DIY Cooper S tankdop plaatsen?

De 2e generatie vanaf 2006
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Breda
Berichten: 2565
Lid geworden op: 05 okt 2006, 19:40

DIY Cooper S tankdop plaatsen?

19 mar 2008, 21:43

Weet iemand of er ergens een DIY is, op een ander forum oid, voor het plaatsen van een MINI Cooper S tankdop op een R56?

Ik was vandaag bij de dealer en deze vertelde me dat een MCS tankdop slechts EUR 36,- kost (twee keer nagekeken). DWZ zonder plaatsen en niet gespoten. Wil je het gespoten en geplaatst hebben dan is de totaalprijs EUR 289,- :s

Voor die EUR 250,- wil ik wel even wat verder kijken of het zelf te doen is.

Edit:

inmiddels is de DIY gemaakt en beschikbaar gemaakt. Deze is hier te vinden

Thanks Robbee :-))
Laatst gewijzigd door Ries op 22 apr 2008, 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"
Locatie: Breda
Berichten: 8509
Lid geworden op: 09 jan 2007, 21:21

19 mar 2008, 21:47

Gelijk heb je Ries, gewoon lekker zelf klussen :wink: kan je helaas niet helpen met een DIY maar iig veel succes he :wink: maar het spuiten bij de dealer is niet duur hoor :wink:

Greetz BigD
smetje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gent
Berichten: 2602
Lid geworden op: 21 aug 2007, 19:50

19 mar 2008, 23:00

zal eens meezoeken want ik wil er de carbon tankdop op en weet ook nog niet hoe het juist werkt
pimmy
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Aalten
Berichten: 930
Lid geworden op: 21 apr 2007, 20:55

19 mar 2008, 23:22

kwam een tijdje geleden deze tegen:
Tis helaas wel voor het oude type:
http://homepage.mac.com/rv6a/minisgascap.html
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 656
Lid geworden op: 25 nov 2006, 20:58

Re: DIY Cooper S tankdop plaatsen?

20 mar 2008, 07:23

Ries schreef:Ik was vandaag bij de dealer en deze vertelde me dat een MCS tankdop slechts EUR 36,- kost (twee keer nagekeken).
Ries, bij welke dealer is dat ? Ik heb ook wel interesse voor die prijs !
Misschien kunnen we de montage samen doen ?

Grtz,
Rob
Afbeelding
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Breda
Berichten: 2565
Lid geworden op: 05 okt 2006, 19:40

Re: DIY Cooper S tankdop plaatsen?

20 mar 2008, 17:47

Robbee schreef:
Ries schreef:Ik was vandaag bij de dealer en deze vertelde me dat een MCS tankdop slechts EUR 36,- kost (twee keer nagekeken).
Ries, bij welke dealer is dat ? Ik heb ook wel interesse voor die prijs !
Misschien kunnen we de montage samen doen ?

Grtz,
Rob
Rob,

was bij de dealer van MINI-city ;)

(Renova)

Maar ik vond het ook iets te goedkoop dus verwacht wel dat het rond de EUR 60,- zal zitten. Ik heb nl wel eens van Dubbelsteyn gehoord dat de dop EUR 55,- was.

Ik vind het prima om zoiets tesamen te doen maar hoop nog eerst een DIY tegen te komen.
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 656
Lid geworden op: 25 nov 2006, 20:58

20 mar 2008, 19:40

Volgens de DIY voor de R53 heb je diverse onderdelen nodig, niet alleen de dop, misschien zit hem daar het prijsverschil ?

Ik dacht dat Coendek eens een lijstje van onderdelen op het forum heeft geplaatst. Zal eens zoeken, maar heb nu even geen tijd. :roll:

Grtz,
Rob
Afbeelding
Jack C
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 377
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:13

03 apr 2008, 12:41

Hoi heb gisteren zelf de originele tankklep vervangen voor de Cooper S tankdop, maar kan melden dat het niet te vergelijken is met R53. Had zelf ook reeds het linkje gebruikt wat op internet staat voor de R53, maar dat kun je vergeten, het werk toch anders.
Maar voor 235 euro, kan ik het gehele setje leveren en monteren met de inzet ring op kleur. Heb reeds wat foto's gemaakt maar komt later. De 235 euro is het bedrag wat ik kwijt zou zijn als ik het liet monteren bij mijn BMW / Mini dealer. Ik heb het zelf gemonteerd omdat ik het uurtarief van mijn dealer een beetje te gek vond (100,67 euro)


Grtz. Jack
Laatst gewijzigd door Jack C op 03 apr 2008, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 656
Lid geworden op: 25 nov 2006, 20:58

03 apr 2008, 13:10

Mooi !

Kun je eens posten welke onderdelen je dan moet bestellen en hoe jij het gedaan hebt ? Foto's zijn ook altijd welkom.

We zijn hier om elkaar te helpen, nietwaar ?

Grtz,
Rob
Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

03 apr 2008, 14:22

Als ik het goed heb, voor de R56:
- 51177148885
- 51172754659 ( deze zal in kleur gespoten moeten worden)
- 51177148886
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

03 apr 2008, 15:20

mk3cooperS schreef:Hoi heb gisteren zelf de originele tankklep vervangen voor de Cooper S tankdop, maar kan melden dat het niet te vergelijken is met R53. Had zelf ook reeds het linkje gebruikt wat op internet staat voor de R53, maar dat kun je vergeten, het werk toch anders.
Maar voor 235 euro, kan ik het gehele setje leveren en monteren met de inzet ring op kleur. Heb reeds wat foto's gemaakt maar komt later.

Grtz. Jack

Jack..

mooie binnenkomer zo... gelijk geld verdienen hiero :?

:lol:

Robbee!! gewoon ff zoeken en dan hier en daar ff informeren voor wat korting bij dealers.. en dan heb je die dop zo voor elkaar!! :wink:

Coen
Jack C
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 377
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:13

03 apr 2008, 15:27

Nou deze nummers zijn helemaal correct;

Als ik het goed heb, voor de R56:
- 51177148885
- 51172754659 ( deze zal in kleur gespoten moeten worden)
- 51177148886

(excl. spuiten) incl BTW, kosten deze zaken bij de BMW (Maassche) 50 euro. Maar dan komt het opkleur krijgen van de Afdekkom, ik ben op verschillende adressen geweest en ik krijg het niet goedkoper dan 65 euro incl. BTW, waarom zo duur vroeg ik me af, men is in verhouding erg lang bezig voor een klein beetje werk, klinkt als een paradox, maar verf mengen, onderdeel klaar maken om te spuiten, en dan het spuiten wat dan in verhouding zo is gebeurt. Tevens een opmerking van alle spuiters, kleur verschil, zelfs als men precies volgens de mini kleur codes de verf mengt. Ik heb zelf astro black en dit is goed gelukt.

