BR Performance Nederlandse vestiging

2Kaatjes
Be Mini
Be Mini
Berichten: 723
Lid geworden op: 09 jun 2013, 20:11

BR Performance Nederlandse vestiging

20 mar 2016, 15:15

Zie net op de site van BR Performance dat ze (binnenkort) ook in Nederland zitten. Goed nieuws!
http://www.br-performance.nl/nl-nl/nieu ... ning-soon/
Lucky 7 :icon_top:
Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: BR Performance Nederlandse vestiging

20 mar 2016, 15:59

Ik las het op FB iid.
Echt super!

Misschien een rollenbankdag inplannen om die rollers eens goed warm te draaien?

Ik ga er sowieso eens heen om te kijken wat ze kunnen betekenen. En uiteraard om te vragen of de prijzen gelijk zijn :mrgreen: hahaha
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: BR Performance Nederlandse vestiging

20 mar 2016, 16:55

Tempting :O
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
EdwinN
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 108
Lid geworden op: 09 feb 2014, 14:47

Re: BR Performance Nederlandse vestiging

14 apr 2016, 23:45

Vandaag bij de NL vestiging van BR-Performance geweest met "my other ride" een BMW X1 2.0i. De vestiging wordt geheel zelfstandig(franchishe?) door 2 belgische broers gerund onder het BR-Performance label. Ze hebben direct contact met Bruno "de ingenieur" van BR-Performance België. Nieuwe 4x4 rollenbank en veel ruimte. Op 15 mei gaan ze officieel open maar hebben het al erg druk.
De X1 is van 174 PK naar 258 PK en van 280nm naar 389nm gegaan. Het rijdt zoveel lekkerder :rijden . Is wel wat duurder dan andere maar de aanpassing wordt specifiek op je auto afgestemd. :dansen
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: BR Performance Nederlandse vestiging

15 apr 2016, 09:20

Kunnen ze zelf de software ook aanpassen? Of zijn ze daarin afhankelijk van Bruno?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: BR Performance Nederlandse vestiging

15 apr 2016, 11:18

frankie schreef:Kunnen ze zelf de software ook aanpassen? Of zijn ze daarin afhankelijk van Bruno?
Volgensmij 'kraakt' Bruno de software en kunnen ze op de vestigingen tweaken. Dus die maken niet de software, maar zetten de parameters goed per auto.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: BR Performance Nederlandse vestiging

15 apr 2016, 13:26

Laat Bruno maar schuiven, die heeft het goed voor elkaar :)
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: BR Performance Nederlandse vestiging

15 apr 2016, 13:33

Ik denk dat het zo gaat hoor, want kan me niet voorstellen dat hij alle software maakt per auto elke dag. Dat komt niet goed :P
Dus kraken en dan zorgen dat je het kan tweaken. Ze beginnen toch altijd met een basisfile, ongeachte de stage die je neemt. Daarna worden kleine aanpassingen gemaakt. Vandaar dat ik het zo denk.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: BR Performance Nederlandse vestiging

15 apr 2016, 13:40

Bruno heeft nog een firma naast zijn eigen BR Performance centers in België en Parijs. Die firma heeft een online database waar ontzettend veel winOLS maps staan...als chiptuner kun je daar inloggen en files kopen en downloaden, maar er is ook een service dat je de standaard software upload en na een uurtje krijg je de remap terug ;).

Voor de meeste auto's is er dus wel een basismap aanwezig. En voor veel voorkomende types zijn er echt wel verschillende maps beschikbaar die passen bij de hardware aanpassingen die een auto heeft (uitlaat IC etc.).
EdwinN
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 108
Lid geworden op: 09 feb 2014, 14:47

Re: BR Performance Nederlandse vestiging

15 apr 2016, 13:42

Ze hebben de toegang tot de settings van ECU omzeild of gekraakt en kunnen zo de parameters aanpassen van hoe de auto moet reageren. Maar dan wel op basis van de individuele metingen die ze eerst hebben gedaan. Ze konden meteen zien dat er Euro95 werd getankt. Bij de hogere toeren ontstonden er vreemde kronkels in de grafiek.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: BR Performance Nederlandse vestiging

15 apr 2016, 13:49

Ja, dat is in zijn algemeenheid wel hoe chiptuning meestal werkt. Ging mij er alleen even om of die jongens in Raamsdonkveer zélf ook al enige mate van expertise hebben of volledig van Bruno's expertise gebruik maken.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: BR Performance Nederlandse vestiging

15 apr 2016, 13:57

Ja absoluut!
Ze maken echt custom de software voor je auto. Dat zeg ik ook zeker niet.

Ik bedoel te zeggen dat er een startfile is voor alle mogelijkheden die ze hebben op de site.
Afhankelijk van de metingen worden daar kleine aanpassingen op gemaakt.
Bruno is dus niet dag en nacht software per auto aan het schrijven.

Als ik alles op de rit heb, zal ik ook zeker een keer een afspraak maken daar in Raamsdonkveer
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
EdwinN
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 108
Lid geworden op: 09 feb 2014, 14:47

Re: BR Performance Nederlandse vestiging

15 apr 2016, 14:50

Een van hun heeft bij Bruno gewerkt. Ze maken wel gebruik van de expertise van Bruno, want de testgegevens van mijn auto werden steeds naar Willebroek gestuurd voor controle en aanpassing. Het is zeker niet zo dat de software volledig is herschreven. In denk niet dat ze de naam BR-Performance mogen gebruiken als ze geen goed resultaat afleveren.
In ieder geval heb ik er een goed gevoel aan over gehouden en een veel fijner rijdende X1 (shakeit)
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: BR Performance Nederlandse vestiging

15 apr 2016, 15:01

Duidelijk Edwin, bedankt voor je uitleg.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”