S start moeilijk en loopt slecht stationair, mist vermogen

De 2e generatie vanaf 2006
babour
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2017, 19:09

S start moeilijk en loopt slecht stationair, mist vermogen

17 jul 2017, 21:44

Beste allemaal, mijn naam is Mike en ik ben 21 jaar en heb sinds kort een Mini Clubman S automaat uit eind 2007. Hij heeft 87.000km gelopen en de ketting is uit voorzorg al gereviseerd.

Kort geleden reed ik terug van werk en begon het motorlampje te branden en vanaf dat punt toen ik afremde tot stilstand viel de auto een paar keer uit omdat hij zo slecht stationair liep. De volgende dag verdween het motorlampje alleen hij loopt nog steeds zo slecht stationair en moet ik hem 4 keer starten tot die blijft lopen. Verder rijdt hij wel goed alleen mist hij vermogen vooral in hoge toeren en valt hij uit in lage toeren.

Ik heb zelf natuurlijk wel rondgekeken op Google en op het forum. Ik heb hem uitgelezen en kreeg eerst geen foutcodes, later wel P2178 system too rich, Als ik de code wis blijft hij wel een tijdje weg alleen blijft hij altijd slecht lopen.

Heeft iemand dit eerder gehad? Ik dacht zelf aan de Hogedruk brandstofpomp alleen vind ik de foutcode daarvoor een beetje vreemd, een ander zegt dat het bougies konden zijn maar ik zie geen misfires en daardoor zou die niet uitvallen alleen stationair? Of vervuilde inlaatkanalen maar kan dat zo plots? En dat hij daardoor zelfs uitvalt.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: S start moeilijk en loopt slecht stationair, mist vermog

17 jul 2017, 22:08

....kan van alles zijn.... lamdasonde(s) is ook zo'n beruchte kwaal, net zoals de brandstofpomp die je al noemt.
Enne, alléén de foutcodes wissen, dat repareert niet je MINI... :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: S start moeilijk en loopt slecht stationair, mist vermog

19 jul 2017, 10:30

Bij mij was met dergelijke symptomen de high pressure fuel pump overleden. Ik heb er een PSA pomp opgezet, onderdeelnummer 1920LL. Op eBay de helft van wat eentje wat bij de Mini dealer kost en precies hetzelfde ding.
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S
Gebruikersavatar
CasR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 274
Lid geworden op: 06 nov 2016, 07:15

Re: S start moeilijk en loopt slecht stationair, mist vermog

19 jul 2017, 11:12

Wat bedoel je precies met "de ketting is uit voorzorg al gereviseerd" .
Is de ketting, geleiders en spanners allemaal vervangen, of alleen maar de spanner ?

Kijkend naar de leeftijd en km stand zou ik het eerder in de hoek van vervuiling en/of timing gaan zoeken.

Op youtube staan meer dan voldoende videos met een haperende HD brandstofpomp om dit zelf te kunnen vergelijken met je clubman. De foutmelding "te rijk" wijst inderdaad niet op een haperende pomp.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: S start moeilijk en loopt slecht stationair, mist vermog

19 jul 2017, 12:21

Het kan ook een injector zijn die blijft hangen, een verstopte inlaat, gebroken klep, verkeerde meetwaarde van een sensor ...

Misschien verstandig om de auto eens goed uit te laten lezen?
Ja... kost geld, maar dan heb je wel zekerheid!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Ben1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:07

Re: S start moeilijk en loopt slecht stationair, mist vermog

20 jul 2017, 18:34

Zoals je het omschrijft is het bijna wel zeker dat het je brandstofpomp is. Pijnlijk kost bij de Bmw dealer rond de 1400 euro..

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”