remschijven en blokken

De 2e generatie vanaf 2006
doubledutch
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 apr 2015, 17:48

remschijven en blokken

16 mar 2017, 18:15

Dusseldorp heeft bij 70.000 km blokken en schijven achter van onze S automaat vervangen.
Kosten eu 325 incl btw.
2 jaar geleden heeft Dusseldorp de blokken en schijven voor vervangen.
Kosten toen eu 530 incl btw
Bij het vergelijken van beide fakturen blijkt het verschil veroorzaakt te worden door een post
''remschijf geventileerd'' ad eu 206 excl btw.
Ik heb toen geen acht geslagen op ''remventilatie''.
Kan iemand mij uitleggen waarom voor geventileerd moet worden en achter niet.
En wat valt er te ventileren bij nieuwe schijven?
Bvd
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

Re: remschijven en blokken

16 mar 2017, 18:46

De remkracht die op de vooras wordt uitgewerkt is vele male grote dan achter, en ook door diameter verschil van de remschijven is meteen ook het oppervlakte van de remblok groter, want frictie is warmte ontwikkeling en moet daarom de schijven voor voorzien zijn van ventilatie kanalen om de boel te koelen.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: remschijven en blokken

16 mar 2017, 20:19

Je remschijven moeten, net als je ramen, geventileerd worden. Anders beslaan ze.... Ook als ze nieuw zijn.

Is logisch, zou nummer 14 hebben gezegd.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: remschijven en blokken

16 mar 2017, 20:27

Maar wat meneer Elenbaas schrijft zou ook zo maar waar kunnen zijn! :mrgreen:

Waar verplaatst het gewicht zich naar toe als je remt? Dus welke remmen zullen de meeste kracht moeten leveren? Bij die remmen is de wrijving, en dus warmte ontwikkeling, het grootst en dus moeten die geventileerd/gekoeld worden.

Juist; de voorremmen :wink:
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: remschijven en blokken

16 mar 2017, 20:32

Denk dat er verwarring is, denk dat de vraag is WAAROM moet er geventileerd worden bij montage. Denk dat er verwarring door de taal ontstaat.
Kijk maar want de de vraag gaat over het factuurbedrag bij de montage

Beste Doubledutch denk dat je eerste rekening ongeventileerde schijven waren dus dichte schijven. Nu heb je geperforeerde schijven dus met gaatjes voor de ventilatie die geperforeerde zijn duurder.


En Peter :wink: nr 14 zou dat ook logisch vinden

Want die dichte gaan meteen de doos in naar de garage en bij die perforeerde moet een chinees de hele dag gaatjes boren dus die zijn duurder. Logisch toch
Laatst gewijzigd door Casper op 16 mar 2017, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
JeffreyRS
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 146
Lid geworden op: 20 apr 2016, 21:31

Re: remschijven en blokken

16 mar 2017, 21:15

Zoals ik het lees denkt doubledutch dat schijf ventilatie een bepaald proces is tijdens het monteren..

Geperforeerde schijven is natuurlijk heel wat anders dan geventileerde schijven.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Re: remschijven en blokken

16 mar 2017, 21:24

Ik heb schijven met sleuven laten monteren (dus zonder gaatjes) maar die zijn nog weer wat duurder, achter had ik ze ook trouwens.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laat je niet voor de gek houden door een dealer!
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: remschijven en blokken

16 mar 2017, 21:35

JeffreyRS schreef:Zoals ik het lees denkt doubledutch dat schijf ventilatie een bepaald proces is tijdens het monteren..

Geperforeerde schijven is natuurlijk heel wat anders dan geventileerde schijven.
Klopt geventileerd slaat op de ruimte tussen de schijf

Afbeelding

denk dat de eerste factuur een dichte schijf was (lees massief) en de tweede een geventileerde.
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
JeffreyRS
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 146
Lid geworden op: 20 apr 2016, 21:31

Re: remschijven en blokken

16 mar 2017, 21:54

Die van Berthil zijn zo te zien 2 delige schijven. Hier ga ik de volgende keer ook voor. Mijn schijven zijn alweer krom na amper 10k.. Wat een bagger zooi.
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: remschijven en blokken

17 mar 2017, 08:49

Ik zie dat je automaat rijd..
Dan sta je waarschijnlijk ook stil voor het verkeerslicht met je voet (hard) op de rem. omdat hij in D staat.
Zet hem in N en poot van de rem.

Mocht je hard geremd hebben zijn de blokken en schijven ff warm/ gloeiend.. licht er aan hoe hard er geremd is.
Als je dan blijft drukken wordt het deel wat niet door de blokken bekneld wordt eerder koud/ koel.
Wat resulteert in kromme schijven.
Vaders heeft dit ook twee keer gehad met de A6.. Puur automaat dingetje (omdat je daar vaker voor het verkeerslicht remt omdat je anders weg rolt :) .

Misschien kan dit helpen in meer dan 10k rijden zonder te vervangen.
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
JeffreyRS
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 146
Lid geworden op: 20 apr 2016, 21:31

Re: remschijven en blokken

17 mar 2017, 12:01

Ik rij geen automaat hoor..

Maar de genoemde tip geldt voor iedere auto. Ik haal altijd mijn voet van de rem.
Ik heb dit ook nog nooit meegemaakt en dat ze zo snel kromtrekken is echt niet normaal.
jerroo
Be Mini
Be Mini
Locatie: Huizen nh
Berichten: 721
Lid geworden op: 07 nov 2016, 17:35

Re: remschijven en blokken

17 mar 2017, 17:31

pardon my french, maar wat een geile remmenset berthil, echt jummie :-PP :hap

en denk dat casper gelijk heeft, denk ook dat zijn uitleg bedoelt wordt..
R50/R53/F56F56SF56JCW.ProF54JCW Lci
JeffreyRS
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 146
Lid geworden op: 20 apr 2016, 21:31

Re: remschijven en blokken

18 mar 2017, 15:08

robertok schreef:Ik zie dat je automaat rijd..
Dan sta je waarschijnlijk ook stil voor het verkeerslicht met je voet (hard) op de rem. omdat hij in D staat.
Zet hem in N en poot van de rem.

Mocht je hard geremd hebben zijn de blokken en schijven ff warm/ gloeiend.. licht er aan hoe hard er geremd is.
Als je dan blijft drukken wordt het deel wat niet door de blokken bekneld wordt eerder koud/ koel.
Wat resulteert in kromme schijven.
Vaders heeft dit ook twee keer gehad met de A6.. Puur automaat dingetje (omdat je daar vaker voor het verkeerslicht remt omdat je anders weg rolt :) .

Misschien kan dit helpen in meer dan 10k rijden zonder te vervangen.
Even hierop terugkomen. Wat rondgelezen en kwam onderstaand verhaal tegen over inremmen. Ik had dit al eerder gedaan bij een paar auto's terug (BMW e46 M3) aangezien hier destijds Stoptech op gemonteerd werd, maar later nooit meer iets mee gedaan omdat zowat iedere garage zegt dat de eerste 2/300km rustig aan doen voldoende is.

http://www.stoptech.com/technical-suppo ... ther-myths

Een goed inrem proces is dus weldegelijk van belang!
Dus vanochtend de schijven/blokken van de mini opnieuw ingeremd en het lijkt erop dat de trilling weg is. De bite is ook een stuk beter! Mocht je dus last hebben van trillingen probeer het dan eerst op te lossen door ze opnieuw in te remmen.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”