Dusseldorp heeft bij 70.000 km blokken en schijven achter van onze S automaat vervangen.
Kosten eu 325 incl btw.
2 jaar geleden heeft Dusseldorp de blokken en schijven voor vervangen.
Kosten toen eu 530 incl btw
Bij het vergelijken van beide fakturen blijkt het verschil veroorzaakt te worden door een post
''remschijf geventileerd'' ad eu 206 excl btw.
Ik heb toen geen acht geslagen op ''remventilatie''.
Kan iemand mij uitleggen waarom voor geventileerd moet worden en achter niet.
En wat valt er te ventileren bij nieuwe schijven?
Bvd
remschijven en blokken
- Manick
- Sponsor
Bericht
Re: remschijven en blokken
De remkracht die op de vooras wordt uitgewerkt is vele male grote dan achter, en ook door diameter verschil van de remschijven is meteen ook het oppervlakte van de remblok groter, want frictie is warmte ontwikkeling en moet daarom de schijven voor voorzien zijn van ventilatie kanalen om de boel te koelen.
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Re: remschijven en blokken
Je remschijven moeten, net als je ramen, geventileerd worden. Anders beslaan ze.... Ook als ze nieuw zijn.
Is logisch, zou nummer 14 hebben gezegd.
Is logisch, zou nummer 14 hebben gezegd.
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Re: remschijven en blokken
Maar wat meneer Elenbaas schrijft zou ook zo maar waar kunnen zijn!
Waar verplaatst het gewicht zich naar toe als je remt? Dus welke remmen zullen de meeste kracht moeten leveren? Bij die remmen is de wrijving, en dus warmte ontwikkeling, het grootst en dus moeten die geventileerd/gekoeld worden.
Juist; de voorremmen
Waar verplaatst het gewicht zich naar toe als je remt? Dus welke remmen zullen de meeste kracht moeten leveren? Bij die remmen is de wrijving, en dus warmte ontwikkeling, het grootst en dus moeten die geventileerd/gekoeld worden.
Juist; de voorremmen
- Casper
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Re: remschijven en blokken
Denk dat er verwarring is, denk dat de vraag is WAAROM moet er geventileerd worden bij montage. Denk dat er verwarring door de taal ontstaat.
Kijk maar want de de vraag gaat over het factuurbedrag bij de montage
Beste Doubledutch denk dat je eerste rekening ongeventileerde schijven waren dus dichte schijven. Nu heb je geperforeerde schijven dus met gaatjes voor de ventilatie die geperforeerde zijn duurder.
En Peter nr 14 zou dat ook logisch vinden
Want die dichte gaan meteen de doos in naar de garage en bij die perforeerde moet een chinees de hele dag gaatjes boren dus die zijn duurder. Logisch toch
Kijk maar want de de vraag gaat over het factuurbedrag bij de montage
Beste Doubledutch denk dat je eerste rekening ongeventileerde schijven waren dus dichte schijven. Nu heb je geperforeerde schijven dus met gaatjes voor de ventilatie die geperforeerde zijn duurder.
En Peter nr 14 zou dat ook logisch vinden
Want die dichte gaan meteen de doos in naar de garage en bij die perforeerde moet een chinees de hele dag gaatjes boren dus die zijn duurder. Logisch toch
Laatst gewijzigd door Casper op 16 mar 2017, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- JeffreyRS
- 4 op een rij!
Bericht
Re: remschijven en blokken
Zoals ik het lees denkt doubledutch dat schijf ventilatie een bepaald proces is tijdens het monteren..
Geperforeerde schijven is natuurlijk heel wat anders dan geventileerde schijven.
Geperforeerde schijven is natuurlijk heel wat anders dan geventileerde schijven.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Zuiden
Bericht
Re: remschijven en blokken
Ik heb schijven met sleuven laten monteren (dus zonder gaatjes) maar die zijn nog weer wat duurder, achter had ik ze ook trouwens.
Laat je niet voor de gek houden door een dealer!
Laat je niet voor de gek houden door een dealer!
- Casper
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
denk dat de eerste factuur een dichte schijf was (lees massief) en de tweede een geventileerde.
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Re: remschijven en blokken
Klopt geventileerd slaat op de ruimte tussen de schijfJeffreyRS schreef:Zoals ik het lees denkt doubledutch dat schijf ventilatie een bepaald proces is tijdens het monteren..
Geperforeerde schijven is natuurlijk heel wat anders dan geventileerde schijven.
denk dat de eerste factuur een dichte schijf was (lees massief) en de tweede een geventileerde.
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- JeffreyRS
- 4 op een rij!
Bericht
Re: remschijven en blokken
Die van Berthil zijn zo te zien 2 delige schijven. Hier ga ik de volgende keer ook voor. Mijn schijven zijn alweer krom na amper 10k.. Wat een bagger zooi.