Hoe ben ik te werk gegaan:
Binnenscherm verwijderen, nodig kruisschroevendraaier, torx 20, dop 10
Binnenwerk losmaken (pijp die naar de tank loopt) dop 10 en dop 6, let op maak de slangklem los die het dichste bij de tank zit niet de voorste die je gelijk ziet zitten, aan deze zit het kabeltje vast wat je om de pijp ziet lopen.
Is dit allemaal los open de tank klep, haal tankdop eraf en probeer nu met wat op en neer bewegen de vulmond naar binnen te trekken (wielkast in).
Is dit gelukt, dan moet je de centrale vergrendeling van de tank losmaken, wil je weten waar die zit druk gewoon even op je afstbed. je ziet het staafje eruit komen, dit kan door een speciaal stukje gereedschap, maar als je het niet zou hebben kun je ook een kleine schroevendraaier, zet deze in de uitsparing en druk voorzichtig naar beneden, het is een bajonet sluiting en als het los gaat springt vanzelf los.
Om nu het hele binnenwerk eruit te halen, zoek je in de buitenste ring van het binnenwerk naar 2 cirkeltjes met een rondje in het midden (zitten op 12 en 15 uur). Prik hier met een kleine torx schroeven draaier door het midden heen. Neem nu 2 schroevendraaiers en plaats deze in de openingen, als je nu schroevendraaiers naar buiten duwt, krijg je beweging in het zaakje. Het helpt om de binnenste rubber waar de vulmond door gemonteerd zat naar buiten te trekken. Doe dit alles met heel veel beleid, want uitschieten met de schroevendraaiers is zo gebeurd.
Heb je het losgekregen dan is het gehele binnenwerk met de tankdeksel los. Nu kun je gaan denken om de nieuwe einsatz 51172754659 erin te plaatsen, let op het staafje van de vergrendeling dat dit tijdens het monteren reeds in zijn opening zit, want gebeurt dit niet dan heb je een redelijk probleem, want dan moet het achterlicht eruit om dit weer goed te krijgen. Zit het binnenwerk erweer in, dan kun het bovenstaande doen om alles te monteren. De afdekkom 51177148886 kun je er dan in klikken, tankdop plaatsen en rubbertje bevestigen aan "einsatz" en als laatste kun je dan de Cooper S tankklep 51177148885 erop klikken en klaar is Jack, met wat ervaring duurt dit 1½ uur indien de "einsatz" los wil en het staafje van de tank vergrendeling op zijn plek wil. Tip van mijn vader gebruik onzettend veel WD40 zijn wondermiddel.

Kind regards,

Jack
Jack C
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 377
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:13

03 apr 2008, 15:34

Hoi Coendek,

Sorry ik ben nieuw, wat ik bedoelde te zeggen is dat ik het bij mijn BMW dealer op kleur voor 235 euro gemonteerd krijg.

Sorry heb het misschien verkeerd geformuleerd, ik sleutel niet aan auto's van andere, heb zelf amper tijd. En ik kan je melden dat het mij een veel te groot risico is dat ik iets zou beschadigen bij het verwijderen van de "einsatz" binnenwerk. Ben blij dat het bij mezelf goed is gegaan. Heb een opsomming van de kosten gegeven in mijn vorige mail en bij mijn dealer telt men ± 1 uur (uurtarief schrik niet 100,67 euro) vandaar de 235 euro.

Nogmaals sorry :oops:

Jack
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jack C op 19 apr 2008, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

03 apr 2008, 16:29

ahahha no problem...

stel je ffies voor in WHO ARE YOU topic.. in het start scherm.. :wink:

je hebt wel nuttige informatie!! :D

cheers

Coen
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Breda
Berichten: 2565
Lid geworden op: 05 okt 2006, 19:40

03 apr 2008, 20:51

mk3cooperS schreef: Maar dan komt het opkleur krijgen van de Afdekkom, ik ben op verschillende adressen geweest en ik krijg het niet goedkoper dan 65 euro incl. BTW, waarom zo duur vroeg ik me af, men is in verhouding erg lang bezig voor een klein beetje werk, klinkt als een paradox, maar verf mengen, onderdeel klaar maken om te spuiten, en dan het spuiten wat dan in verhouding zo is gebeurt. Tevens een opmerking van alle spuiters, kleur verschil, zelfs als men precies volgens de mini kleur codes de verf mengt. Ik heb zelf astro black en dit is goed gelukt.
Volgens mij had BigD er 40,- voor betaald (wel voor R53 maar dat zal niet zo'n verschil zijn) bij Renova.

Verder wel handige info. En ik zal binnenkort bij Renova nog eens om een bevestiging vragen

Dus Rob wanneer stoep/garagesleutelen en gelijk een goede DIY maken? :wink:

Eigenlijk zouden we dus nog meer geïnteresseerde moeten hebben voor CR of BRG om de kosten van het spuiten omlaag te brengen.
Niemand hier een goed adresje? Wie was het ook al weer met die volledig opgeknapte MINI en waarvan de vriend in een spuiterij werkt?

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”