Led ipv halogeen

De 2e generatie vanaf 2006
Gebruikersavatar
ThePuffle
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 82
Lid geworden op: 13 jun 2014, 10:12

Led ipv halogeen

03 dec 2016, 14:38

Is er iemand die ervaring heeft met het plaatsen van leds in plaats van de gewone halogeen dimlicht/ grootlicht? Op andere forums kom ik wel wat tegen maar hier alleen voor de kleinere lampjes, stadslichten, etc.
Welk type moet ik dan hebben, liep je tegen plaatsingsproblemen aan en waar eventueel verkrijgbaar?

Gr Ger
B3rt
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Deurne
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 jun 2016, 00:28

Re: Led ipv halogeen

12 dec 2016, 00:58

ik heb dit op mijn motor geprobeerd, dus 2 H7 led lampen ipv de H7 halogeen lampen.
De led lampen waren speciaal voor vervanging van het dimlicht, voldoende licht etc.

Na montage was het licht beeld gewoon zeer slecht, beter gezegd er was geen licht beeld meer, zeer verstrooit licht. In de praktijk houd dit in dat tegenliggers dus veel last hebben en dat je niet veel profijt hebt van je LED.

Ik heb ze dus er weer uitgehaald..

Denk dat je beter aftermarkt xenon erin kunt zetten, hier heb je ook veel licht en vaak is het lichtbeeld ook gewoon nog goed.

Succes!
Gebruikersavatar
Pascallee
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Haarlem
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 nov 2011, 13:44

Re: Led ipv halogeen

27 feb 2017, 15:24

ebay

Ik heb dit weekend op van Ebay afkomstige LED H4 koplampen geinstalleeerd.
Had ze speciaal gekozen vanwege de canbus blokjes blokjes die er bij zaten.
Weet op dit moment niet of ik ze nog hou.

Positief:
- Helder maar niet overdreven veel strooi licht.
Heeft denk ik te maken dat deze ongeveer dezelfde constructie hebben als standaard lampjes inclusief reflector voor dimlicht bij normaal gebruik.
- Genoeg ruimte in de koplamp.
- Staat mooi
- Confort in het donker.

Negatief:
- Canbus filter lijkt niet te werken, om de 3 minuten tijdes het rijden een audio visuele melding dat er iets mis was met de verlichting via het dashboard. Geen idee hoe dat filter precies werkt... dacht dat het een grote weerstand was waardoor de canbus gefopt wordt dat er normale verlichting in zit.
- Zonder filter had ik vandaag alleen bij het starten en 1 keer gedurende een rid van40 minuten een melding.
- In het begin zag ik dat zonder filter voor een enkele seconde de lampjes wat flikkeren (zonder filter)
- Afstelling van koplamp iets kritischer.

Of ik ze hou zal te maken hebben of er een oplossing is voor die foutmelding.
Wellicht als ik alleen bij het starten een melding krijg kan ik er mee leven, maar niet tijdens het rijden.
Is het weg te programmeren, andere filters?

Hebben andere nog tips?
My Mini, My Mini, My Mini
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Led ipv halogeen

27 feb 2017, 19:25

Die meldingen zijn wel weg te programmeren, dan zet je de cold-check (die je bij het starten krijgt), en ook de warm-check (tijdens rijden) uit. Nadeel is dat je echt geen enkele meldingen meer krijgt voor die lamp. Dus als het lampje kaduuk gaat/of gaat knipperen, dan volgt er geen enkele melding.

Meestal wordt CANBUS opgelost met inderdaad een grote weerstand, zodat het voor het CANbus-system lijkt alsof er een gloeilamp inzit. Die weerstand kan behoorlijk heet worden. Die weerstand mag immers het totale vermogen wat de LED niet gebruikt ten opzichte van de gloeilamp verstoken. Bijvoorbeeld 5 Watt lampje, en 1 Watt LED; dan verstookt de weerstand dus 4 Watt in warmte. Bij een koplamp zal het verschil in wattage nog wel wat groter zijn, verwacht ik.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”