Welke schroefset? R56S

MHspitta
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Dordrecht & Wageningen
Berichten: 165
Lid geworden op: 18 sep 2016, 14:10

Welke schroefset? R56S

29 jan 2017, 16:46

Hallo,

Binnenkort wil ik dus een schroefset aanschaffen, omdat ik mijn mini toch wel iets lager wil hebben. Alleen wil ik er het liefst niet zoveel geld aan uitgeven.. KW1 heb ik heel veel goeie verhalen over gehoord, maar die vind ik nu toch iets te duur. Niet perse nodig vind ik.

Wat ik wil is
- Dat de mini niet minder wordt qua wegligging t.o.v. nu (standaard cooper s).
- En dat mijn mini 3-5cm lager komt te staan.
- Betrouwbaar, niet dat deze lek is op korte termijn

Nu heb ik ook een aantal goeie verhalen over Cobra Evo 1 gelezen en deze is goed betaalbaar (+-550,- nieuw). Maar ik kan dus ook van een maat zijn Billstein b14 schroefset overnemen die +- 15.000km onder de auto heeft gezeten voor ongeveer dezelfde prijs.

Nu vroeg ik mij dus af welke schroefset ik beter kan nemen? Want hoelang gaat een schroefset normaal mee..? Kan ik dan beter voor een nieuwe cobra evo 1 gaan of de billstein overnemen. De billstein is qua specs en wegligging wel veel beter volgens mij, maar ik weet niet hoe groot dat verschil merkbaar is..? En of dat echt nodig is voor mij..?
Ik ga niet het circuit op of dergelijke, het is meer voor de looks en betrouwbaarheid vind ik daarnaast ook belangrijk.

Ik heb verder echt 0 verstand van schroefsets, dus vandaar deze vragen :mrgreen:
Als je een andere optie hebt waarvan je denkt dat die nog geschikter voor mij zal zijn hoor ik dat ook graag!

Bedankt! :lol:
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Welke schroefset? R56S

30 jan 2017, 11:35

Coen, kom er maar in :lol:
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Welke schroefset? R56S

30 jan 2017, 11:57

Heel eerlijk?
Ik ken maar 1 merk dat constant gereviseerd word hier op het forum. Verder hoor ik er nooit wat van bij andere merken...
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
JeffreyRS
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 146
Lid geworden op: 20 apr 2016, 21:31

Re: Welke schroefset? R56S

30 jan 2017, 12:16

Als je heel eerlijk bent vertel je er ook gelijk bij over welk merk je het hebt :roll:
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Welke schroefset? R56S

30 jan 2017, 12:18

Dat is natuurlijk een beetje kwestie van perceptie. 80% van de schroefsets rond of onder de €1000 is namelijk helemaal niet te reviseren. Dus van pak hem beet een KW V1, zul je nooit horen dat hij gereviseerd is, simpelweg omdat dat niet kan. Als ze dan een beetje zweten neem je dat voor lief, of je moet direct een nieuwe demper kopen.

Misschien is reviseren ook wel niet het woord dat de lading het beste dekt, maar kun je het beter hebben over servicen.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Welke schroefset? R56S

30 jan 2017, 13:01

Ik heb nu 2 sets gehad, beide meer dan een ton ervaring per stuk en werken helemaal prima. Beide ook ruim onder de 1000 gekost. Deze kunnen overigens ook volledig gereviseerd worden mocht je te gek hebben gedaan.
Ik ben het er dus niet helemaal mee eens. Een schroefset moet hetzelfde als OEM kunnen bieden qua levensduur vind ik. Dus 10 jaar en/of 2 ton lijkt me geen gek idee
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Welke schroefset? R56S

30 jan 2017, 14:10

Ik volg je wel voor het grootste gedeelte, maar denk daar toch wat anders over. Dat een demper nog meegaat qua levensduur, betekent niet dat de demping nog 100% is.

