Graag advies, wat te doen met deze wielen? R98

Remko304
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Groningen
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 jan 2012, 19:54

Graag advies, wat te doen met deze wielen? R98

08 feb 2016, 19:53

AfbeeldingHallo,

Ben lang weg geweest op het forum, nu voor advies weer teruggekeerd en zit alweer te genieten van het lezen van alle berichten hier. Heb een vraag. Mijn CooperS is uit 2008 en in mijn bezit sinds maart 2012. Geniet er enorm van. Begin alleen wel te balen van de corrosie op de velgranden van de webspoke r98 wielen. Bij aanschaf waren de velgranden nog ongeschonden. Wil de velgen laten opknappen en lees en krijg hier wat wisselende adviezen over. Auto rijdt nog geen 5000 km per jaar en rij in de winter gewoon op deze wielen door. Dat is ook de oorzaak van de corrosie. Ik hoor nu dat ik (als ik er in de winter mee door wil rijden) de velgrand moet laten polijsten en in kleur moet laten spuiten. Bijvoorbeeld in de de kleur van het hart van de velgen. Origineel zit er alleen een blanke lak laag overheen, maar dat wordt mij nu afgeraden (zal direct weer probleem opleveren). Een andere optie is om alleen te polijsten en om een setje winterwielen aan te schaffen. Zou het inderdaad zo zijn dat ze goed blijven als je er in de winter niet mee rijdt en ze verder onbehandeld zijn? Dus enkel gepolijst? Ik hoor het heel graag van jullie.
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

graag advies, wat te doen met deze wielen? r98

08 feb 2016, 23:01

Ik heb nog velgen met winterbanden te koop.
Merk banden: Maxxis PreSa Snow
Maat: 195-55-16
Profiel: 2x 6-7 mm en 2x 7-8 mm
Prijs € 375,-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jammer om je R98 velgen zo te zien.
Ik heb dezelfde velgen in de schuur staan, in veel betere staat. Staan ook te koop Afbeelding

Denk wel dat de winter niet goed voor de velgen zijn.
Grootje
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Groningen
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 feb 2013, 19:02

Re: graag advies, wat te doen met deze wielen? r98

09 feb 2016, 08:37

Remko, je moet gewoon doen wat jij het mooiste vind staan! Je kunt de velgen prima netjes houden als de randen gepolijst zijn. Het vergt alleen wel wat discipline. Je kunt vragen of er een vernislaag aangebracht kan worden en daarnaast is het belangrijk de velgen meerdere malen in een velgenwax te zetten. en dan elke week met een beetje lauw water schoonmaken.
In groningen heb je een aantal bedrijfjes die aan velgen reatauratie doen. Je zou daar ook even na kunnen vragen naar de mogelijkheden.

Knalnaarpotz

Cultwheels
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: graag advies, wat te doen met deze wielen? r98

09 feb 2016, 09:23

ik zou idd opnieuw laten polijsten zonder blanke lak
Dan kun je ze mooi bijhouden met een wheel polish.
Afbeelding
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

Re: graag advies, wat te doen met deze wielen? r98

09 feb 2016, 11:03

Precies wat Grootje zegt. Heb R90's met gepolijste randen (wel met blanke lak) en blijven keurig zonder extra gedoe. Alleen wekelijks of tweewekelijks met een spons en water ff over die rand heen hier.
Remko304
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Groningen
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 jan 2012, 19:54

Re: Graag advies, wat te doen met deze wielen? R98

09 feb 2016, 19:15

Kijk, dat zijn tips waar ik wat mee kan. Dank! Ik denk dat ik ze laat polijsten (zonder lak) en dan met een polish bijhouden. tzt (ondanks de weinige km die ik er mee rijd) misschien toch maar eens een wintersetje aanschaffen.
Gebruikersavatar
MCS Floris
Be Mini
Be Mini
Locatie: Noord Holland
Berichten: 457
Lid geworden op: 11 apr 2015, 11:32

Re: Graag advies, wat te doen met deze wielen? R98

09 feb 2016, 20:38

Waar heb jij gereden met die velgen, Remko!? Door de branding..!?
Afbeelding it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
Gebruikersavatar
MCS Floris
Be Mini
Be Mini
Locatie: Noord Holland
Berichten: 457
Lid geworden op: 11 apr 2015, 11:32

Re: Graag advies, wat te doen met deze wielen? R98

09 feb 2016, 20:39

Ik heb ze ook (bi-color) met gepolijste rand. Heb ze laten polijsten vorig jaar en blinken nog als een malle.
Inderdaad heb ik wel een ander setje voor de winter... Anders zou ik ook polish/blanke lak overeen doen...

Afbeelding
Afbeelding it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...

Terug naar “Exterieur”