Koppeling vervangen R56 S

MHspitta
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Dordrecht & Wageningen
Berichten: 165
Lid geworden op: 18 sep 2016, 14:10

Koppeling vervangen R56 S

23 okt 2016, 14:05

Hallo allemaal,

De afgelopen dagen kamp ik dus met het volgende: Eerst was het een slippende koppeling vanaf versnelling 3 bij 3500 toeren. En nu slipt de koppeling al bij 2200 toeren vanaf versnelling 2.
Zodra ik iets te veel toeren maakt dan schiet de toerental omhoog zonder dat mijn snelheid echt hard omhoog gaat, en wanneer ik het gas loslaat daalt het aantal toeren meteen weer.
Kent iemand dit probleem? is het een versleten koppeling of iets anders?
De auto heeft nu 85.000 gelopen.

Ik denk zelf dat er gewoon een nieuwe koppeling in moet. :(
Vandaar dat ik nu een beetje aan het zoeken ben over een nieuwe koppelingsset.

Weet iemand waar ik een goedkope goeie koppelingsset + vliegwiel kan kopen?
Zelf zat ik aan een verstevigde koppeling, JCW koppeling of sport koppeling te denken, omdat ik mn mini volgend jaar ook wil laten tunen, en ik er wel van hou om soms even hard te scheuren.
Maar ik weet niet zo goed waar ik deze het beste kan aanschaffen.
Verder werd mij verteld dat ik het vliegwiel het beste ook meteen kan laten vervangen, als toch alles open ligt.

Graag jullie mening en advies!

Groetjes,
Michael
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Koppeling vervangen R56 S

24 okt 2016, 09:12

Het vervangen van het vliegwiel is niet per direct nodig. OEM onderdelen zijn, hoe gek t ook klinkt, net zo duur/goedkoop als aftermarket.
Als je een 2massa vliegwil wil behouden, dan is een versterkte Sachs koppeling een oplossing.
Wil je overgaan naar een enkelmassa vliegwiel, dan zijn er ook enkele sets verkrijgbaar. Waarbij de OS-Giken de troon heeft.

Lees je goed in wat de mogelijkheden zijn. Er zijn niet heel veel opties en er is ook niet te veel over te vinden. Zeker niet in het Nederlands.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MHspitta
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Dordrecht & Wageningen
Berichten: 165
Lid geworden op: 18 sep 2016, 14:10

Re: Koppeling vervangen R56 S

24 okt 2016, 12:19

BMX schreef:Het vervangen van het vliegwiel is niet per direct nodig. OEM onderdelen zijn, hoe gek t ook klinkt, net zo duur/goedkoop als aftermarket.
Als je een 2massa vliegwil wil behouden, dan is een versterkte Sachs koppeling een oplossing.
Wil je overgaan naar een enkelmassa vliegwiel, dan zijn er ook enkele sets verkrijgbaar. Waarbij de OS-Giken de troon heeft.

Lees je goed in wat de mogelijkheden zijn. Er zijn niet heel veel opties en er is ook niet te veel over te vinden. Zeker niet in het Nederlands.
Danku voor uw reactie! Het wordt nu inderdaad een versterkte Sachs koppeling set. Maar is de vliegwiel geen slijt element? Nu twijfel ik dus wel weer.. scheelt wel een hoop geld als ik de vliegwiel niet hoef te vervangen, maar als die stuk gaat over paar duizend km's dan kan ik hem net zo goed nu vervangen als alles open ligt.. :|
En het wordt toch een dubbelmassa vliegwiel! Wil liever toch wat comfort. Maar weet u/iemand een goed adresje eventueel waar ik goedkoop een goeie kan bestellen?

groetjes
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: s-Heerenhoek
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2011, 23:06

Re: Koppeling vervangen R56 S

24 okt 2016, 14:38

Ja, een twee-massavliegwiel zal eerder de geest geven dan een enkel-massa, zeker met meer koppel en een pittige stijl van optrekken.
Ikzelf zou altijd het vliegwiel vervangen voor een enkele versie, max 30% lichter in gewicht. Niet vergeten te laten balanceren.
MHspitta
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Dordrecht & Wageningen
Berichten: 165
Lid geworden op: 18 sep 2016, 14:10

Re: Koppeling vervangen R56 S

24 okt 2016, 16:46

Beetle schreef:Ja, een twee-massavliegwiel zal eerder de geest geven dan een enkel-massa, zeker met meer koppel en een pittige stijl van optrekken.
Ikzelf zou altijd het vliegwiel vervangen voor een enkele versie, max 30% lichter in gewicht. Niet vergeten te laten balanceren.
Dankje Beetle voor uw mening, en waar zou ik zo'n enkele vliegwiel het beste kunnen kopen? En zou zo'n enkele massa vliegwiel passen op de al bestelde versterkte Sachs koppelingset?
Ik ben toch wel erg aan het twijfelen of ik hem nou wel of niet moet vervangen.
Lees verschillende dingen en zit zelf nu ook wel redelijk krap bij kas, maar heb meer iets van als het moet dan moet het. Wil niet besparen op de mini. maarja... :O
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Koppeling vervangen R56 S

25 okt 2016, 07:05

Je gaat nu een Sachs koppeling op een standaard vliegwiel plaatsen. Dan kan je ook een ander merk vliegwiel kiezen achteraf.
Hier enkele opties:
http://www.1320.co.uk/clutch-masters-st ... generation
http://lohen.co.uk/shop/gen-2-mini/driv ... en2-detail
http://lohen.co.uk/shop/gen-2-mini/driv ... eel-detail
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MHspitta
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Dordrecht & Wageningen
Berichten: 165
Lid geworden op: 18 sep 2016, 14:10

Re: Koppeling vervangen R56 S

25 okt 2016, 12:58

BMX schreef:Je gaat nu een Sachs koppeling op een standaard vliegwiel plaatsen. Dan kan je ook een ander merk vliegwiel kiezen achteraf.
Hier enkele opties:
http://www.1320.co.uk/clutch-masters-st ... generation
http://lohen.co.uk/shop/gen-2-mini/driv ... en2-detail
http://lohen.co.uk/shop/gen-2-mini/driv ... eel-detail
Danku voor de opties! ik ga even goed kijken en nadenken. Heb weer wat zitten lezen, maar is het niet zo dat bij een single mass vliegwiel de andere delen van je motor/versnellingsbak sneller slijten, omdat deze singlemass vliegwiel minder dempt?
Ik neig nu eerlijk gezegd toch meer naar een Dual mass vliegwiel, gewoon een van Sachs ook.. maar twijfel heel erg >:(
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: s-Heerenhoek
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2011, 23:06

Re: Koppeling vervangen R56 S

29 okt 2016, 00:28

De koppelingsplaat is geveerd. En ik denk dat de rijder meer invloed heeft dan het vliegwiel. Bij zowel de New Beetle 1.8T als de Caddy TDI, die ik heb gehad beiden met 420NM had ik een single mass. Ook nu heb ik een stage3 koppeling met lichter single mass vliegwiel(+Quaiffe LSD). De onderste motorsteun doet ook veel qua aangrijpen. Alle rubbers zijn nu van Powerflex Black, sommige rubbers zelfs vervangen voor lagers.

Zoals gezegd, ik ga altijd voor een single mass, liefst niet lichter dan 33%. Oem zit geloof ik rond de 18kg.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”