R56 menu

De 2e generatie vanaf 2006
fcapri
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2017, 19:27

R56 menu

20 jun 2017, 19:37

ik heb voor mijn vrouw een 2dehands mini gekocht. een 1.6automaat uit 2008.
nu zit er geen handleiding bij de auto, en is het toch wat zoeken achter alle functies. vooral het dashboard systeem dan

door op het knopje te drukken van de BC, kan je enkel maar de snelheid activeren in het kleine schermpje. ofwel heb je daar een kleine snelheidsweergave, ofwel niks.
als de brandstof echter bijna op is, komt daar nog een ander getal te staan, vermoedelijk de resterende autonomie.
zit die functie ergens verborgen in één of ander menu om te activeren?

regelmatig komt er op het ander schermpje een gloeilamp te staan als we starten, en is er zo een geluidje. echter kan ik geenenkele lamp vinden die het niet doet. kan je in het menu ergens zien waar hij over struikelt?

fotootje van de auto
Afbeelding

kan je ergens de handleiding downloaden van zo een auto, of allesinds van de functies in het display?
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: R56 menu

20 jun 2017, 21:10

Zouden het je dagrij/mist lampen kunnen zijn? Kan ook zijn dat ze er led in hebben gezet... dan denk de auto dat ze kapot zijn maar doen ze het gewoon wel.

Verder het menu dat je zegt klinkt raar... het is volgens mij niet normaal.
fcapri
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2017, 19:27

Re: R56 menu

21 jun 2017, 14:47

daarnet even gestart en geen melding van een kapot lampje. voor zover ik weet zijn alle lampen de normale gloeilampen en zitten er nergens leds in.
Het is ook maar af en toe dat die melding komt, de verlichting van de auto brand niet dan. ik zet de lichten dan aan en nergens een probleem te vinden. ook niet in remlicht, achteruitrijlicht, knipperlicht,...
soms dus wel de foutmelding, soms niet. in het begin gaf die altijd een foutmelding van de banden. alles gechecked en nergens een probleem te vinden. ik heb dan die boel gereset (in de SET menu heb ik dat gevonden)

contact aan
Afbeelding

auto gestart (geen idee wat die 2 mannetjes op het display willen zeggen):
Afbeelding

BC knopje indrukken resulteert in een loop van dit, gewoon aan en af zetten van de huidige snelheid. in het SET menu kan ik echter wel de lokatie van beide wisselen. temperatuur onderaan en snelheid bovenaan:
Afbeelding
Afbeelding

als de brandstof echter bijna leeg is, komt daar een ander icoontje met een ander getal achter. iets dat van rond de 60 terugloopt naar 0. vermoedelijk de resterend te rijden km's met de huidige brandstof. ik zou dat getal permanent willen weergeven dus.

de auto kan het weergeven, want die doet het wel op het einde. vermoedelijk kan je het dus ook activeren in het menu ergens, alleen vind ik die niet.

iets zoals mijn golf 2 nu heeft:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: R56 menu

21 jun 2017, 18:49

Welkom op het forum, en heel veel plezierige kilometers toegewenst in je mooie MINI.

Wat betreft de BC-knop, ik vermoed dat je wel de boordcomputer-optie hebt. Maar niet de uitgebreide boordcomputer. Die geeft dan ook gemiddeld verbruik, km resterend op tankinhoud, enzo...
Die 2 poppetje in de klok, dat is volgens mij de visuele gordelwaarschuwing. Motor gestart, maar nog geen gordel om.

De lampencontrole werkt ook als de verlichting nog uit staat; zogeheten cold-check. Ik denk dat 1 van de lampen wat slechter contact maakt, en dat daarom de melding al komt. Wellicht mistlamp voorzijde, die staan wel bekend om vocht problemen (en daarmee mogelijk corrosievorming op de contacten). En doe je de lampen aan, ja dan brandt ie gewoon. En lijkt er eigenlijk niks aan de hand.
fcapri
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2017, 19:27

Re: R56 menu

21 jun 2017, 19:50

het gordelsysteem is een rood logo in de grote km teller rechts.

net ff getest, chauffeur gordel aan, passagier niet, auto gestart. logos hetzelfde.
dan passagier ingeklikt en chauffeur los. 2 poppetjes veranderen niet, maar het rode logo in de km teller lichte wel op (persoon gedetecteerd en geen gordel ingeklikt van dat zitje).
die poppetjes zijn dus iets anders...

is die uitgebreide boordcomputer gewoon te programmeren, of moet er hardware veranderd worden?
veel kilometers zal deze auto niet doen. het is de auto voor mijn vrouw en die doet ritjes van 2km. we hadden vroeger een merdeces diesel en die vond die lage km's echt niet leuk.
onze echte kilometervreter is mijn oude golf. iets meer dan 503 000km op de teller en gaat nog vlot
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: R56 menu

21 jun 2017, 23:03

Ik kan alleen iets vinden over die 2 poppetjes met de gordels achterin. Maar eigenlijk dacht ik dat die niet in het checksysteem zaten... Kan er naast zitten natuurlijk.

De uitgebreide boordcomputer is wel te activeren via een externe computer met goede NCS-software en kabeltje. Er is geen extra hardware voor nodig, want de BC-knop die heb je al.
JohnRobben
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 okt 2014, 20:50

Re: R56 menu

23 jun 2017, 10:40

De poppetjes gaan over de gordels van de achterbank. Klik die maar eens vast dan zie je dat de poppetjes gordels om hebben. Is er denk ik voor dat je bij het starten van de auto op het display kunt zien of je passagiers achterin hun gordel om hebben.
telskamp
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Haarlem
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2017, 12:20

Re: R56 menu

26 jun 2017, 17:49

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”