Motorstoring melding

Bas-sie
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2016, 10:42

Motorstoring melding

22 feb 2017, 00:10

Vraagje...

Sinds kort krijg ik bij mijn R55 S met N18 motor onregelmatig de melding " vermogens verlies" echter is het dan niet altijd zo dat er daadwerkelijk ook geen vermogen meer is. Ook loopt hij dan niet onregelmatig. Soms is er echt geen vermogen meer en gaat hij denk ik in de noodloop. Als ik de motor dan af zet en de sleutel uit het contact neem en daarna hem weer start is meestal de melding weer weg... soms blijft de melding wel staan maar is het vermogen gewoon weer beschikbaar... Heb hem uit laten lezen en dan komt er uit dat het aan de 2e injector kan liggen. Daarbij komt nu ook de melding " verhoogde uitstoot " maar niet altijd samen met de 1e melding van vermogens verlies... ligt dit daadwerkelijk aan de injector of kunnen deze meldingen ook komen door een defecte lambdasonde of defecte katalysator? Of is er misschien een andere oorzaak? Iemand hier ervaring mee die mij verder kan helpen?

Thanks
Bas-sie
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2016, 10:42

Re: Motorstoring melding

24 feb 2017, 19:55

Niemand suggesties?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Motorstoring melding

25 feb 2017, 02:31

Trek de stekker van de ECU eens los... er is een bekend probleem dat er een sensor (ben even kwijt welke..) wat olie lekt. De olie word via de kabelboom naar de ecu gezogen. Eenmaal daar kan het voor de meest vage storingen zorgen.

Je zou injector2 eens kunnen wisselen met een andere plek, dan kan je iig de injector uitsluiten.
Ik denk dat die storing er voor zorgt dat de ECU een programma wil gaan draaien dat niet helemaal klopt en dan krijg je verkeerde emissie en dus weer een storing extra.

Met welke testkast heb je de auto uitgelezen? Als ik het zo hoor was het niet bij de dealer... misschien dat zij nuttigere info kunnen geven? Die software gaat natuurlijk verder dan een Bosch testkast bijvoorbeeld.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Bas-sie
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2016, 10:42

Re: Motorstoring melding

25 feb 2017, 07:17

Thanks voor de tip van de Ecu Heb hem idd niet bij de dealer uit laten lezen maar dat zal de vlgd stap worden denk ik als het niet de Ecu is...
zuidweg
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 sep 2017, 13:08

Re: Motorstoring melding

24 nov 2020, 12:13

Heb je nog een oorzaak gevonden? ik heb namelijk exact het zelfde probleem.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”