DIY LED-ringen stads/mistlicht

BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

DIY LED-ringen stads/mistlicht

20 apr 2015, 19:01

We weten allemaal dat de LED-ringen in de mist/stadslichtunit, standaard hadden moeten zijn. En dan niet een half rondje als je je xenons aan zet.
Daarbij zijn de OEM-units smerig duur!
Ik als doorgewinterde knutselaar ( :lachuh ) heb het heft in eigen handen genomen en heb een poging gedaan om t goedkoper voor elkaar te krijgen.

Ik ben begonnen met een oude lamp. Later heb ik nieuwere lampen gekocht voor het definitieve model.
Afbeelding
1. De unit zoals deze in de auto zit.
2. Het glas gedemonteerd. Met een schroevendraaier rondom voorzichtig wrikken en met een dun en flexibel mesje de kit snijden.
3. Die diameter is 100mm. Hierop heb ik bepaald welke LED-ringen te bestellen.
4. 100mm LED-ringen besteld, COB-LED in dit geval. Geen losse leds te zien, dus een mooie ring licht.

Afbeelding
1. Om de LED-ring passen te krijgen, moet er een stukje aan beide zijde weg gevijld worden. Om een dubbele ring te plaatsen, moet er uiteraard meer weggevijld worden.
2. Tadaaaa, hij past!
3. Zoals die eruit komt te zien incl. glas.
4. It's on fire!

Omdat de LED-ring helemaal aan de buitenzijde zit, zie je onder bepaalde hoeken niet de hele ring. Daarbij is de unit behoorlijk verzonken in de bumper.
Daarom heb ik gekozen om nóg een rind bij te bestellen. Een LED-ring die in de andere past, het lieft precies passend.

Afbeelding
1. De LED-ringen passen goed in elkaar. Het verschil is MINImaal.
2. Ik heb er nu verdomd veel van af moeten vijlen! Nondeju wat een werk! Het is dus massief aluminium, de hele unit!
3. Past goed met het glas erop.
4. Met als resultaat: een mooie uniforme ring licht! :))

Hierna ben ik overgestapt op goede lampen, daarom glimmen ze zo mooi ;)
Het glas kwam er een stuk moeilijker van af. De kit is nog flexibel als deze niet te oud is. Dus even met een schroevendraaier en en mesje tegelijk werken.
De kit verwijderen van het glas en uit de unit is een rotzooitje, doe dit vooral buiten!
Afbeelding
1. De ringen zijn aan elkaar gesoldeerd. Hier al rekening gehouden met afstanden.
2. De lichtringen gesoldeerd op de oude fitting. Hiervan het topje afgezaagd om makkelijker te kunnen solderen.
3. Aan de onderzijde een kleine inkeping gemaakt voor een verstevinging voor de binnenste ring. Lang gezocht naar een oplossing! Uiteindelijk gevonden in een oud pasje. Dun, maar sterk. Het hoeft alleen de binnenste ring vast te houden, dus draagt niet echt iets.
4. Tadaaaaa, de testfit! Alles is nu gelijmt. Het glas zit gekit met standaard badkamerkit, die had ik nog staan :P

Afbeelding
1. Taddaaaaaaaa, het past!
2. Overdag
3. In de avond
4. De laatste stap vooral niet vergeten! Genieten! :)) :bier


Gebruikte onderdelen
100mm COB-LED-ringen
90mm COB-LED-ringen

Het zijn allemaal nog telefoonfoto's. Goede foto's moet ik nog eens aan gaan werken. Nog niet de tijd voor genomen :)

Ik heb ook al ideeën voor een 2e setje. Als deze af zijn, zal ik dat tzt melden :)
Laatst gewijzigd door BMX op 12 dec 2015, 11:07, 3 keer totaal gewijzigd.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Craen89
Be Mini
Be Mini
Locatie: 's-Heerenhoek
Berichten: 535
Lid geworden op: 27 nov 2013, 20:56

Re: DIY LED-ringen stads/mistlicht

20 apr 2015, 22:13

Lekker bezig Richard ziet er goed uit
Mini Cooper S R53 2003 / Rota Subzero's 17x7,5j / Orranje Stealth CAI / AP Schroefset / Milltek catback

Afbeelding
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: DIY LED-ringen stads/mistlicht

21 apr 2015, 06:59

Gisteren live gezien.... echt heel gaaf gemaakt. Petje af! je ziet absoluut niet dat het 2 ringen zijn. Lijkt gewoon een lichtbundel. Ze zijn iets feller als de OEM maar dat zou je misschien met een weerstand kunnen beïnvloeden...
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: DIY LED-ringen stads/mistlicht

21 apr 2015, 10:27

Heel gaaf Richard, knap gemaakt :-))

Dus nog ff en dan meldt jij je ook aan als sponsor en kunnen we deze set bij jou bestellen ... :mrgreen:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: DIY LED-ringen stads/mistlicht

21 apr 2015, 11:23

Het eindresultaat en zo ingebouwd is mooi geworden, wat je met een beetje knutsel werk al wel niet allemaal kan bereiken, goed gedaan :icon_top: . Nog tegen problemen aangelopen met het verwijderen van de voorbumper? Als je nog tips hebt dan hoor ik het graag want moet binnenkort ook mijn voorbumper verwijderen?

