Mini Coupe

De 2e generatie vanaf 2006
Babbeleer
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 feb 2017, 19:58

Mini Coupe

19 jul 2017, 18:09

Beste mensen,

Een vraag. Ik heb een mini coupe met jcw pakket op het oog, bouwjaar 2012. Deze heeft 115.000 km gereden. Is dit een hoge km stand en geen probleem voor een mini? Het onderhoudsboekje vermelde de laatste beurt in november 2016 bij 101000 km.

Heb zelf nu een Opel Adam met 30000 km, dat wringt ook een beetje dat ik ineens dan zoveel kilometers meer op de klok heb staan.

Alvast bedankt,

Groetjes Armand
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

Re: Mini Coupe

19 jul 2017, 18:57

Vraag of het een N14 of N18 blok is.
N14 blok hebben wat meer kwaaltjes is mij verteld.
Beter een hoge kilometerstand, zodat je weet dat er echt mee gereden is dan een Mini met een wel erg lage kilometerstand en die vaak stilstaat of weinig kilometers per keer meegereden wordt.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Mini Coupe

19 jul 2017, 19:27

Hoi ik heb een Coupe ongeveer het zelfde bouwjaar je hebt een N18 blok dat is zeker. Vraag even of hij bij een MINI / BMW dealer in onderhoud is geweest dan kan je de sleutel uitlezen en precies zien wat er wel en wat er niet is gedaan. De km stand is normaal ik heb de zelfde KM stand. Je kan de MINI niet vergelijken qua aanschafwaarden met een Opel Adam dus logisch dat je wat meer KM op de teller krijgt. Je hebt er niet bij vermeld of je een S of een cooper of een JCW hebt gezien zit een hoop verschil in JCW denk ik niet omdat je een JCW pakket hebt en dat vermelden ze niet bij een JCW :mrgreen: Maar je kan nog steeds een S of een Cooper motor hebben
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Babbeleer
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 feb 2017, 19:58

Re: Mini Coupe

19 jul 2017, 19:45

Hallo, Dank je wel voor snelle respons.
Casper: De mini is in onderhoud geweest bij Maaral Zaandam? Ik heb foto's doorgestuurd gekregen van onderhoudsboekje door de opel dealer waar hij staat. Hij staat overigens bij Opel Broekhuis Doornspijk. Deze schijnt ook bmw/mini vestigingen te hebben. Het is een cooper, 184 pk vind ik persoonlijk teveel, ben geen scheurder.

nepnerd: in die zin heb je gelijk met de kilometerstand. Hij zal voornamelijk snelweg hebben gezien. Mijn vrees is echter dat ik 2 a 3 jaar met een auto doe en dan ben ik bang dat de auto niet veel meer waard is. Ik krijg te horen dat kilometerstand hoog is.
Babbeleer
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 feb 2017, 19:58

Re: Mini Coupe

19 jul 2017, 20:41

Misschien nog een andere vraag. Waarom wordt de ene cooper coupe met een C label gewaardeerd en een andere met een D label?
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Mini Coupe

19 jul 2017, 21:05

belangrijk dan?
Is iets met verbruik toch?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Babbeleer
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 feb 2017, 19:58

Re: Mini Coupe

20 jul 2017, 04:28

Heeft inderdaad met verbruik te maken
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Mini Coupe

20 jul 2017, 13:57

Babbeleer schreef:Misschien nog een andere vraag. Waarom wordt de ene cooper coupe met een C label gewaardeerd en een andere met een D label?
Zal wel e maken hebben dat de ene een Cooper S is en de ander een Cooper is.
Babbeleer schreef:Hallo, Dank je wel voor snelle respons.
Casper: De mini is in onderhoud geweest bij Maaral Zaandam? Ik heb foto's doorgestuurd gekregen van onderhoudsboekje door de opel dealer waar hij staat. Hij staat overigens bij Opel Broekhuis Doornspijk. Deze schijnt ook bmw/mini vestigingen te hebben. Het is een cooper, 184 pk vind ik persoonlijk teveel, ben geen scheurder.
Opzich vind ik het een beetje vreemd dat een BMW/MINI dealer een MINI te koop zet bij een Opel dealer?? Het is dan een tijdje geleden geweest dat hij onderhoud heeft gehad want Maaral bestaat al een tijdje niet meer. De vestigingen zijn een tijd geleden overgenomen door Dusseldorp. En persoonlijk vind ik het wat rustiger rijden als je wat meer vermogen heb juist op de snelweg maar dat zal wel persoonlijk zijn. Heeft niets met scheuren te maken.

Maar ik snap je vraag niet zo? Als het is of 101000 km een schrikbarende km stand dan lijkt me het antwoord nee
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Babbeleer
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 feb 2017, 19:58

Re: Mini Coupe

20 jul 2017, 19:15

De mini heeft een poosje bij een vestiging bij bmw/mini gestaan, nog met mini next. Nu staat hij te koop met 6 maanden bovag. Misschien daarom uit bmw/mini showroom, ouder als 5 jaar.

De laatste stempel was in oktober 2016 met 101000 km.

Ik denk dat een 184 pk veel gretiger op het gas is en dus zenuwachtiger rijdt als eentje met 122 pk.

Mijn vraag was inderdaad of een km-stand van 115000 km niet teveel is, aangezien je toch veel euvels leest over de mini. Maar begrijp nu ook dat de latere mini's minder problemen hebben.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”