Lekkage antenne R56

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Jannenman
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 aug 2017, 11:56

Lekkage antenne R56

09 sep 2017, 17:37

Hoi, ik kom er achter dat er water via de antennevoet naar binnen loopt.
Als ik op de antennevoet druk, perst er water onderuit.
Iemand een idee hoe ik deze vast kan draaien?
Jannenman
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 aug 2017, 11:56

Re: Lekkage antenne R56

11 sep 2017, 11:07

Niemand? Ik zie dat als ik de achterklep open dat er een kabel (van remlicht denk ik) met rubberen stop het dak in gaat. Kan ik evt. via deze opening de antennevoet vastdraaien of moet de binnenbekleding helemaal los?
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Lekkage antenne R56

11 sep 2017, 16:25

Hoi Jan, als ik het antwoord wist zou ik het je uiteraard vertellen.
Stel indien je FB hebt je vraag anders even daar op de pagina van het NEWMINIclub, dan krijg je vast iets sneller antwoord.
Succes met het oplossen van de lekkage en mocht dat gelukt zijn, post dan hier ook nog even hoe je het gefixt hebt, dan kunnen anderen het ook terug zoeken ;)
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Lekkage antenne R56

11 sep 2017, 16:59

Achterklep openen, rubber loshalen, en met een beetje geluk kun je tussen het dak en de hemel erbij komen. Via gaatje van de kabel kun je vergeten.... Bij de hemel wel uitkijken dat je h'm niet doorknikt, dat blijf je zien. Lukt het niet om erbij te komen, dan zul je eventueel de C-stijlen ook los moeten maken.
Jannenman
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 aug 2017, 11:56

Re: Lekkage antenne R56

11 sep 2017, 18:13

Oke, dat ga ik proberen. Bedankt en ik laat wel even weten of het is gelukt.
Jannenman
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 aug 2017, 11:56

Re: Lekkage antenne R56

12 sep 2017, 14:43

Niet echt gelukt. Ik heb via de achterklep het rubber losgehaald en met de hand geprobeerd de antenne te bereiken. Dat lukt aardig maar het dak is volgens mij dubbelwandig en voel de bedrading wel zitten maar geen moer o.i.d. Om maar geen ''knik'' in het hemeltje te krijgen ben ik maar gestopt. Als lapmiddel heb ik met een injectiespuit vaseline vanaf de buitenkant onder de rubberen afdichting gespoten. Hoop dat dit eerst afdoende is.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Lekkage antenne R56

12 sep 2017, 18:37

Het dubbelwandige klopt wel.... Effe plaatje erbij gevonden:

Afbeelding

Op onderste plaatje, nummer 2, dat zou de moer moeten zijn. En die moet met 5Nm vastgezet worden volgens de inbouwinstructie.
Jannenman
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 aug 2017, 11:56

Re: Lekkage antenne R56

12 sep 2017, 18:50

Ja, zo gezien had ik de moer moeten voelen. Ik had het idee dat er na waar de bekabeling uit de antenne komt, richting de moer (2), een of ander isolatiemateriaal overheen is geplakt. Daaronder zit waarschijnlijk de moer. Zal toch weer gaan proberen, was aardig in de buurt. Bedankt voor de afbeelding.

Terug naar “Interieur en audio”