Storing zuurstofmonster

Jonne_F
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jan 2017, 18:12

Storing zuurstofmonster

03 mar 2017, 16:50

Sinds gisteren had ik ineens 3x het gevoel alsof de benzine op was... bij gas geven begon hij wat te stotteren en haperen. Vervolgens ging het motor management lampje branden. Daarna is het probleem weggebleven.
Vanmiddag bij de garage geweest en het gaat om de volgende foutmeldingen:
P2243, referentievoltage zuurstof....
P0130 zuurstof sensor circuit retour....
P2414 Fou in uitlaatmonster zuur...
P2626 regeling pompstroom zuur...

Zie ook foto's (sorry voor de wazige eerste foto!):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu is bij de garage aangegeven dat het een storing met lambda 1 is (voor kat), maar dat het vreemd is dat de storing 'onderbroken circuit rij 1 sensor 1' aangeeft.
Normaal duid dit op bijv schade door een steenmarter of iets dergelijks, maar alles lijkt nog heel.
Iemand hier die dit ook heeft meegemaakt?
Heb al even op het forum gezocht, maar vond niet direct hetzelfde.
Bedankt alvast!
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Storing zuurstofmonster

03 mar 2017, 19:34

Even voor de duidelijkheid; heb je een R50/53 of R56 of misschien een F56?

Hoe ziet de bekabeling eruit? Hoe is je brandstofverbruik? hoger?
De sensor al eens los gehad? Hoe ziet die eruit? Afwijkingen te zien?
Het je een sportkat of decat? Andere aanpassingen? Is de sensor ooit al eens los geweest?
Als je aan de kabel 'rammelt', is de storing dan weg?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Jonne_F
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jan 2017, 18:12

Re: Storing zuurstofmonster

04 mar 2017, 09:33

BMX schreef:Even voor de duidelijkheid; heb je een R50/53 of R56 of misschien een F56?

Hoe ziet de bekabeling eruit? Hoe is je brandstofverbruik? hoger?
De sensor al eens los gehad? Hoe ziet die eruit? Afwijkingen te zien?
Het je een sportkat of decat? Andere aanpassingen? Is de sensor ooit al eens los geweest?
Als je aan de kabel 'rammelt', is de storing dan weg?
Bedankt voor je bericht.
Het gaat om een R55.
Bekabeling ziet er allemaal goed uit en tot nu toe niets te merken in het verbruik.
De sensor niet los gehad nog, zag gisteren niet zo goed hoe de stekker vast zit. vandaag met licht nog eens proberen.
Voor zover ik weet heb ik een normale kat en zijn er geen aanpassingen en zelf heb ik de sensor nooit los gehad (maar heb hem ook pas 2 maand).
Bij de garage hebben we de stekker wat heen en weer bewogen, toen was de storing weg na het resetten.
Maar na een korte stop en 10km later kwam hij weer terug :(
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Storing zuurstofmonster

04 mar 2017, 11:03

Haal de stekker eens los, bekijk de pinnen, doe er wat WD40 of contactspray op. Als de pinnen of ingangen een beetje vies zijn, deze uiteraard ff schoonmaken :) Kan met een doekje of een (droog) schuursponsje

Hoop dat het dan weg gaat, ander toch even proberen om de sensor te vervangen om verder te kunnen gaan zoeken...

Is het een Cooper S of een One/Cooper?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Jonne_F
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jan 2017, 18:12

Re: Storing zuurstofmonster

04 mar 2017, 15:35

Net stekkers losgehaald van lambda 2 (waar geen storing op was) zag alles er als nieuw uit van binnen.
Bij de stekker van 2 waren toch wel een aantal pinnetjes wat koperkleurig, net wat roest denk ik.
Dat heb ik eraf geschuurd en wat wd40 op gespoten.
Nu alleen iemand met een odb vinden (of volgende week bij de garage) om de storing te resetten en dan duimen dat het weg blijft.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Storing zuurstofmonster

05 mar 2017, 10:09

Je kan ook een 150km oid rijden en dan zal de auto zichzelf resetten.
Een storingslampje gaat aan als er aan bepaalde voorwaarde word voldaan, of juist niet word voldaan. Daarbij moet een probleem vaker dan 1x voorkomen onder dezelfde omstandigheden binnen een bepaalde tijd. Als die storing in dezelfde tijd niet meer voorkomt, dan zal het lampje weer uit gaan.

Je kan ook een OBD2 ELM327 dongen kopen en download je Torque oud en dan kan je je auto zelf uitlezen en storingen resetten :)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Jonne_F
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jan 2017, 18:12

Re: Storing zuurstofmonster

05 mar 2017, 10:23

BMX schreef:Je kan ook een 150km oid rijden en dan zal de auto zichzelf resetten.
Een storingslampje gaat aan als er aan bepaalde voorwaarde word voldaan, of juist niet word voldaan. Daarbij moet een probleem vaker dan 1x voorkomen onder dezelfde omstandigheden binnen een bepaalde tijd. Als die storing in dezelfde tijd niet meer voorkomt, dan zal het lampje weer uit gaan.

Je kan ook een OBD2 ELM327 dongen kopen en download je Torque oud en dan kan je je auto zelf uitlezen en storingen resetten :)
Ah oke, handig! Ja is opzich ook handig om te hebben, maar hopelijk heb ik het niet vaak nodig :P
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Storing zuurstofmonster

06 mar 2017, 10:07

Ik gebruik het ook als ik de circuit op ga. Dan kan ik enkele parameters in de gaten houden.
Daarbij altijd handig om te hebben. Kan op alle auto's gebruikt worden.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Jonne_F
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jan 2017, 18:12

Re: Storing zuurstofmonster

07 mar 2017, 17:28

Heb een OBD2 bluetooth module geregeld en torque gedownload. grappig wat je allemaal kan zien :)
Helaas is de storing nog niet verholpen merkte ik na het resetten, dus nu alsnog een nieuwe lambda sensor aangeschaft en hopen dat het daarin zit...
Bedankt voor je hulp in ieder geval BMX!
ik zal binnenkort nog even een berichtje plaatsen als ik de sensor heb vervangen.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Storing zuurstofmonster

08 mar 2017, 07:51

Als je de app koopt, dan kan je de gegevens op meerdere manieren zien. Verschillende soorten gauges.
Het is tot nu toe de enige app die ik ooit heb gekocht. 100% waard!

Je kan ook tijdens het rijden de gegevens laten opslaan. Dan kan je achteraf kijken wat de parameters deden tijdens t rijden. Vooral leuk als je t circuit op gaat, maar ook leuk omdat het wel grappig is.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”