Lekker bezig zo,

gr. Milco
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: DIY LED-ringen stads/mistlicht

21 apr 2015, 19:02

louisvdd76 schreef:Gisteren live gezien.... echt heel gaaf gemaakt. Petje af! je ziet absoluut niet dat het 2 ringen zijn. Lijkt gewoon een lichtbundel. Ze zijn iets feller als de OEM maar dat zou je misschien met een weerstand kunnen beïnvloeden...
Ze geven idd en hoop licht!
Het draagt alleen niet heel ver. Het is niet zo dat je zonder je dimlicht kan rijden. Men zal jou wel zien, je ziet alleen zelf vrij weinig.
Schroefie schreef:Het eindresultaat en zo ingebouwd is mooi geworden, wat je met een beetje knutsel werk al wel niet allemaal kan bereiken, goed gedaan :icon_top: . Nog tegen problemen aangelopen met het verwijderen van de voorbumper? Als je nog tips hebt dan hoor ik het graag want moet binnenkort ook mijn voorbumper verwijderen?

Lekker bezig zo,

gr. Milco
Het zijn gewoon OEM-lampen. De binnenkant is aangepast, daarom past t allemaal zo goed.
De voorbumper is een hel! Ik ben blij dat Bart er was, want nondeju! Waar ze toch allemaal verzinnen om van die rare pinnetjes tussen te proppen :s pfffff
De volgende keer gaat t allemaal een stuk makkelijker! De helft zit er namelijk niet meer in :mrgreen:
Baseman schreef:Heel gaaf Richard, knap gemaakt :-))

Dus nog ff en dan meldt jij je ook aan als sponsor en kunnen we deze set bij jou bestellen ... :mrgreen:
Een PM sturen mag altijd >)
Zeg je gewoon dat je deze DIY hebt gevolgd :mrgreen:
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: DIY LED-ringen stads/mistlicht

21 apr 2015, 19:08

jcw bumper zit toch hetzelfde vast als een s bumper lijkt mij ?
vind het vrij makkelijk eraf halen namelijk :-)
Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: DIY LED-ringen stads/mistlicht

21 apr 2015, 19:11

speedy schreef:jcw bumper zit toch hetzelfde vast als een s bumper lijkt mij ?
vind het vrij makkelijk eraf halen namelijk :-)
Die paar klipjes onderaan gaan prima.. die bovenop gaan ook wel, maar die in de wielkassen :evil: Wie verzint zoiets?
Doe mij maar een R53. Dan ligt de bumper binnen 5minuten af...
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: DIY LED-ringen stads/mistlicht

21 apr 2015, 19:13

gewoon kapot trekken en nieuwe plaatsen ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: DIY LED-ringen stads/mistlicht

21 apr 2015, 20:27

Schroefie schreef:Het eindresultaat en zo ingebouwd is mooi geworden, wat je met een beetje knutsel werk al wel niet allemaal kan bereiken, goed gedaan :icon_top: . Nog tegen problemen aangelopen met het verwijderen van de voorbumper? Als je nog tips hebt dan hoor ik het graag want moet binnenkort ook mijn voorbumper verwijderen?

Lekker bezig zo,

gr. Milco
[BBvideo 650,395][/BBvideo]
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: DIY LED-ringen stads/mistlicht

21 apr 2015, 23:43

Bedankt Louis voor het filmpje, duidelijk en het verwijderen van de voorbumper valt eigenlijk wel mee. Binnenkort er maar eens voor gaan :D
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Veghel
Berichten: 2500
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:37

Re: DIY LED-ringen stads/mistlicht

22 apr 2015, 00:34

Het is redelijk simpel Om een bumper eraf te halen. Maar als alle pinnetjes al verkracht zijn... dan is t best wel lastig of niet ries...... #ellende
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Uithoorn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 12 aug 2008, 08:44

Re: DIY LED-ringen stads/mistlicht

22 apr 2015, 10:08

Mooie DIY! Goed gedaan. Ik heb ook nog een setje lampen liggen....
Misschien maar eens proberen.
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: DIY LED-ringen stads/mistlicht

30 apr 2015, 17:22

Nou gisteren in de auto hobby club op de basis mijn MINI een klein beurtje gegeven, olie + filter, carterplug/afdicht ring, interieur filter en luchtfilter vervangen. Hierna dus de voorbumper eraf om mijn mistlampen te vervangen met de exemplaren die ik overgenomen had van Daiel. De bumper verwijderen valt inderdaad wel mee, had 2 paar extra handjes, maar zoals Richard, Bart en Daiel al aangeven is het wel slim om te zorgen dat je slijtnagels en clips op voorraad hebt want er sneuvelen er wel een paar, vooral bij het lostrekken van de fenders. Gelukkig had ik die na de tips in dit artikel al ruim op voorraad genomen via de dealer dus toen was het eigenlijk zo gedaan. 6 schroeven verwijderen en een groot aantal clips en nagels en de bumper ligt eraf. Dat de mistlampen aan vervanging toe waren was wel een feit, van 1 exemplaar waar vocht in zat was de complete spiegel weg gevreten, plus de schroefjes aan de achterzijde waar de afstelling mee vast zat waren niet meer los te krijgen en deze brak ook af. Gelukkig lagen er wat schroefjes op voorraad dus ik kon het geheel weer vastzetten op het nieuwe exemplaar. Van de oude exemplaren was het chroom aan de buitenzijde ook helemaal weg gecorrodeerd. Hierna de bumper weer terug geplaatst en met nieuwe clips en splijt nagels is dat zo gedaan. Ik had wel een brug tot de beschikking en dat maakt het wel allemaal veel makkelijker dan dit op de stoep te moeten doen. Alleen zo lekker bezig geweest dat ik vergeten ben om foto's te maken. Ik wil de onderste grill nog vervangen dus ik probeer er de volgende keer aan te denken om dan foto's te maken (DIY maken voor bumper R56 vervangen).
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: DIY LED-ringen stads/mistlicht

30 apr 2015, 17:26

top man staat lekker fris als er weer nieuwe mistlampen inzitten
Afbeelding

Terug naar “Exterieur”