MINI COOPER S koude start problemen

De 2e generatie vanaf 2006
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: MINI COOPER S koude start problemen

18 okt 2016, 23:17

Een pomp van Peugeot/Citroën past ook heb ik wel eens gelezen, en die Fransen zijn een stuk schappelijker met de prijs. Op het Duitse forum www.mini2.info is wel info te vinden hier over.

Sterkte trouwens en hopelijk komt het snel in orde.


Edit:
Bij Ekris: HOGEDRUKPOMP 13517588879, normaal € 826,71; met korting € 785,37.
Peugeot zit op iets van 500 euro dacht met korting.
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S
Precious
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 aug 2016, 16:53

Re: MINI COOPER S koude start problemen

19 okt 2016, 00:52

Hallo, mijn probleem is ondertussen opgelost nieuwe hogedrukpomp hebben ze er alsnog ingezet.
Geen idee of het een nieuwe of gebruikte is. Ze konden een gebruikte niet vinden die erop paste in eerste instantie. Vervangen lijkt me het beste.
Jeroenbrox
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2017, 21:05

Re: MINI COOPER S koude start problemen

28 okt 2017, 22:41

Zelf zit ook met dit probleem en ik ben het volgende op het mini2.com/forum tegengekomen:

'I have an R56 that is affected by the high pressure fuel pump failure, that was apparent on early models and those up to 2009.
In America BMW Mini have held their hands up and admitted that this serious issue exists and have given a 10 year 120,000 mile extended warranty so that owners are not in anyway penalised for the item that was not fit for purpose and could cause a potential risk to drivers and occupants.

Having read on many forums such as Mini2 and NAM I contacted head office,
The following is a transcript of the emails sent and received.

Have you been affected? have you been fobbed off? if all of those that have been get together and make this public then perhaps we can stop the lying and get the same warranty as the Americans.'

Als het zo is dat dit probleem in de states wordt vergoed dan denk ik dat het niet verkeerd is om uit te zoeken hoe dat zit met mini's in Europa. Zelf ben ik nog driftig op zoek wat hiervan waar is.

Groetjes,
Jeroen
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: MINI COOPER S koude start problemen

10 nov 2017, 15:12

Helaas maar een vergoeding van Mini hier kun je vergeten. Voor USA en Europa gelden blijkbaar andere garantieverplichtingen.
Als je een N14 hebt: doe jezelf een plezier en ga op zoek naar een PSA hogedrukpomp, onderdeelnummer 1920LL. Op eBay te vinden voor 350 euro, en bij de Peugeot/Citroen-dealer anders ook en goedkoper dan de Mini-stealer.
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S
We
WenMini

Re: MINI COOPER S koude start problemen

24 apr 2018, 12:22

Hi,

Fijn dat het is opgelost! Die pomp schijnt inderdaad een veelvoorkomend probleem te zijn. Mijn R56S heeft soms ook een vreemde koude start. Auto lijkt dan voor slechts een paar seconden op drie cilinders te lopen en daarna is het weer helemaal goed. Bobines en bougies zijn vervangen, daar lag het niet aan. Ook geen storingen tijdens uitlezen.
Binnenkort eens walnutblasting proberen. Dat staat sowieso op de planning.

Groetjes,
Wendy
mackeessie
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 dec 2010, 23:24

Re: MINI COOPER S koude start problemen

05 mei 2018, 21:32

Mijn vorige Cooper S van maart 2011 had ook problemen met de hoge druk pomp. Bij 1500 km vervangen en ook na 4 jaar bij 65.000. 1e keer natuurlijk garantie, maar ook de 2e keer hoefde ik niets te betalen omdat het een bekend probleem was bij deze motor. Wel bij de officiële Mini dealer laten doen ( Maaral Alkmaar) .

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”