gelezen dat de basis radio bij de nieuwste (2017) auto's ook streaming audio via A2DP biedt. Kan iemand dit bevestigen / ontkrachten?

Zo nee, wat is de goedkoopste optie om dit wél te kunnen? Moet ik dan de Visual Boost radio nemen? Of zijn er andere nette oplossingen om een telefoon die in de Click and Drive zit over Bluetooth te laten streamen?
Laatst gewijzigd door Koen 87 op 07 aug 2017, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: [R56] Welke radio nodig voor Bluetooth A2DP / APTX?

07 aug 2017, 22:26

Gok dat je het voor de F56 wilt weten omdat je het over 2017 model hebt
Koen 87
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Rotterdam
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2017, 20:48

Re: [R56] Welke radio nodig voor Bluetooth A2DP / APTX?

07 aug 2017, 22:27

Ja, dat klopt, dat is een typfoutje. Dank je :)
Koen 87
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Rotterdam
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2017, 20:48

Re: [F56] Welke radio nodig voor Bluetooth A2DP / APTX?

20 aug 2017, 13:06

Het blijkt dat de Visual Boost Radio nodig is in dit geval.

Terug naar “Interieur en audio”