ik heb een mini cooper s r56 it 2008 hij heeft problemen met starten bij een warme of halfwarme motor hij slaat niet aan , bij een koude motor geen probleem. probleem word steeds erger nieuwe bougies geplaatst koelvloeistofsensor vervangen weet het niet meer wie heeft er een idee
Kan iemand mij helpen?
otorcode N14B16A
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1598 cc
Vermogen 120 kw 163 pk
is uitgelezen bij van Leeuwen in Ter Aar maar daar gaf hij geen motor storing aan
bedankt
Startprobleem
- geert melissen
- Nieuw Lid
Bericht
Startprobleem
Laatst gewijzigd door geert melissen op 02 feb 2017, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Markos
- Mod virus alert!
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: Startprobleem
Wat voor motor zit erin? Dat is wel zo handig om even te weten
Groeten, Mark
2008 Mini Clubman Cooper S
2008 Mini Clubman Cooper S
- geert melissen
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Startprobleem
Motorcode N14B16A
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1598 cc
Vermogen 120 kw 163 pk
is uitgelezen bij van Leeuwen in Ter Aar maar daar gaf hij geen motor storing aan
groeten geert
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1598 cc
Vermogen 120 kw 163 pk
is uitgelezen bij van Leeuwen in Ter Aar maar daar gaf hij geen motor storing aan
groeten geert
- geert melissen
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Startprobleem
ik heb inmiddels brandstofpomp vernieuwq uit laten lezen bij de bmw dealer toen gaf ie aan dat de hogedrukpomp kapot was ook dit laten vernieuwen maar het probleem is nog niet opgelost heeft er ieman nog een idee
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: Startprobleem
En de dealer heeft verder nergens naar gekeken bij het wisselen van de hogedrukpomp?? Da's wel raar dan, je hebt toch ook een soort van "garantie" op je reparatie? En je probleem is immers nog niet verholpen...
Volgens de TIS lijkt het toch een benzinedruk probleem, een retourleidingprobleem, defecte terugslagklep in de benzinepomp, drukregelaar kaduuk, of geknikte leidingen...
Een en ander zou gemeten moeten worden met een testadapter/brandstofpomp drukmeter.
Er staat ook een waarschuwing bij: Als de retourleiding verstopt is, dan komt de benzine onder druk naar buiten als je de drukregelaar vervangt. Doeken klaar houden!
(Ik type dit over uit de TIS, maar heb eigenlijk geen idee waar die onderdelen allemaal exact zitten. Dus voor de meer technische zaken hoop ik dat 1 van de club-garages je een beter antwoord kan geven...)
Volgens de TIS lijkt het toch een benzinedruk probleem, een retourleidingprobleem, defecte terugslagklep in de benzinepomp, drukregelaar kaduuk, of geknikte leidingen...
Een en ander zou gemeten moeten worden met een testadapter/brandstofpomp drukmeter.
Er staat ook een waarschuwing bij: Als de retourleiding verstopt is, dan komt de benzine onder druk naar buiten als je de drukregelaar vervangt. Doeken klaar houden!
(Ik type dit over uit de TIS, maar heb eigenlijk geen idee waar die onderdelen allemaal exact zitten. Dus voor de meer technische zaken hoop ik dat 1 van de club-garages je een beter antwoord kan geven...)
- Tqam
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
- Locatie: Tilburg
Bericht
Re: Startprobleem
Ik had ook een probleem met starten, het bleek in de sleutel te zitten,
Mini Cooper S 2/ 2008
- CasR
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Breda
Bericht
Re: Startprobleem
Als bij het uitlezen met de juiste diagnose apparatuur geen foutmeldingen worden gegeven dan wordt het zoeken en en voor een uitsluiten waar het vandaan kan komen. Aangezien je volgens een eerdere post van jou aan hebt geven dat er een brandstof lekkage is geweest, zou mijn eerste check het brandstof systeem zijn.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors