Zelf simpel en goedkoop een AUX kabel maken voor een iPod

ilovemywife'scar
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 sep 2010, 20:40

Re: Zelf simpel en goedkoop een AUX kabel maken voor een iPo

18 nov 2014, 22:49

Ik heb een jaartje geleden ook zo'n ebay-kabel (€20) geïnstalleerd in mywife'scar. Inderdaad een nokje van het witte stekkertje wegsnijden en via aux wordt de Ipod/Iphone direct herkend.
Maar inderdaad ook een laan geluidsniveau. De volumeknop moet behoorlijk opengedraaid worden. Uit de bovenstaande post van Jefrmail blijkt dat aux-level opgehoogd kan worden naar 5?? Wist ik niet en op afstand - mijn vrouw is weg met 'mywife'scar'- kan ik het niet testen, maar is het niet zo dat wanneer ik op de mode-knop blijf drukken steeds andere geluidsbronnen worden geselecteerd en niet het aux-level wordt opgehoogd? Als de door Jefrmail geopperde methode echt werkt zou dat wel een belangrijk nadeel van zo'n ebay-kabel wegnemen!!
Mini One Salt, Pano-dak
Jefrmall
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 mei 2014, 22:01

Re: Zelf simpel en goedkoop een AUX kabel maken voor een iPo

19 nov 2014, 23:29

Hierbij het filmpje. Doordrukken op het muzieknootje totdat je Aux level ziet verschijnen en verhogen of verlagen doormiddeel van de volume draaiknop.

[BBvideo 650,395][/BBvideo]

Super simpel... Ik heb een boost radio uit 2003. Dus als je dezelfde radio hebt moet het werken
ShowYourRide : viewtopic.php?f=3&t=34529
eyecatcher
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 mei 2011, 12:13

Re: Zelf simpel en goedkoop een AUX kabel maken voor een iPo

15 dec 2014, 09:20

barbara schreef:Nou, heb na een kleine aanpassing de stekker erin gekregen, en hij herkende uiteindelijk mijn iphone, maar het werkt niet goed:
1. verbinding wordt soms verbroken (lijkt dat het gebeurt als ik de kabel beweeg bij de connector)
2. Geluid is heel zacht
3. Geluid is erg blikkerig (geprobeerd met spotify en music, al moet dat niks uitmaken met een jack)

Ik heb de radio niet helemaal uitgebouwd, dus ik krijg de stekker er even niet uit. Heeft iemand nog tips voor ik hem eruit 'sloop'?
Overigens heb ik het extra 'blokje' plastic bovenop de stekker eraf gehaald, nadat ik het daadwerkelijke connectorblokje (zwart) er even uit had gehaald om het niet te beschadigen.

Dit is de stekker:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hi, ik ben ook voornemens om ook mijn MINI Parklane uit 2006 uit te breiden met een AUX aansluiting. Heb de MINI Boost radio er in zitten. Ik heb dit forum doorgezocht maar nog niet de (beste) oplossing gevonden. Op Ebay inderdaad bovenstaande kabel gevonden, echter vroeg ik me af of je bijvoorbeeld ook een oplossing hebt om USB af te spelen (zonder gebruik van een dure inbouwset)? Wellicht heeft iemand ervaring met een AUX to USB converter, met tussenkomst van connecter zoals hieronder?

Afbeelding
Afbeelding

Dus inderdaad een AUX kabel inprikken aan de achterkant van de radio, deze vervolgens verbinden met de kabels zoals hierboven, en je dan ook MP3's van een USB stick kan afspelen? Nergens iets over gelezen of dat werkt. Kun je trouwens met een AUX input ook volume/track wijzigen via je stuur?

Bestaat er eventueel ook een MINI/BMW snap-in adapter voor muziek? Las dat deze er wel zijn voor iphone e.d. . De voorbereiding voor zo'n module zit in mijn armsteun.
RefleCs
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jan 2014, 21:58

Re: Zelf simpel en goedkoop een AUX kabel maken voor een iPo

15 dec 2014, 13:06

Nee dat gaat niet werken. Via de jackplug komt een analoog signaal met lauter audio informatie. Enige wat je radio doet is dat versterken en doorzetten naar je speakers.

Voor het gebruik van een USB stick e.d. heb je een device nodig wat je data omzet naar audio en dat vervolgens door je radio heen stuurt.

Eenvoudiger kan ik het bijna niet uitleggen ;)
Privé auto: Mini Cooper F55
Huidige leaseauto: Tesla Model 3LR AWD

Vorige auto's: Skoda Superb Combi,Skoda Fabia Combi 1.2TSI 77kw Scout, Citroën Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir, Skoda Fabia Combi 1.9TDI Equipe Plus, VW Polo 1.4TDI 80pk Sport, Renault Clio, VW Polo 1.9SDI, Seat Leon 1.4 16v Signo, VW Polo 1.9SDI (2x), Suzuki Swift
Michel ACS
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: nabij de duinen en het strand
Berichten: 192
Lid geworden op: 13 jul 2007, 21:45

Re: Zelf simpel en goedkoop een AUX kabel maken voor een iPo

08 mar 2015, 19:57

Werkt dit ook met Android telefoons
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bree
Berichten: 1550
Lid geworden op: 10 okt 2011, 21:24

Re: Zelf simpel en goedkoop een AUX kabel maken voor een iPo

08 mar 2015, 22:51

Ilonat schreef:Werkt dit ook met Android telefoons
Wat?
Michel ACS
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: nabij de duinen en het strand
Berichten: 192
Lid geworden op: 13 jul 2007, 21:45

Re: Zelf simpel en goedkoop een AUX kabel maken voor een iPo

08 mar 2015, 22:57

Het kabeltje voor de aux en dan met een Android telefoon. Verwacht dat het moet werken maar hopelijk zijn er mensen met ervaring. Gaat nu alleen over iPhone iPod
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Oldeberkoop
Berichten: 921
Lid geworden op: 03 nov 2012, 23:47

Re: Zelf simpel en goedkoop een AUX kabel maken voor een iPo

09 mar 2015, 00:21

De AUX kabel wordt op de koptelefoon aansluiting van jouw telefoon aangesloten,
dus werkt ook met Android of een andere MP3 speler.

Ron.
Michel ACS
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: nabij de duinen en het strand
Berichten: 192
Lid geworden op: 13 jul 2007, 21:45

Re: Zelf simpel en goedkoop een AUX kabel maken voor een iPo

09 mar 2015, 22:39

Bedankt Ron, verwachte eigenlijk ook niet anders dat het moest werken.

Heeft iemand toevallig nog zo'n kabeltje liggen.
Brian
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2015, 20:54

Re: Zelf simpel en goedkoop een AUX kabel maken voor een iPo

23 mei 2015, 20:58

Ik heb alles gedaan zoals het uitgelegd word.
Heb de ipod aangesloten en druk op mode, hij springt heel even op aux en daarna niet meer.

Heb van alles geprobeerd maar het lukt niet, kan iemand mij helpen, heb ik iets over het hoofd gezien??
Brian
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2015, 20:54

Re: Zelf simpel en goedkoop een AUX kabel maken voor een iPo

23 mei 2015, 20:59

ik heb het aangesloten zoals het uitgelegd is.
Hij springt heel even op aux daarna lukt niets meer.

Kan iemand mij helpen???
Jens_Putten
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:40

Re: Zelf simpel en goedkoop een AUX kabel maken voor een iPo

29 mar 2016, 20:45

Beste Mini Club,

ik wilde nog even op dit bericht reageren. Ik heb namelijk een Mini uit 8-2002 gekocht. Deze Mini was destijds een showmodel bij een dealer in Duitsland. Hij zit dus helemaal bomvol.

ik twijfel namelijk welke radio ik heb.

Zou iemand een foto kunnen sturen van op welke radio een aux draad wel kan worden ingebouwd.

Gr. Jens
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Oldeberkoop
Berichten: 921
Lid geworden op: 03 nov 2012, 23:47

Re: Zelf simpel en goedkoop een AUX kabel maken voor een iPo

29 mar 2016, 23:04

Als jij nou gewoon een foto plaatst van jouw radio, dan kunnen ze vast wel vertellen of jij de goede hebt..

En anders de zoekfunctie (linksboven die van "zoek met google") gebruiken dan rolt er ook wel het één en ander uit. :wink:

Ron.
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: Zelf simpel en goedkoop een AUX kabel maken voor een iPo

30 mar 2016, 16:52

Dat gaat inderdaad een stuk makkelijker denk ik :)
blue_mini
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 sep 2015, 11:47

Re: Zelf simpel en goedkoop een AUX kabel maken voor een iPo

08 apr 2016, 21:43

Ik heb deze kabel gekocht via eBay:
http://www.ebay.nl/itm/121894327768?_tr ... EBIDX%3AIT
werkt perfect heel zuiver geluid en nog mooi weg te werken vanwege de female plug aan het einde van de kabel. kost nog geen 5 euro. :yeah heb zelf een mini cooper r50 uit 2004.

Terug naar “MINI R50 (One/CooperR), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”