- robertok
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Apeldoorn
Bericht Mijn R53 JCW -SYR
Re: remschijven en blokken
Ik zie dat je automaat rijd..
Dan sta je waarschijnlijk ook stil voor het verkeerslicht met je voet (hard) op de rem. omdat hij in D staat.
Zet hem in N en poot van de rem.
Mocht je hard geremd hebben zijn de blokken en schijven ff warm/ gloeiend.. licht er aan hoe hard er geremd is.
Als je dan blijft drukken wordt het deel wat niet door de blokken bekneld wordt eerder koud/ koel.
Wat resulteert in kromme schijven.
Vaders heeft dit ook twee keer gehad met de A6.. Puur automaat dingetje (omdat je daar vaker voor het verkeerslicht remt omdat je anders weg rolt .
Misschien kan dit helpen in meer dan 10k rijden zonder te vervangen.
Dan sta je waarschijnlijk ook stil voor het verkeerslicht met je voet (hard) op de rem. omdat hij in D staat.
Zet hem in N en poot van de rem.
Mocht je hard geremd hebben zijn de blokken en schijven ff warm/ gloeiend.. licht er aan hoe hard er geremd is.
Als je dan blijft drukken wordt het deel wat niet door de blokken bekneld wordt eerder koud/ koel.
Wat resulteert in kromme schijven.
Vaders heeft dit ook twee keer gehad met de A6.. Puur automaat dingetje (omdat je daar vaker voor het verkeerslicht remt omdat je anders weg rolt .
Misschien kan dit helpen in meer dan 10k rijden zonder te vervangen.
- JeffreyRS
- 4 op een rij!
Bericht
Re: remschijven en blokken
Ik rij geen automaat hoor..
Maar de genoemde tip geldt voor iedere auto. Ik haal altijd mijn voet van de rem.
Ik heb dit ook nog nooit meegemaakt en dat ze zo snel kromtrekken is echt niet normaal.
Maar de genoemde tip geldt voor iedere auto. Ik haal altijd mijn voet van de rem.
Ik heb dit ook nog nooit meegemaakt en dat ze zo snel kromtrekken is echt niet normaal.
- jerroo
- Be Mini
- Locatie: Huizen nh
Bericht
Re: remschijven en blokken
pardon my french, maar wat een geile remmenset berthil, echt jummie
en denk dat casper gelijk heeft, denk ook dat zijn uitleg bedoelt wordt..
en denk dat casper gelijk heeft, denk ook dat zijn uitleg bedoelt wordt..
R50/R53/F56F56SF56JCW.ProF54JCW Lci
- JeffreyRS
- 4 op een rij!
Bericht
http://www.stoptech.com/technical-suppo ... ther-myths
Een goed inrem proces is dus weldegelijk van belang!
Dus vanochtend de schijven/blokken van de mini opnieuw ingeremd en het lijkt erop dat de trilling weg is. De bite is ook een stuk beter! Mocht je dus last hebben van trillingen probeer het dan eerst op te lossen door ze opnieuw in te remmen.
Re: remschijven en blokken
Even hierop terugkomen. Wat rondgelezen en kwam onderstaand verhaal tegen over inremmen. Ik had dit al eerder gedaan bij een paar auto's terug (BMW e46 M3) aangezien hier destijds Stoptech op gemonteerd werd, maar later nooit meer iets mee gedaan omdat zowat iedere garage zegt dat de eerste 2/300km rustig aan doen voldoende is.robertok schreef:Ik zie dat je automaat rijd..
Dan sta je waarschijnlijk ook stil voor het verkeerslicht met je voet (hard) op de rem. omdat hij in D staat.
Zet hem in N en poot van de rem.
Mocht je hard geremd hebben zijn de blokken en schijven ff warm/ gloeiend.. licht er aan hoe hard er geremd is.
Als je dan blijft drukken wordt het deel wat niet door de blokken bekneld wordt eerder koud/ koel.
Wat resulteert in kromme schijven.
Vaders heeft dit ook twee keer gehad met de A6.. Puur automaat dingetje (omdat je daar vaker voor het verkeerslicht remt omdat je anders weg rolt .
Misschien kan dit helpen in meer dan 10k rijden zonder te vervangen.
http://www.stoptech.com/technical-suppo ... ther-myths
Een goed inrem proces is dus weldegelijk van belang!
Dus vanochtend de schijven/blokken van de mini opnieuw ingeremd en het lijkt erop dat de trilling weg is. De bite is ook een stuk beter! Mocht je dus last hebben van trillingen probeer het dan eerst op te lossen door ze opnieuw in te remmen.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors