Achterklep R57 hapert

De 2e generatie vanaf 2006
Manfred1200
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: maastricht
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 dec 2015, 12:58

Achterklep R57 hapert

14 aug 2017, 11:58

Sinds vorige week is de achterklep van onze cabrio ontregeld. Als ik de auto met afstandsbediening open doe dan gaat de achterklep pas open nadat ik er op de extra schakelaar duw. Soms gaat de klep ook tijdens het rijden open en moet ik dan stoppen en sluiten. Meestal blijft ze dan wel gesloten.
Wat kan het voor een storing zijn??? :s :s :s
MRFKEMP
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Utrecht
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 sep 2017, 16:38

Re: Achterklep R57 hapert

30 aug 2018, 21:54

Heb hetzelfde gehad, althans lijkt er sterk op. Blijft water in de klep zitten (in het midden aan de binnenzijde zit een rubber met een afvoersleuf wat verstopt raakt, even goed schoonmaken), er dan komt er kortsluiting. Waarschijnlijk hoor je zelfs water klotsen in de achterklep. Bij mij is 2x het achterklepslot mechanisme vervangen voor we daar achter waren..
Mini Cooper S Cabrio R57 2009
Robster-f
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 nov 2018, 23:04

Re: Achterklep R57 hapert

10 dec 2018, 16:55

Even een oud topic omhoog schoppen: Een poosje geleden hebben mijn vriendin en ik een Mini Cooper S R57 gekocht. Helaas weer een klein probleempje ontdekt... Een lekkage in de achterklep en het achterslot wat soms een eigen leven gaat lijden... Het rubbere dopje heb van de klep af gehaald, de eerste keer flink wat water. Vandaag heeft mijn vriendin dit ook gedaan: weer water dus conclusie vermoedelijk een lekkage. (Ook al kan het ook zijn dat de klep niet helemaal lekker sluit soms)

Wie weet de oplossing? En kan iemand het schoonmaken van het rubber met afvoersleuf nader toelichten?

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”