Vraag: inbouwen elektrisch inklapbare spiegels

Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Vraag: inbouwen elektrisch inklapbare spiegels

04 feb 2017, 20:21

Onderwerp: inbouwen elektrisch inklapbare spiegels

Beste Mini liefhebbers,

Op mijn wensenlijst staat het hebben van elektrisch inklapbare spiegels. Deze zitten nu nog niet op mijn Mini R55 uit 2011 maar dit lijkt mij wel mooi (en handig aangezien ik Amsterdam woon). Graag wil ik dit inbouwen met originele OEM spullen. Heeft iemand hier ervaring en/of weet iemand welke onderdelen je nodig hebt?

Zelf kwam ik op de volgende onderdelen uit: de spiegels met bedrading, bedieningsschakelaar bij de linker portier en een module (met houder).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit laatste onderdeel kwam ik tegen op de website realoem.com maar ik heb geen idee waar deze geplaatst wordt en op welke manier deze gekoppeld moet worden met de auto.
Hopelijk kan iemand mij iets meer vertellen over het inbouwen van de elektrisch inklapbare spiegels. Roel van GoGarage37 heeft al aangeboden te willen helpen met inbouwen.

Groeten, Maurice
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
CasR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 274
Lid geworden op: 06 nov 2016, 07:15

Re: Vraag: inbouwen elektrisch inklapbare spiegels

05 feb 2017, 12:03

Wat je nodig hebt zijn elektrisch inklapbare spiegels en de schakelaar voor in het portier. Daarnaast de nodige bekabeling trekken en de Mini programmeren.
Het meeste werk is het uitzoeken hoe de bedrading dient te lopen. Niet het daadwerkelijk aansluiten.
Ik neem aan dat GoGarage37 dit voor jou helemaal kan monteren.
Uiteindelijk kost het monteren al snel een dag werk (eigen ervaring). Denk aan de het verwijderen van de portier bekleding, de zijruiten om bij de bedrading te komen en deze bij te trekken. De binnenzijde bij de bestuurder en passagiers zijde om de bedrading door de portier doorvoer in de a- stijl te leggen enz. En natuurlijk alles weer terug monteren en afstellen (zijruiten).
Dus ja het kan, alleen veel werk.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Vraag: inbouwen elektrisch inklapbare spiegels

10 feb 2017, 16:48

Hoi Cas?,

Dank voor je reactie. De bekabeling ben ik nergens tegengekomen maar ik begrijp dat je deze nodig hebt. Geldt dat ook de module waar ik een foto van had geplaatst? Heb je zelf elektrisch inklapbare spiegels op je Mini ingebouwd? Roel van GoGorage37 heeft het aangeboden te installeren maar heeft geen ervaring dus dat wordt, als ik je verhaal lees, een uitzoek werkje.

Zou je mij eventueel willen helpen met het installeren, ik neem aan dat het iets sneller gaat omdat je weet hoe het moet? In je profiel staat dat je in Breda woont, klopt dat? Hoor graag of je mij hiermee wilt hebben en wat je daarvoor wilt hebben.

Groet,
Maurice
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding

Terug naar “Exterieur”