Achteraf inbouw van MFSW

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

Achteraf inbouw van MFSW

28 jul 2008, 09:20

Hiya guys,

ik ben toch wel ERG nieuwsgierig naar het achteraf inbouwen van de MFSW voor de R56. Ik heb al flink veel gelezen hierover en het schijnt zo te kunnen!

In de US was er een kerel die kreeg zijn auto afgeleverd ZONDER MFSW terwijl dit wel besteld was.. binnen no time zaten er Multi toetsen in.. werkend en wel.. DUS... het schijnt PRE-wired to zijn!!!!

Mocht je de airbag verwijderen van je 3spaaks stuur dan zie je bij PRE-wired auto's de volgende stekkers:

Afbeelding

Links is voor de airbag maar RECHTS zou dus voor CC en radio bediening moeten zijn...

Nu zegt men, Koop de knopjes voor het stuur en installeer deze, ga naar de stealer, en laat deze de knopjes "aanmelden/activeren"!!

Nummer twee in de volgende link.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=35

Ik zou het heel graag eens willen proberen maar ben bang dat ik dadelijk een hoop geld voor knopjes neer leg en het alsnog niet werkend krijg... (iemand knopjes over?)

Ik zou het super vinden dat als jullie info vinden omtrend dit onderwerp het hier posten!!

Ik hou jullie op de hoogte!!

Cheers

Coen
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

28 jul 2008, 09:41

When was your car built? Mine was July 07 and it was already pre-wired to accept MFSW. It is rumored that earlier cars do not have the pinouts for the MF switches and require a retrofit harness to be installed. Although it is not an exact science, there is a good chance it is pre-wired if you have a 6-pin plug (you will have to get the air-bag module out of the way first, without getting killed ).
If it is not too much $$ to get the switches I say take a chance and go for it. The dealer is going to rape you just to tell you whether it needs the harness or not. Just install the parts, bring it in for programming, and hope for the best. My total cost of diagnostic plus programming was $330. The wheel itself was another $200 but that's because I got lucky finding a used one.
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

28 jul 2008, 09:42

330 dollar vind ik nog wel meevallen...
Minilex
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: De Grote Peel
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 aug 2007, 20:04

28 jul 2008, 10:45

Je kunt bij NNP.be een stuur kopen met knoppen voor nog geen 80 euro, je aibag overzetten(mits je een driespaaks stuur hebt)
en dan op naar de dealer om de boel te laten activeren.
Lijkt me allemaal niet zo moeilijk....of niet??
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

28 jul 2008, 11:04

bij NNP hebben ze alleen voor het "oude" type.. dus R50, R52 en R53... niet voor R56 helaas :(

Coen
Minilex
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: De Grote Peel
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 aug 2007, 20:04

28 jul 2008, 11:11

:shock: :shock: dat is even goed dat je dat zegt, had bijna zelf eentje besteld voor de Dooper.
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

28 jul 2008, 11:12

en heb zelf al 3spaaks jcw stuur.. dus ;) zit wel goed.. moet alleen die knoppen hebben.. mail naar mijn stealer is onderweg...
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

28 jul 2008, 11:25

ben vrijdag bij nnp geweest en ze hadden heel veel vd r56. wellicht ook mf sturen voor een prikkie waar je dan de bedieningsknopjes gewoon af kunt halen.
zo heb ik er voor Berthil een compleet stuur (wel R53) meegenomen en omdat hij voor zijn carbonombouw alleen de knopjes nodig had heeft hij het stuur weer doorverkocht.

ben nog redelijk nieuw in de Mini wereld maar ik dacht dat het MF stuur dat ik gekocht heb juist vh model R56 was maar dit is dus weer een ander ???



ps wellicht zijn de MF knoppen van het ouwe stuur en het nieuwe stuur hetzelfde waardoor je dan alleen voor de knoppen toch bij NNP een stuurtje kunt kopen ???
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

28 jul 2008, 11:32

nee knoppen zijn anders helaas... de sturen van de site van NNP is alleen van R53-R50 en R52 en helaas niet voor de R56...

zal eens mailen naar NNP.. :wink:

Coen
Minilex
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: De Grote Peel
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 aug 2007, 20:04

28 jul 2008, 12:58

@Coendek
Even terug komend op de vraag van de R53 topic

Ik denk dat je toch als eerste het een keer moet proberen 8)
De knopjes kopen en daarna de functie laten activeren bij de stealer.
Iets anders kan ik helaas op het moment ook niet bedenken :(
Minilex
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: De Grote Peel
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 aug 2007, 20:04

28 jul 2008, 13:05

Coen
Ik bedenk net iets :D
Heb je misschien het electrische aansluitschema van de R56?
Als je weet wat op welke pin aangesloten moet worden, en dit vergelijkt met bv een r53 knop
dan zou je voor test doeleinden kunnen uitproberen of dat het werkt.(er is vast wel iemand die iets tijdelijk wil afstaan)
Je dient wel eerst de functie te laten activeren(mits dit niet al standaard aanwezig is??)
Het is een hobby bob oplossing maar misschien wel de goedkoopste
GregBem
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Klein-Zundert, Nederland
Berichten: 1923
Lid geworden op: 10 jun 2008, 11:20

13 aug 2008, 16:07

Het kan sowieso in naplaatsing als je de toesten bijbesteld...
Je weet alleen nooit op voorhand of je stuurdoos mee moet vervangen worden... Soms aanvaard de MINI het, soms niet...

Wij hebben het hier al eens moeten doen omdat ik 'vergeten' was het MFS te bestellen... (Shit happens :roll: )... En het ging zonder problemen!

Het oude stuur zou niet lukken denk ik... Maar je kan het altijd proberen natuurlijk :wink:
BEM-Shop.com - Exclusive MINI Accessories. Webshop back online spring 2015!
MINI Antwerp Store. LIFE is in your hands. Voor onze actuele stocklijst, klik HIER!
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

13 aug 2008, 21:59

dus... knoppen installeren... aan de compu.. en aanmelden?! :D

heb namelijk een jcw stuur.. en achter de airbag zit al de aansluiting :D
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

13 aug 2008, 22:00

Afbeelding

deze dus...


de vraag ligt overigens ook bij mijn dealer.. RENOVA...
dude-nl
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 nov 2007, 12:04

20 aug 2008, 11:37

GregBem schreef:Het kan sowieso in naplaatsing als je de toesten bijbesteld...
Je weet alleen nooit op voorhand of je stuurdoos mee moet vervangen worden... Soms aanvaard de MINI het, soms niet...

Wij hebben het hier al eens moeten doen omdat ik 'vergeten' was het MFS te bestellen... (Shit happens :roll: )... En het ging zonder problemen!

Het oude stuur zou niet lukken denk ik... Maar je kan het altijd proberen natuurlijk :wink:
Is het dus wel mogelijk?
Mijn dealer heeft hem ook niet meebesteld en zegt dat hij niet nagebouwd kan worden.
Ik snap het niet meer...

Het gaat mij voornamelijk om de cruise control...

Kan niet zonder :)

(r56)

Terug naar “Interieur en audio”