Mini r55 diesel brandplaatjes

Ben1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:07

Mini r55 diesel brandplaatjes

03 feb 2018, 20:29

Beste allemaal,
Misschien weten jullie dat of iemand. Ondanks heeft mijn dealer bij de injectors geconstateerd een lekkage een soort zwarte smurrie is het. Nu melden de Bmw garage dat de brandplaatjes dan vervangen moeten worden. Want als ik dat niet doe dan kunnen de meest vreselijke dingen gebeuren wat dat is hielt hij in het midden. Maar goed wie zou die brandplaatjes kunnen vervangen of wie heeft dit ook gehad. Auto heeft 244.500 gelopen.
Gebruikersavatar
B_Art
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 aug 2017, 20:01

Re: Mini r55 diesel brandplaatjes

04 feb 2018, 14:11

Heb er wel eens van gehoord bij andere diesels.
Schijnbaar gaat hij dan steeds slechter lopen, cilinder minder of horten en stoten.
MCS R55
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

Re: Mini r55 diesel brandplaatjes

04 feb 2018, 14:45

Ik zou gewoon naar een merk universele garage gaan, die kunnen ook de brandplaatjes vervangen. Worst case is dat hij compressie kan lekken via de lekke brandplaatjes en geluid kan maken. Vermogen verlies is ook een goeie kans op aanwezigheid. Wel gelijk alle 4 de brandplaatjes vervangen
Poppel180
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 jul 2017, 22:24

Re: Mini r55 diesel brandplaatjes

07 feb 2018, 22:08

zulke vreselijke dingen zullen er niet gebeuren.

Bij onze Mercedes diesel een paar keer laten doen, alleen die op dat moment lekte omdat verstuivers ook enorm vast kunnen zitten (wat goed is is goed)
Volgens mij een uurtje werk en een brandplaatje (ring) + nieuwe rekbout gewoon de onze vakgarage laten doen

google eens op Mercedes black death afbeeldingen dat zijn de extreme welke de bestuurder toch al vele tienduizenden kilometers moet hebben kunnen ruiken

Als ik het goed heb is het ook APK afkeur ivm uitlaatgassen welke in de motorruimte vrijkomen
Ben1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:07

Re: Mini r55 diesel brandplaatjes

09 feb 2018, 12:50

Beste allemaal,

Via een garage bedrijf in alphen aand den rijn . Hoekstra service, mooi laten oplossen voor totaal 98 euro. Er bleek 1 verstuiver lek te zijn. En de andere zagen er nog zo droog uit en goed uit dat het nog niet nodig was om het ook te vervangen. Ook zat de lekkende verstuiver ontzettend vast dat ook de tijd ontbrak om de rest te doen... denk ik.. maar goed geen uitlaatgassen meer in de mini dus ben weer blij.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”