Gloeibougie"s

ndb
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 87
Lid geworden op: 17 mar 2017, 11:59

Gloeibougie"s

02 jun 2017, 18:41

Hoi allemaal,

Voor onze clubman D wil ik de gloeibougie"s vervangen daar er 1 defect is.
Nu is mij vraag waar zitten deze ik heb het vermoeden dat ze onder het luchtfilter zit.
Klopt dit.

Groet Nico
ndb
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 87
Lid geworden op: 17 mar 2017, 11:59

Re: Gloeibougie"s

03 jun 2017, 17:04

Niemand een antwoord?
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Gloeibougie"s

03 jun 2017, 22:50

De geluidsisolatiedeksel moet eraf. Daaronder zou een soort rail moeten zitten, die zit met 1 bout vast. En aan die rail zit ook een kabel aan. Die rail moet ook verwijdert worden, kabel loskoppelen dus.
En dan zou je bij de gloeipluggen moeten kunnen.

Maar.... ik hoop van harte dat je het goede gereedschap hebt. Onder andere de computer, want voordat je de gloeipluggen vervangt moet je de MINI of dat gloeimechanisme in een soort service-mode zetten. (Dat is wat ik begrijp uit de instructies.) Ook is er een aparte dop benodigd om de gloeiplug eruit te schroeven. En een aparte tang om de stekkers van gloeiplug los te klikken. Misschien dat het ook zo wel lukt hoor met Huis-Tuin-Keuken-spullen, maar het staat wel apart benoemd.
Succes...
ndb
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 87
Lid geworden op: 17 mar 2017, 11:59

Re: Gloeibougie"s

12 jun 2017, 22:59

Gloeibougie's zitten onder het luchtfilter dus aan de achterkant van de motor. Toen ik dit zag heb ik maar besloten om het te laten doen. Achteraf blij want er bleken er 2 te zijn afgebroken. Degene die dit gedaan heeft is een goedkope garage rekende maar €95,-- hiervoor. Rijdt nu weer als een lier.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”