Insteek van uitgebreid verstelbare sets met duurdere monotube dempers is gewoon iets anders m.i. Namelijk altijd perfecte superieure demping, dat bereik je alleen met regelmatig servicen. Want hoe je het ook went of keert, door gebruik neemt de kwaliteit van demping af. Dat is trouwens niet alleen bij Cobra, maar bij ook bij gerenommeerde merken als AST en Intrax die echt bekend staan als de top.
MHspitta
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Dordrecht & Wageningen
Berichten: 165
Lid geworden op: 18 sep 2016, 14:10

Re: Welke schroefset? R56S

30 jan 2017, 14:18

BMX schreef:Ik heb nu 2 sets gehad, beide meer dan een ton ervaring per stuk en werken helemaal prima. Beide ook ruim onder de 1000 gekost. Deze kunnen overigens ook volledig gereviseerd worden mocht je te gek hebben gedaan.
Ik ben het er dus niet helemaal mee eens. Een schroefset moet hetzelfde als OEM kunnen bieden qua levensduur vind ik. Dus 10 jaar en/of 2 ton lijkt me geen gek idee
Mag ik vragen welke schroefset jij nu gebruikt? ruim onder de 1000,- en 10jaar en/of 2 ton, klinkt heel goed voor mij!
Laatst gewijzigd door MHspitta op 30 jan 2017, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
MHspitta
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Dordrecht & Wageningen
Berichten: 165
Lid geworden op: 18 sep 2016, 14:10

Re: Welke schroefset? R56S

30 jan 2017, 14:20

BMX schreef:Heel eerlijk?
Ik ken maar 1 merk dat constant gereviseerd word hier op het forum. Verder hoor ik er nooit wat van bij andere merken...
Bilstein? of een ander merk?
MHspitta
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Dordrecht & Wageningen
Berichten: 165
Lid geworden op: 18 sep 2016, 14:10

Re: Welke schroefset? R56S

30 jan 2017, 14:24

frankie schreef:Ik volg je wel voor het grootste gedeelte, maar denk daar toch wat anders over. Dat een demper nog meegaat qua levensduur, betekent niet dat de demping nog 100% is.

Insteek van uitgebreid verstelbare sets met duurdere monotube dempers is gewoon iets anders m.i. Namelijk altijd perfecte superieure demping, dat bereik je alleen met regelmatig servicen. Want hoe je het ook went of keert, door gebruik neemt de kwaliteit van demping af. Dat is trouwens niet alleen bij Cobra, maar bij ook bij gerenommeerde merken als AST en Intrax die echt bekend staan als de top.
En om de hoeveel km's of periode moet je zo'n service beurt uitvoeren?
De Bilsteins reviseren is best duur hoorde ik.. of relatief duur... hele set reviseren kostte ongeveer 6-700 volgens mij :? .
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

Re: Welke schroefset? R56S

30 jan 2017, 14:32

Met de EVO1 is niets mis, heb deze op 2 mini's gemonteerd gehad.
Denk qua km's (over 2 mini's) zeker 50.000 km.
Sinds kort de nieuwe EVO1 gemonteerd.
Zeer goede aankoop om te doen, zoals je zegt prijstechnisch verantwoord zeker als je enkel voor de looks gaat.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Welke schroefset? R56S

30 jan 2017, 14:53

Op mijn R53 had ik een D2 set en mijn clubman heeft een BC set.
De D2 was iets van 700 en de BC was ik 850 oid kwijt. tov de meeste sets kan je ook gelijk de hardheid instellen en camber aan de voorzijde. De manier hoe de hoogte word gesteld vind ik ook een beter concept.
Als het enkel voor de looks is, dan gewoon iets goedkoops pakken. AP maakt ook fijne setjes naar wat ik begrijp
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MHspitta
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Dordrecht & Wageningen
Berichten: 165
Lid geworden op: 18 sep 2016, 14:10

Re: Welke schroefset? R56S

31 jan 2017, 20:50

Bedankt voor de reacties! Maar nu weet ik eigenlijk nog steeds niet welke ik beter kan nemen... :(
De Bilstein B14 (2ehands +-15.000km) of de cobra evo 1 (nieuw)? Wat zouden jullie persoonlijk doen?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Welke schroefset? R56S

01 feb 2017, 08:09

Bilstein is iets harder dan de EVO 1. Bilstein is meer voor de echte rijders feeling en de EVO 1 meer voor de looks.
Dus kiest u maar :mrgreen:
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
JeffreyRS
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 146
Lid geworden op: 20 apr 2016, 21:31

Re: Welke schroefset? R56S

01 feb 2017, 11:52

MHspitta schreef:Bedankt voor de reacties! Maar nu weet ik eigenlijk nog steeds niet welke ik beter kan nemen... :(
De Bilstein B14 (2ehands +-15.000km) of de cobra evo 1 (nieuw)? Wat zouden jullie persoonlijk doen?
15.000km is toch niks! Ik zou voor de bilstein gaan. Ik rij zelf met een KW V1 set. Erg tevreden mee. Iets stugger dan origineel, maar niet vervelend.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”