Cabrio dak gaat niet open

Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: Cabrio dak gaat niet open.

30 jul 2015, 16:53

Het probleem is juist dat die elke keer na het rijden weer dicht gaat, Peter! Je kan moeilijk met open dak buiten parkeren 's nachts.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
Zeeuws meisje
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Hulst
Berichten: 108
Lid geworden op: 16 jan 2011, 12:12

Re: Cabrio dak gaat niet open.

06 aug 2015, 15:37

Het dak gaat weer open. Ik heb een nieuw kabel set kunnen kopen voor € 425,- de garage heeft deze gemonteerd. Alleen heb ik inderdaad Berthil, nog nieuwe coulisse + bevestiging set nodig. Kosten € 225,- dan komt er de- en montage arbeid nog bij. Daar weet ik de kosten nog niet van. De kabels zijn blijkbaar gewijzigd en daarom passen de oude coulisse niet meer. Dure grap.
Mini=fun
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Tenerife
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mei 2008, 19:55

Re: Cabrio dak gaat niet open

29 aug 2015, 15:08

Ook bij ons ging twee weken geleden ineens het dak maar aan één kant open. Op het forum gelezen wat er mis kan zijn en ook de DIY video gezien. Bij die DIY video wordt je af en toe wel misselijk van het schokkerige beeld. Dus heb ik een soort werkhandboek gemaakt van alle stappen. Gewoon screenshots van de video's en een beschrijvinkje erbij. De video's 2x gezien, dus ik had een aardig beeld van wat er moest gebeuren.

Bij VDG parts hadden ze een kabelset (links) voor minder dan EUR 300,-.

Gisteren zelf een poging ondernomen om de kabelset te vervangen. Binnen 2 uur gefixt. En dat terwijl ik nog nooit aan een auto heb gesleuteld. Erg blij mee dus.

Ik heb een aantal zaken anders aangepakt als in de video en dat scheelt toch wel wat tijd.

Terechte opmerking hier op het forum was waarom die kabel breekt. Bij ons wat het vergendelingspalletje (heet dat zo?) langzaamaan naar beneden gekomen en bleef derhalve haken in het sluitmechanisme waar dit palletje in valt. Die kracht kon de kabel niet meer aan. Dit was ook de reden dat je bij het openen van het dak een harde tik hoorde op het moment dat het dak bijna helemaal geopend was. Zeeuws meisje meldde dit ook. Het dak opent hierdoor nml. niet helemaal recht.

De oude kabel nu op een rustig moment fixen zodat ik een reserve heb voor een volgende keer.
Piet Perdijk
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2019, 09:25

Re: Cabrio dak gaat niet open

07 mar 2019, 21:02

Mijn dak gaat rechts niet meer open zie dat het mechanisme boven de deur kapot is en ook de kabel werkt niet meer
Kan ik dit zelf vervangen
Heeft iemand een soort van instructie of handleiding
En waar kan ik tegen een redelijke prijs de onderdelen kopen?
Per @driestarcollege.nl
Mini=fun
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Tenerife
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mei 2008, 19:55

Re: Cabrio dak gaat niet open

07 mar 2019, 21:56

Mail met handleiding naar je gestuurd

Terug naar “MINI R50 (One/CooperR), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”